Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

Kiekerjan

Forumguru
Het lijkt mij ook geweldig rijden, maar ik maak me wel zorgen als de hele familie in de tuut zit en we rijden bij de eerste de beste verkeersdrempel de bumper eronder uit..
 

Canon-Eye

Forumguru
zwalkende Citroën boot
:pieker: Vooroordeel?

Ik heb in het verleden met diverse Citroëns gereden - je zweeft erin over de weg, maar als ze één ding niet deden, dan was het nou juist 'zwalken'.
Niet uit het spoor te krijgen zelfs, ongeacht welke dwarsorkaan er ook stond; de carrosserie kon dan wel flink schudden, maar ze bleven wel gewoon de gewenste koers volgen zonder stuurcorrecties van betekenis.
Dit in flagrante tegenstelling tot bv. de O3, als ik de berichten over 't ietwat zoekerig weggedrag mag geloven... :D

Van dat zweven hoef je natuurlijk niet te houden, maar persoonlijk heb ik dat toch liever dan dat ik aan het stuur kan voelen uit welk land de euromunt komt waar ik toevallig overheen gereden ben...
 

CDK

Forumguru
als je Eibach als optie neemt is dat ook icm standaard dempers, sportonderstel is andere veren met wederom dezelfde dempers, geen enkel probleem hoor! Alleen moet je niet na 50k km originele veren gaan vervangen voor verlagings veren, dan gaan je dempers wel kapot, tenminste het risico wordt groter. In zo'n geval is het raadzaam om veren en dempers gelijktijdig te vervangen.
 

VWim

Forumguru
Als ik de klachten lees over het klapperen en drukverschillen dan denk ik niet dat het sportonderstel is voorzien van dezelfde dempers dan bij het sportonderstel. Het probleem openbaart zich tenslotte niet met het standaard onderstel en ook niet wanneer de dempers zijn vervangen. Althans zoveel heb ik er over gelezen.

En demper heeft een bepaalde karakteristiek die is aangepast op de veer. Ik zou daarom ook nooit de veren vervangen zonder de dempers aan te pakken. Dat niet alleen de garage om de hoek dit wel kan met Eibach veren, maar dit ook gedaan wordt door een dealer zou voor mij geen reden zijn om deze mening bij te stellen.

Verlagen kost naar mijn bescheiden mening altijd een setje veren inclusief dempers en inclusief montage. In plaats van 300 euro zou je dan echter wel een euro 600 of zelfs nog wat meer mee moeten nemen.
 

CDK

Forumguru
@VWim de mensen met ETKA kunnen dat vast opzoeken, ik ben ook zeer benieuwd naar de oorzaak van de greenline perikelen..., of dat de dempers zijn????
 

serum

Forumguru
Volgens een Duits forum wel en zijn het niet alleen de greenlines welke geplaagd worden met een bonkende achteras. Na het vervangen van de dempers is bij het gros dit probleem verdwenen. Mochten de dempers een issue zijn, is het enige dat ik me erbij kan voorstellen een vorm van slip-stick.
 

CDK

Forumguru
@030, dat is mij verteld door een dealer waar ik deze vraag neergelegd heb, zoals ik in post #146 al aangeef, ETKA kan hier uitkomst bieden denk ik
 

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 werk je toevallig voor PON, bovenstaande onzin logica is nou precies wat ik van PON als antwoord zou verwachten.

De LM heeft een overeenkomst direct met PON, de dealer leverd de auto alleen aan Jstruik.
Maar zelf al zou Jstruik particulier kopen, de dealer heeft hem niet geinformeerd, dat de dealer de informatie zelf niet had is niet relevant, dat is een probleem van de dealer met PON/Fabrikant.

Wees gerust, ik werk alles behalve voor PON.

De leasemaatschappijen waar ik ervaring mee heb, hebben zeker geen overeenkomst met PON, maar met de leverende dealer. Daar ben ik in mijn reactie vanuit gegaan.

