Golf variant 2.0 TDI of Skoda Superb Combi clever edition 1.6 TDI

Canon-Eye

Forumguru
Is het ook nog van belang wat je eventuele partner van het rijden in de Superb vindt?
Niet iedereen is gesteld op zo'n vliegdekschip... dus misschien beter eerst checken?

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , tot ze een "vliegdekschip" gewoon zijn.
Mijn vrouw ging van een corsa naar fabia combi naar octavia combi naar nu superb combi.
Een grotere wagen was nooooooit nodig voor haar. Voor we de mazda hadden gekocht, eens voorgesteld om haar wagen terug te verkleinen omdat kinderen nu al iets groter worden en dus de rommel van buggy ed niet meer mee moest .... heb net niet op de bank moeten slapen :D

SkodaNoob

Actief lid
Is het ook nog van belang wat je eventuele partner van het rijden in de Superb vindt?
Niet iedereen is gesteld op zo'n vliegdekschip... dus misschien beter eerst checken?

Wat een empathische vraag. Nee, ze heeft hem niet gereden. Maar ze rijdt ook stuk minder dan ik. Meestal rijd ik. Het zal vast even wennen worden, ook voor mij.

Conclusie volgens mij is dat Superb combi hogere klasse is dan de golf variant. Ik heb net de 0-100 gegoogled tussen 1.6 en 2.0 tdi, scheelt 2 seconde.

SkodaNoob

Actief lid
Oeps.

Je hebt gelijk. De Active heeft mindere stoelen, Style heeft zelfde als Ambition.

Verwarrend hoor, bij andere modellen is er verschil tussen Ambition en Style. :)

Klopt haha het is heel uitzoekwerk wat precies in clever zit
Ik vind het mega spannend of ik juiste keuze maak haha het is maar voor 2 jaar, maar toch!!

SkodaNoob

Actief lid
Toen de Octavia ook nog voorbij dreigde te komen, was ik bang dat we richting 10 a 12 pagina’s zouden gaan...

:sleep:

Was dat erg gewest dan? :)
Een forum leeft op content. Met 6 pagina`s hebben we weer gezorgd dat we hoog op Google scoren.
Daardoor kunnen er weer mensen geholpen worden.
Echt mega dankbaar .. !!

Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe ride
0f9dbe40fa780461eec93809609bc5d4.jpg

Tman0961

Forumguru
Gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd hoe je de eerste kilometers ervaart. En naar de foto's natuurlijk.

Vwb je overwegingen mbt verschil in pk's, ik zou toch het tunen van de DSG en de motor nog eens in overweging nemen. Er zijn genoeg leden op dit forum die tevens lease rijden en hun voertuig hebben laten tunen. Ik zou bij hen de vraag eens stellen en een aantal tuners bellen wat er hieromtrent mogelijk is.
Mijn persoonlijke ervaring hiermee, 2 voertuigen bij VVT laten tunen, wereld van verschil. Geld dubbel en dwars waard!:yeehaa:
Niet omdat de voertuigen racemonsters waren geworden, maar omdat ze veel prettiger rijden/schakelen en net wat vlotter meekomen wanneer nodig.

Jewepe

Forumguru
@SkodaNoob

Van harte met de nieuwe auto. Het was toch wel een hele bevalling. Mooie uitvoering. Kleur (of eigenlijk, het gebrek hieraan) zou niet mijn keuze zijn geweest, maar smaken verschillen. Veel plezier en veilige kilometers ermee!

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye , tot ze een "vliegdekschip" gewoon zijn.
Mijn vrouw ging van een corsa naar fabia combi naar octavia combi naar nu superb combi.
Een grotere wagen was nooooooit nodig voor haar. Voor we de mazda hadden gekocht, eens voorgesteld om haar wagen terug te verkleinen omdat kinderen nu al iets groter worden en dus de rommel van buggy ed niet meer mee moest .... heb net niet op de bank moeten slapen :D

Heb jij ff geluk dat er achterin de Superb genoeg ruimte is om een tukkie te doen, anders was het toch de bank in de huiskamer geworden.:D

SkodaNoob

Actief lid
@SkodaNoob

Van harte met de nieuwe auto. Het was toch wel een hele bevalling. Mooie uitvoering. Kleur (of eigenlijk, het gebrek hieraan) zou niet mijn keuze zijn geweest, maar smaken verschillen. Veel plezier en veilige kilometers ermee!

Geloof me, jullie hadden het nog makkelijk vergeleken met vrienden, familie en vrouwlief :D

leon-cupra

Forumguru
Moon white is een mooie kleurkeuze. Had deze ook op mijn RS. Vind het ook een goede kleur tegen krasjes . Amper zichtbaar. Als liefhebber niet onbelangrijk. En mijn zegt dat het een stuk moeilijker te onderhouden is ... bwa af en toe eens extra werk voor de teerplekjes eraf te krijgen maar met speciale producten die op er markt verkrijgbaar zijn is het een fluitje van een cent.
Als ik dan nu naar onze lava blue superb kijk ... pffff ... ik was die niet graag meer af. Elke keer zie je een nieuwe kras ...

Greenliner

Senior Member
Tsja, moeilijke keuze hoor, een Golf of een Superb.
De Golf heeft zoveel voordelen, vreemd genoeg schiet er me geen enkele te binnen........

Bovenaan Onderaan