Golf variant 2.0 TDI of Skoda Superb Combi clever edition 1.6 TDI

SkodaNoob

Actief lid
Tsja, moeilijke keuze hoor, een Golf of een Superb.
De Golf heeft zoveel voordelen, vreemd genoeg schiet er me geen enkele te binnen........

:maakmegek:

Opzich helemaal niks mis met die auto toch? Scoort goed in reviews (carbuyer, carwow e.a.), mooi dashboard, goed en innovatief infotainment systeem, virtual cockpit en tja, ook wat meer Pk dan de Skoda die ik ga rijden :)

Cordoba

Forumguru
:maakmegek:

Opzich helemaal niks mis met die auto toch? Scoort goed in reviews (carbuyer, carwow e.a.), mooi dashboard, goed en innovatief infotainment systeem, virtual cockpit en tja, ook wat meer Pk dan de Skoda die ik ga rijden :)

Tja, als de Skoda op papier al beter is dan de Golf, dan gaat niemand meer Skoda rijden, en is Volkswagen in tegenstelling tot de naam ineens een exclusieve auto.;)

Snorremans

Senior Member
Zonder twijfel, de Superb. Hiervoor de Octavia 2.0Tdi met 150PK (2014-2018) gereden. Ja de 1e maand is het wennen. De 2.0 sleurt echt aan de auto en dat doet de 1.6 niet. Voor de rest is de Superb gewoon een lekkere comfortabele cruiser op de snelweg. Zeker als je alleen onderweg bent in Nederland is de 1.6 helemaal prima.

SkodaNoob

Actief lid
Zonder twijfel, de Superb. Hiervoor de Octavia 2.0Tdi met 150PK (2014-2018) gereden. Ja de 1e maand is het wennen. De 2.0 sleurt echt aan de auto en dat doet de 1.6 niet. Voor de rest is de Superb gewoon een lekkere comfortabele cruiser op de snelweg. Zeker als je alleen onderweg bent in Nederland is de 1.6 helemaal prima.

Top! Je bent dus van de 2.0 naar de 1.6 gegaan?

SkodaNoob

Actief lid
Is het onderstel van een style business anders dan de ambition?
Oftewel, is dit dezelfde rij ervaring met de style gewoon dikker aangekleed?

leon-cupra

Forumguru
als je DDC hebt waarbij je het onderstel kan aanpassen (comfort, normaal, sport, ...) dan gaat het wel anders aanvoelen.
maar zit ook niet standaard op een style. maw een standaard style gaat hetzelfde rijden als een standaard ambition.

MaxN

Donateur
Qua formaat er precies tussen.
Wat betreft uitrusting zou je even moeten vergelijken, maar denk redelijk gelijk. Miss iets luxer omdat het de style-uitvoering is.

leon-cupra

Forumguru
Hoe vergelijkt een Octavia style business zich met een golf variant?
En tegen een Superb combi ambition?
Octavia - golf : meer beenruimte in de Octavia, uitrustingsniveau zal ongeveer hetzelfde zijn, afwerking mss tikkeltje beter in Golf, rijden zal niet veel verschillen
Octavia - superb : superb twee klassen hoger, rijdt comfortabeler, superb rijdt zoals een limousine, groter ruimtegevoel in superb, beenruimte achterin in de superb enorm, iets grotere koffer, en de ambition business is nog steeds goed uitgerust waardoor ik een superb ambition nog steeds boven een Octavia style zou verkiezen.

Trouwens was de superb al niet besteld?

SkodaNoob

Actief lid
@leon-cupra Jawel maar leaseplan en dealer zijn in overleg. Mega vreemd. Dealer kan niet uitleggen wat er precies allemaal in die clever edition zit. Met name over de zaken die in de link van paar pagina`s terug staat. Dus, zijn aan het uitzoeken of er bijvoorbeeld een panoramisch dak in zit. Ik ga niet op akkoord drukken voor ik zeker weet wat er allemaal in zit.

Straks istie gebaseerd op de ambition en niet op de ambition business ... dan heb ik misschien een magere auto?

Jouw opmerking dat je nog steeds een ambition boven Octavia style zou kiezen stelt me wel gerust trouwens.

leon-cupra

Forumguru
@SkodaNoob, mijn partner rijdt met een superb 1.6 ambition met de enigste opties navi en sunset.
Ik mis eigenlijk niets op de wagen. We hebben navi, automatische airco, verwarmde elektr spiegels, cruise controle,.... Wat heb je nog meer nodig? De rest is eigenlijk pure luxe. ACC is mss nog een optie dat icm een dsg comfortverhogend is. Maar aangezien de onze een handbak is, is het voordeel van ACC kleiner.

Feit is dat een Superb gewoon zoveel meer comfortabeler is en op een veel hoger niveau staat dan een Octavia en dan maken een paar luxe-opties niets uit.

Okki

Donateur
Als de auto nog geproduceerd moet worden weet tegenwoordig ook niet of je krijgt wat je besteld hebt.

Voorraadmodelletje is dan de oplossing met de meeste zekerheid

SkodaNoob

Actief lid
@leon-cupra en er bestaat niet zoiets als een ambition versus een ambition business? Zijn dan een en dezelfde?

Hebben jullie smart link?

Tering man, zonder jullie gasten was ik er echt nooit uitgekomen!!!

Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
@SkodaNoob, in BE bestaan er wel business pakketten waarbij navi, sunset, cc,... in vervat zitten. De basis blijft steeds een ambition maar met toevoeging van opties. Het is niet dat ze een ambition business eerst gaan 'uitkleden' om er dan opties bij te gooien.

Hebben smart link maar gebruiken dit niet. Zijn zaken waar we niet 'wild' van worden.
Ik zie er persoonlijk niet de meerwaarde van in.

leon-cupra

Forumguru
Amundsen is toch in 1 maat?
Bedoel je de grotere columbus?
Wss is de 6'' de gewone radio zonder navi. Volgens mij is de amundsen altijd 8''. De columbus is dan wel 9''2.

SkodaNoob

Actief lid
Amundsen is toch in 1 maat?
Bedoel je de grotere columbus?
Wss is de 6'' de gewone radio zonder navi. Volgens mij is de amundsen altijd 8''. De columbus is dan wel 9''2.

Ja dat is dan Radio bolero zie ik in een foldertje. Maar zou dus kunnen dat het de radio bolero is die standaard in de ambition zit en niet de Admundsen.

Online is het een beetje vaag waar de clever edition nou precies op gebaseerd is en wat er dan standaard in zit.

Panoramisch dak dacht ik bijvoorbeeld dat dit standaard in clever zit, maar zou nu net zo goed een optie kunnen zijn.

Gezien het om een voorraadauto gaat en de offerte nogal kaal is heb ik werkelijk geen idee

Bovenaan Onderaan