Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

Jstruijk

Senior Member
Ach we zullen het wel zien. Ik ga maandag proefrijden met 2 octavia combi's. Een met het standaard onderstel en een met eibach veren eronder. Toch eerst zelf ervaren voordat ik een beslissing ga nemen.

Rallye

Forumguru
Misschien is de bijtelling van 14% wel afgegeven op t model waar t sportonderstel al helemaal nooit op heeft gezeten...

Zou kunnen. Maar dan zouden de dealers, en zeker Pon, dat toch al eind vorig jaar geweten moeten hebben. De Greenline is immers volgens mij specifiek voor de Nederlandse markt typegekeurd? Daar zal Pon toch bij geweest zijn?

Misschien wel op het model met sportonderstel en als de belastingdienst daar achter komt, wordt de bijtelling misschien wel opgeschroefd. Dit is tenslotte heel wat anders dan andere banden of velgen die achteraf gemonteerd (kunnen) worden. Hier gaat het om hoe de auto afgeleverd wordt, zonder dat de koper daar een keus bij heeft.

In eerste instantie zo de RDW dit op moeten pakken, maar het grootste belang ligt inderdaad bij de Belastingdienst, die wel een BPM en bijtelling zou kunnen mislopen. Waarbij je ook meteen het belang van de koper te pakken hebt als zou worden nageheven...

Mijn voorbeeld met andere banden was trouwens af-fabriek (bij Volvo, waar ook grotere maten kunnen en BMW waar de runflats waar ze meer werrden afgeleverd onzuiniger waren dand e gewone banden van de typegoedkeuring).

bonyuri

Actief lid
Ik heb een Greenline gekocht. Voordeel was namelijk dat ik hem dan binnen 2 weken kon rijden ipv maandenlang te wachten. Maar ik had toch wel een sportonderstel verwacht. Stond namelijk in de folder...
Juist dan zou je moeten checken of alles er op zit voordat je de koop sluit, maar dat ben ik...

hberg

Actief lid
Vandaag de LM gemaild en gevraagd hoe ze hier mee omgaan en welke oplossing/compensatie er mogelijk is.

Ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte

Kiekerjan

Forumguru
Juist dan zou je moeten checken of alles er op zit voordat je de koop sluit, maar dat ben ik...

Toen ik de koop sloot, was het nog helemaal niet aan de orde dat er geen sportonderstel onder zou zitten. Bij aflevering wel aangekaart, maar toen niet verder op ingegaan.

Ik ga hem morgen bellen en mogelijk in gebreke stellen van een niet volgens de specs geleverde auto.

ferry

Lid
Ah mooi, mijne is ook athlon met dezelfde contactpersoon, maar s bellen vandaag

Laatst bewerkt:

hberg

Actief lid
Heb het gisteren pas gemeld bij mijn contactpersoon. Die zou het bij de afdeling inkoop wegleggen. Dus gok dat het voor mij dezelfde persoon gaat worden. Benieuwd wat hier uit zal komen

hberg

Actief lid
Net contact gehad met LM. Dealer geeft aan dat er inderdaad geen sportonderstel geleverd zal worden zoals we al wisten.

Ze bieden nu ter compenstatie de Eibachveren voor €685 dat is in mijn ogen 1 op 1 doorzetten dan de prijs uit de brochure en heb ook aangegeven dat ik dit geen compensatie vind. Athlon kan hierin helaas niet veel doen heb ik het idee.

Dealer gaat mij hierover bellen dus houd jullie op de hoogte!

@jellemeer79 @ferry ben benieuwd naar jullie bevindingen...

Laatst bewerkt:

hberg

Actief lid
Dat was ook mijn idee. Betwijfel alleen of ik van de LM het bij Antera mag laten doen....

Kiekerjan

Forumguru
Zojuist even de dealer gebeld. Kon niets anders doen dan de klacht melden bij de importeur. Volgende week vrijdag weer contact zoeken met hem..

hberg

Actief lid
Maar wat is nou het probleem?
Je krijgt toch uiteindelijk wat je wilt?

De oplossing die ik geboden krijg is een nette oplossing zei het niet dat ik hier wel de volle mep voor mag betalen. Uiteraard alle begrip dat dit niet kostenloos zal zijn. Krijg tenslotte iets beters dan initieel besteld.

Maar mjn probleem is dat ik dit geen compensatie noem maar dat ik gewezen wordt op een accessoire uit de brochure die ik kan nemen om een ongevraagde wijziging (lees het niet meer leveren van het sportonderstel) te compenseren.

bonyuri

Actief lid
Oh, sorry. Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je gratis de Eibach verlaging (ter waarde van 685 euro) krijgt in plaats van het sportonderstel.
Nu snap ik waarom je daar niet mee akkoord gaat :)

Bovenaan Onderaan