Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

CDK

Forumguru
@serum, ik viel alleen over het gene dat persoon in kwestie al voor levering weet dat het z'n laatste Skoda is ;) verder ben ik het met jou eens, alleen dezelfde persoon in kwestie heeft er wel voor getekend!!!!! lees de kleine lettertjes er maar op na!!! daar komt bij dat Eibach veren sowieso nóg beter rijden en ik zou overleggen met mijn dealer of leasemaatschappij om die ter compensatie te laten plaatsen

vantheman

Nieuw lid
Mensen mijn reactie is misschien wat kort door de bocht, echter voordat ik deze auto ging bestellen waren er al geintjes geweest bij een collega mbt Kessy. Er is mij op het hart gedrukt dat dit een eenmalige fout was. En natuurlijk het kosten aspect en hoe de auto eruit ziet is niks mis mee. Daarom ook de auto besteld. Maar waar ik absoluut niet tegen kan, is dat Skoda zoals Serum het juist uitlegt de auto gewoon arrogant kan veranderen, en dan wijst op hun prachtig kloppende disclaimer. Zonder alternatief, of excuus enz. Ze hebben het tot voor kort verzwegen! Je auto heeft gewoon een andere wegligging zonder sportonderstel(zie ook review Autoweek). En wat volgt er nog, mijn auto staat nog in bestelling, hou mijn hart vast wat ze nog meer gaan veranderen. Je weet het nooit bij skoda, totdat je de sleutel in handen hebt:)

Ik zou erop staan dat dit grapje middels Eibach gecompenseerd zou worden. Ook al kostte het een hele zaterdag blaten in een overvolle showroom... :D

jellemeer79

Actief lid
Nou ik heb de klacht inmiddels bij mijn LM neergelegd om met Skoda/PON te gaan praten, dit terwijl de auto nog geproduceerd moet worden.

Ik heb 2 grote manco's, het sportonderstel waarvoor ik als compensatie Antera Eibach's verlang.

De andere vind ik bijna nog erger en dat is het functiepakket. Toen ik bestelde was deze €250 incl neerklapbare passagierstoel en nettensysteem en ik heb de multifunctionele box los als accessoirre besteld. Nu is het functiepakket €200 maar geen neerklapbare passagierstoel maar wel de multifunctionele box. De enige reden dat ik het functiepakket nam was de neerklapbare passagierstoel (een optie die los te bestellen is op andere Combi's). Nu betaal ik straks bijtelling over iets was ik in de accessoires had kunnen bestellen.

Wacht op reactie van LM, de dealer zelf heeft nog steeds niet gereageerd maar helaas is dat voor hem niet ongebruikelijk.

Rick

Senior Member
Is het al zeker dat het functiepakket dan ook wijzigt voor al bestelde auto's? Ik zou dit even navragen, want die pakketten zijn niets meer dan door PON marketingmensen samengestelde afzonderlijke opties. Ik zou verwachten/hopen voor je dat gewoon die opties zijn besteld die toenmalig onderdeel waren van het functiepakket. Dat is in ieder geval een mogelijkheid, geen idee of het zo is.

CDK

Forumguru
ben voorstander van Eibach veren als oplossing
ik zou dit dan zeker met je dealer overleggen, desnoods tegen kostprijs van de veren ex btw als je er op een andere manier niet uitkomt, dit is voor een eventuele LM waarschijnlijk ook een acceptabele oplossing

Artbij

Senior Member
Ik verbaas me wel over mensen die nu al klagen over opties die ze missen op een auto die nog geleverd moet worden. Je schakelt de LM in, wat wil je dat die doen? Een probleem oplossen dat nog niet bestaat?

Denk dat Artbij bedoelt dat mensen die de auto nog niet hebben, wel nu al lopen te stressen over het gemis aan sportonderstel. Terwijl ze nog niet weten of het de wegligging voor henzelf beïnvloedt.

Artbij

Senior Member
Idd, bij veranderde tekst in een foldertje hoef je niet meteen alles op stelten te zetten. @jellemeer79 hierboven zegt het zelf al. Hij legt een klacht neer bij de LM terwijl de auto nog geproduceerd moet worden.

Ik vind het ook geen gang van zaken, maar ben erg benieuwd hoe het juridisch zit. Of je jezelf mag indekken met een disclaimer.

Voor de verandering/anulering van je bestelling als de auto maanden op zich laat wachten (metal gray bv) bestaat al wel jurisprudentie.

serum

Forumguru
Een sportonderstel doet wat hij belooft; stuggere ophanging, minder overhang in de bochten. geënt op een sportievere rijstijl en uiterlijk dan de standaard verhogende ophanging. Bovendien heeft een verlaagde auto een lager verbruik.

Stel; je hebt een lekker hamburgertje besteld met kaas, je betaalt een euro voor de kaas omdat je kaas heerlijk vindt; je ziet duidelijk dat jouw hamburger geprepareerd wordt zonder kaas. Er zijn dan serieus mensen die er dan over vallen dat je op een nette manier te kennen geeft dat je kaas had besteld?

Of zeg je dan ook 'Je hebt je hamburger nog niet eens en je begint al te zeuren dat er geen kaas op zit. Wel eens zonder kaas geproefd dan'?

• Leuk
Waarderingen: VWim

Jstruijk

Senior Member
Tsja, blijkbaar zijn er mensen die het niet uitmaakt of ze krijgen wat ze besteld hebben en/of geen idee hebben wat de invloed van een sportonderstel is op het rijgedrag en gevoel in/van de auto.
En wat is er mis met het melden van een probleem wat je vooraf duidelijk ziet aankomen? Wellicht kan er dan een oplossing geboden worden nog voordat de auto geleverd is ipv achteraf problemen oplossen.
Don't kill me for my opinion ;)

Artbij

Senior Member
Een sportonderstel doet wat hij belooft; stuggere ophanging, minder overhang in de bochten. geënt op een sportievere rijstijl en uiterlijk dan de standaard verhogende ophanging. Bovendien heeft een verlaagde auto een lager verbruik.

Stel; je hebt een lekker hamburgertje besteld met kaas, je betaalt een euro voor de kaas omdat je kaas heerlijk vindt; je ziet duidelijk dat jouw hamburger geprepareerd wordt zonder kaas. Er zijn dan serieus mensen die er dan over vallen dat je op een nette manier te kennen geeft dat je kaas had besteld?

Of zeg je dan ook 'Je hebt je hamburger nog niet eens en je begint al te zeuren dat er geen kaas op zit. Wel eens zonder kaas geproefd dan'?

Waar kan ik zien hoe mijn nieuwe auto gebouwd wordt? Lijkt me wel leuk om te zien.

Jouw vergelijking gaat niet op. Hij moet zijn als volgt: Je bestelt een hamburger "Octavia" (met kaas) weken nadat jij besteld hebt wordt de menukaart aangepast naar "Octavia" zonder kaas. Je hebt dus geen idee of jouw hamburger met kaas binnen gaat komen.....

Mijn reactie gaat overigens vooral over het sinds vanmiddag 15:00 veranderde functiepakket. Niet zozeer over het sportonderstel, auto's worden namelijk al zonder geleverd.

Desperado

Forumguru
Er is al genoeg geschreven over hoe het standaard onderstel is, lijkt me duidelijk dat mensen er een probleem van maken dat het sportonderstel er dan niet onder zit.
Maakt dus helemaal niks uit of de auto nog niet geleverd is.

Bovenaan Onderaan