Gezocht: Greenline-drivers modeljaar 2015

Dnet

Senior Member
Voor de volledigheid dan, in open positie:
uploadfromtaptalk1412226252822.jpg

Maar de 2014 modellen hebben dit dan niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

auriga

Forumguru
Vroegâh zette men in den winter gewoon enen plaat voor den grille.

ImageUploadedByTapatalk1412279963.637084.jpg
 
Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Ja alleen dus het nadeel dat als de motor op temperatuur is en je gaat hem flink belasten dat de temperatuur wel weer eens flink op kan lopen..
 

Joske

Forumguru
Wel, aan de reacties te zien in eerste instantie wist de gemiddelde GLrijder niet dat het überhaupt op zijn wagen zat volgens mij.

Achteraf inbouwen? Neen, dat was niet echt het plan :laugh:

Kan ik beter smallere banden monteren als ik 'groener' zou willen rijden ;)
 

MikeyMan

Actief lid
Tsjah, de Greenline heb ik persoonlijk ook niet gekozen omdat ik er zo lekker mee aan het sleutelen kan inderdaad :)
 

Joske

Forumguru
akkoord @octaafje IV maarreuh, als het boeltje dan toch te warm wordt, kan je even langs de kant gaan staan om die wintergrill te demonteren. Geloof me, dat moet je maar 1 keer overkomen en vervolgens gaat die wintergrill op het schab hoor :D

in de koudere landen is dit zinvol, temperaturen van -20 en -30 graden, maar in grote delen van Nederland zien jullie vast niet zo een temperaturen gedurende 3-5 maanden verschijnen zeker? ;)
 

Joske

Forumguru
Dat is waar, maar mij valt het wel op dat de olie in de O3 bijzonder snel terug afkoelt tijdens het rijden. (als je rustig rijdt zie je zelfs de temperatuur gewoon terug onder de 50 graden vallen..)

Vind ik nogal vreemd eigenlijk :pieker: je zou toch verwachten dat de olie liefst snel en lang op temperatuur blijft. (in de de gedachtengang van het ecologisch denken)
 

Antera

Donateur
Wou net zeggen terug vallen naar 50 graden mag toch echt niet . Moet toch minimaal zon 70 a 80 graden zijn anders gaat de motor die dikke olie niet leuk vinden over een langere periode @Joske
 

Joske

Forumguru
Ja is echt raar hoor.. Dus rustig warm rijden, water komt vrij snel op 70graden. Uiteindelijk 90 graden maar nog geen olietemp.. Dan wordt het 50 graden a 56 graden en rij ik vervolgens rustig 80 km per uur in 5e of 6e zakt de temperatuur terug onder 50graden... :pieker:

Raar é?
 

octaafje IV

Actief lid
Ja is echt raar hoor.. Dus rustig warm rijden, water komt vrij snel op 70graden. Uiteindelijk 90 graden maar nog geen olietemp.. Dan wordt het 50 graden a 56 graden en rij ik vervolgens rustig 80 km per uur in 5e of 6e zakt de temperatuur terug onder 50graden... :pieker:

Raar é?


Zeker raar. Na koude start gaat mijn koelwater redelijk snel (ca 4 km met wat stoplichten/rotondes) naar 90 graden, daarna op "snel"weg met ca. 100 km p/u in 6e na ca. 15 km is de olietemp. rond de 90 graden en blijft daar dan ook rond die 90 graden schommelen. (behalve gisteren op de A31, toen 115 graden bij een benzineverbruik van 5 km/liter.....) Terugzakken naar 50 graden nog nooit meegemaakt, kan m.i. alleen voor een rood stoplicht na 15 minuten met behulp van de start/stop. ..... Hoe gedraagt de watertemperatuur zich bij een dergelijke cool-down van de olietemp? (deze blijft bij mij altijd heel stabiel op 90 graden)
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Watertemperatuur blijft eens die op 90 graden is ook gewoon stabiel. Olietemp niet, die fluctueert enorm en heb ik nog nooit boven 100 graden gezien..

Welke motor ligt er bij jou in? @octaafje IV :)
 

octaafje IV

Actief lid
1.4 TSI, olie temp. schommelt, onder normale randstedelijke omstandigheden, zo tussen de 86 en 96 graden.
Ik vermoed dat er bij jou iets mis is met de aansturing van de oliekoeler, zou daar zeker naar laten kijken.
 

Joske

Forumguru
1.4 TSI, olie temp. schommelt, onder normale randstedelijke omstandigheden, zo tussen de 86 en 96 graden.
Ik vermoed dat er bij jou iets mis is met de aansturing van de oliekoeler, zou daar zeker naar laten kijken.
wat bedoel je met aansturing van de oliekoeler?
 
Bovenaan Onderaan