Goede occasiondealers voor een superb II ?

Maar is er nog iemand hier die een goed bedrijf weet die mooie superb's aanbied?

Ik vind het aanbod best tegenvallen eigenlijk

Noord26

Forumguru
Dat komt omdat ze aardig gewild zijn 2e hands en wat er verkocht is grotendeels 1.6Tdi's ex-lease modellen zijn met rond de 2ton op de klok. Je kan niet meer doen als zoeken op gaspedeel oid. Of even je zoekgebied vergroten naar bijv mobile.de

Wim75

Lid
Mijn Superb 1.4 is prima bevallen de afgelopen jaren. Helaas moet ik door bezuinigingen afscheid nemen van de S2 maar krijg daar wel een mooie O3 voor terug.

Voor het bestellen was ik erg kritisch vanwege de 1.4 motor maar in praktijk is me dat erg meegevallen. In het Nederlandse verkeer is dat helemaal geen probleem. In de Ardennen moet je wat meer schakelen en in Duitsland duurt het wat langer van 130 naar 160 als dat ik gewend was, maar verder helemaal prima.

De auto heeft me nooit in de kou laten staan en ik heb alleen regulier onderhoud laten uitvoeren.

Wim75

Lid
Eerder wordt ook gesproken over olieverbruik, dat valt mij reuze mee. Regulier onderhoud om de 30.000 km en ik heb daar tussendoor in het begin een liter toegevoegd en na de 100.000 nog maar een half liter. En dan vaak na een lange zware rit door Europa. Volgens mij valt dat wel mee.

andrehj

Forumguru
Een 1.6Tdi kun je echt niet met een 1.4Tsi vergelijken hoor @andrehj! Eerder met een 1.2 TSI-tje met 85pk kom je meer in de buurt. De lange versnellingen van een 1.6Tdi met handbak maken er maar een gezapig geheel van. Leuk voor echte kilometer-ridders, maar met 15.000km per jaar zou ik pesoonlijk geen diesel als optie overwegen. Vergeet niet dat de MRB van een grote (zware) dieselauto erg hoog ligt.

Ik zou em persoonlijk ook met de 1.2 TSI 105 pk willen vergelijken, maar die is in de S2 niet leverbaar. Vandaar mijn keuze voor de 1.4 TSI, waarbij ik ook al aangaf dat deze "net" vergelijkbaar was.

andrehj

Forumguru
Eerder wordt ook gesproken over olieverbruik, dat valt mij reuze mee. Regulier onderhoud om de 30.000 km en ik heb daar tussendoor in het begin een liter toegevoegd en na de 100.000 nog maar een half liter. En dan vaak na een lange zware rit door Europa. Volgens mij valt dat wel mee.
Dat olieverbruik speelt (tot nu toe) ook alleen bij de 1.8 TSI van 2010, en volgens je signature heb jij een 1.4.

kansberg

Forumguru
Je kunt een 1.6 TDI'tje ook naar het prestatieniveau van een 1.8TSI/2.0TDI tillen ;). Dan rij je wel 1 : 19,5 :D.

Noord26

Forumguru
Een 1.6 krijg je nooit in de buurt van een 1.8tsi of 2.0 tdi, alleen al door de veel langere versnellingen gaat er veel verloren.

kansberg

Forumguru
@Noord26 : Hmmm... heb nooit met een 1.8TSI gereden maar vind m'n 1.6'je behoorlijk vlot, met name tijdens de tussenacceleratie. De bekende 'schop in je rug' is zeker aanwezig.

Noord26

Forumguru
Een 100-110pk dieseltje icm dit gewicht? Hmm.. Tja, ik denk het maar net is wat je gewend bent.. (1.8 tsi-tje hier met 2x zoveel vermogen als een 1.6 Tdi-tje en oa ZAC motorraces mee gedaan). En vind soms het acceleratie vermogen nog niet alles van onze bolide. ;)

kansberg

Forumguru
@Noord26 : Jij hebt het over de fabrieksspecificaties van een 1.6 TDI. En dan heb je zeker gelijk. Mijn Sup is echter 'geholpen' en dat scheelt een slok op een borrel....143 pk en 320 Nm (nu) t.o.v. 105 pk en 250 Nm (origineel). Bovendien is de auto zuiniger geworden, kom nu ongeveer 1 km. verder op een liter :D

Noord26

Forumguru
Dat begrijp ik, maar dan nog steeds is het appels met peren vergelijken. Een gechipte 1.8 TSI doet circa 220pk/360Nm met een 6-bak of DSG. Al is het alleen maar om de (te) lange versnellingsbakverhoudingen van de 1.6 Tdi die het motortje echt tegenwerken.

Heb met beide motoriseringen gereden in de SuperB en het is echt een groot verschil. Kan daarom alleen maar aanraden aan de TS om eens met beiden te gaan rijden om zo zelf te kunnen voelen wat voldoende is voor hem.

CDK

Forumguru
geholpen of niet maar een 1.6 TDI komt echt niet in de buurt van een standaard 2.0 TDI

CDK

Forumguru
Uiteraard mag je daar tevreden mee zijn @kansberg, het zal vast en zeker stukken prettiger rijden en dat was uiteindelijk ook de verwachting die je zelf had mag ik aannemen... ;)

Bovenaan Onderaan