En je laatste zin in gewoon juridisch onjuist.
 

jalex_h

Forumguru
@MarcoO2, naar mijn mening ga je toch te kort door de bocht. In de bouw zijn kleine wijzigingen een veel voorkomend fenomeen en er zijn inmiddels legio procedures gevoerd over het feit dat de koper/opdrachtgever niet direct hierover geïnformeerd was. Rechtsprekende instanties, van allerlei pluimages, zijn in hun uitspraak redelijk eensgezind: al wist de aannemer van niets, al kon het niet anders, toch is de aannemer in gebreke gebleven en als er door de wijziging functioneel iets veranderd, dient er een schadevergoeding betaald te worden. Echter, voor zo ver ik weet, is er nooit een uitspraak geweest dat de koper/opdrachtgever het pand daarom niet hoefde te accepteren. Omdat de kleine functionele wijziging ondergeschikt was aan het grotere geheel
Vertaald naar de Greenlines zou dit betekenen dat de koper recht heeft op een schadevergoeding (waarschijnlijk de prijs voor de ontbrekende onderdelen) maar de auto niet mag wijgeren.
Rij je een lease-auto, dan is dat wat zuur. Immers, de leasemaatschappij is de koper van de auto en de werkgevers weer de afnemer van de leasemaatschappij. Dus zul je met je werkgever in conclaaf moeten over een financiële compensatie...
 
Laatst bewerkt:

bonyuri

Actief lid
@MaRco2, naar mijn mening ga je toch te kort door de bocht. In de bouw zijn kleine wijzigingen een veel voorkomend fenomeen en er zijn inmiddels legio procedures gevoerd over het feit dat de koper/opdrachtgever niet direct hierover geïnformeerd was. Rechtsprekende instanties, van allerlei pluimages, zijn in hun uitspraak redelijk eensgezind: al wist de aannemer van niets, al kon het niet anders, toch is de aannemer in gebreke gebleven en als er door de wijziging functioneel iets veranderd, dient er een schadevergoeding betaald te worden. Echter, voor zo ver ik weet, is er nooit een uitspraak geweest dat de koper/opdrachtgever het pand daarom niet hoefde te accepteren. Omdat de kleine functionele wijziging ondergeschikt was aan het grotere geheel
Vertaald naar de Greenlines zou dit betekenen dat de koper recht heeft op een schadevergoeding (waarschijnlijk de prijs voor de ontbrekende onderdelen) maar de auto niet mag wijgeren.
Rij je een lease-auto, dan is dat wat zuur. Immers, de leasemaatschappij is de koper van de auto en de werkgevers weer de afnemer van de leasemaatschappij. Dus zul je met je werkgever in conclaaf moeten over een financiële compensatie...
Allemaal moeilijke woorden en dan weigeren met een "ij" schrijven :)
Ontopic: ik heb onverwacht een spoiler op mijn HB zitten.
Met jouw redenatie zou ik dan extra bij moeten betalen...
 

jellemeer79

Actief lid
@bonyuri nee want het is Skoda/PON Eigen keus geweest en je zou je moeten afvragen of iedereen wel blij is met die extra spoiler die niet in kleur is meegespoten.

Het probleem hier is dat met de koop er afspraken zijn gemaakt en verwachtingen gecreeërd die nu eenzijdig zonder te informeren/overleggen worden aangepast ten nadele van één partij. Dit zonder communicatie of compensatie.
 

bonyuri

Actief lid
@bonyuri nee want het is Skoda/PON Eigen keus geweest en je zou je moeten afvragen of iedereen wel blij is met die extra spoiler die niet in kleur is meegespoten.

Het probleem hier is dat met de koop er afspraken zijn gemaakt en verwachtingen gecreeërd die nu eenzijdig zonder te informeren/overleggen worden aangepast ten nadele van één partij. Dit zonder communicatie of compensatie.
Op de HB is hij wel in kleur, maar dat is een ander verhaal.
Ik ben het met je eens over de slechte communicatie vanuit PON.
 

Jedewe

Forumguru
Slechte communicatie zeker, maar benieuwd wat er gaat gebeuren,
Er word ook even een neerklapbare passagiersstoel vervangen voor een multifunctionele pocket onder de hoedenplank en € 50,-euro prijsreductie op het pakket.
Kortom wat staat hiervoor tegenover, een prijsreductie, een alternatief of gewoon meer netto winst voor Skoda?
 
Bovenaan Onderaan