Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

Michiel2011

Nieuw lid
Tis gewoon kl#te dat dit gebeurt. Had het op mn Superb wel af fabriek en reed lekker strak. En zag er net even sportiever uit. Mn octavia moet nog besteld worden. Dealer bevestigde dat er geen sportonderstel wordt geleverd. Jammergenoeg geen tegemoetkoming vanuit dealer of LM of korting op Eibach veren. Dus zitten er nu als extra accessoire bij en worden dus door mij over 48 maanden verspreid betaald.

Artbij

Senior Member
Er is al genoeg geschreven over hoe het standaard onderstel is, lijkt me duidelijk dat mensen er een probleem van maken dat het sportonderstel er dan niet onder zit.
Maakt dus helemaal niks uit of de auto nog niet geleverd is.

Nogmaals, lees mijn post. Gaat vooral over de nieuwste veranderingen in de prijslijst.

Artbij

Senior Member
@Artbij kan je aub het weer over het onderwerp hebben waar dit forum bedoeld voor is. Chatten zijn andere oplossingen voor.

Voor chatten wel, maar voor het discussiëren zijn toch echt fora bedoelt.....

Maar ik laat het hierbij, Asinus ad lapidem non bis offendit eundem.

serum

Forumguru
Zoeken ze een collectieve oplossing voor het sportonderstel-probleem voor diegenen die hem besteld hebben met, maar geleverd krijgen zonder? Ben benieuwd wat hier de uitkomst van wordt. Enige alternatief is de eibach set, voor zover ik weet. Ik heb ondertussen de dealer ook ingelicht over het feit dat ik er niet mee akkoord ga.

Jstruijk

Senior Member
@Artbij Laat die ezel eens met rust, die heeft hier niets mee te maken ;)

Trouwens, in hoever is bij de Octavia het sportonderstel anders dan het standaard onderstel?
Ik kan mij herinneren dat ik er bij de (gedeeltelijke) ombouw naar s-line van mijn A4 er achter kwam dat er meer verschillen zitten dan enkel de dempers en veren. Zo zijn er bv ook andere stabilisatiestangen gebruikt.

Laatst bewerkt:

vantheman

Nieuw lid
Klopt @serum. Ik ben ook benieuwd, heb ook duidelijk gemaakt dat ik niet akkoord ben zonder oplossing. Eibach lijkt me ook de enige oplossing.

Vandaag bij mijn auto wezen kijken die ik maandag op mag halen, deze is gelukkig met sportonderstel geleverd.
Auto's die in 2014 besteld zijn worden er inderdaad niet meer me geleverd.

jellemeer79

Actief lid
@Artbij Ik ga niet zitten wachten tot dat de auto geleverd wordt en de mogelijkheden minder zijn. En de problemen bestaan al wel en is ook door de dealer bevestigd. Het sportonderstel is reeds besproken maar ook de aanpassing van het functie pakket is een probleem.

Ik zit niet te stressen, helemaal niet, ben wel een mondige consument die meteen aan de bel trekt. Ik deel mijn info hier op het forum omdat ik niet de enige zal zijn die het functie pakket specifiek heeft besteld voor de neerklapbare stoel.

Lees hieronder de reactie van de dealer op de aanpassing van het functiepakket, zij hebben reeds in januari al mijn order aangepast zonder mij te informeren:

"Als gevolg van product restricties op de Octavia Combi Greenline is de inhoud van het Functie-pakket op de Octavia Combi Greenline per januari gewijzigd. In plaats van de neerklapbare passagiersstoel is er een multifunctionele opbergpocket onder het bagageafdekscherm onderdeel van het pakket. De consumentenprijs is met € 50 verlaagd naar € 200,-.
In uw DMS en op de skoda.nl website staat deze wijziging al vanaf januari correct vermeld. Vanaf de eerste week van maart zijn deze wijzigingen ook in de gedrukte prijslijsten doorgevoerd."

Artbij

Senior Member
OK, duidelijk. Ik had begrepen dat je conclusies trok uit de prijslijst.

Groot gelijk dat he nu de LM aan het werk zet :)

Jstruijk

Senior Member
"In uw DMS en op de skoda.nl website staat deze wijziging al vanaf januari correct vermeld. Vanaf de eerste week van maart zijn deze wijzigingen ook in de gedrukte prijslijsten doorgevoerd."

@jellemeer79 Dat is dus gewoon niet waar! Ik heb hier de prijslijst nog op mijn laptop staan welke ik op 25-2-2014 heb gedownload van de skoda website. Daarin staat gewoon nog de neerklapbare passagierstoel vermeld in het functiepakket...
Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, neerklapbare passagiersstoel en bagagenettenset (Combi) € 250,- € 207,- € 43,-
Zie screenshot: Greenline.png

Laatst bewerkt:

Jstruijk

Senior Member
Vandaag iom LM besloten om de auto niet te accepteren en niet af te nemen tenzij er een passende oplossing komt voor het ontbrekende sportonderstel. Volgens LM mogen ze idd de specs wijzigen zoals in de kleine letters te lezen staat, echter moeten ze de klant daarvan direct op de hoogte stellen. Aangezien dit al erg lang bij de fabriek bekend was en onze dealer van niets wist en wij als gevolg daarvan dus ook niet, is dit niet rechtmatig en mogen wij de auto weigeren. Sterker nog, de dealer is naar aanleiding van onze opmerking betreffende het sportonderstel gaan bellen en kwam er toen pas achter. Op dat moment was de afspraak voor levering al gemaakt.
We wachten dus nog maar eventjes, dat zijn we intussen wel gewend ;)

Edit: zoals hier al ergens anders gemeld is, is PON bezig met een oplossing. Dat kreeg de LM net te horen en ze verwachten binnen een week antwoord.

Laatst bewerkt:

Jedewe

Forumguru
Mijn dealer heeft ook nagevraagd en zegt; Word van bouwjaar 2014 niet meer geleverd omdat er dan een trekhaak achter zou mogen ??

Rick

Senior Member
Pff lulverhalen weer van die dealers. Waar staat dat er met een sportonderstel geen trekhaak onder kan. Alles RS-en mogen dus ook geen trekhaak?

Bovenaan Onderaan