Golf variant 2.0 TDI of Skoda Superb Combi clever edition 1.6 TDI

SkodaNoob

Actief lid
Dat geloof ik graag, maar daar heb ik geen ervaring mee , ik heb toe tot nu alleen ervaring met handgeschakelde auto's. Waarschijnlijk wel goede tip voor de testritten die @SkodaNoob nog gaat maken :)

Klopt. Ik zou dolgraag willen dat ik een testrit doe in de 1.6 TDI en vervolgens denk: dit is meer dan prima.

Maar denk wel dat ik die 30 pk ga missen.

De 2.0 TDI in golf hatch was echt vlot en deed eigenlijk niet onder voor de Volvo 190 pk hand geschakeld. Ik ben namelijk ook geen coureur die mega snel kan doorschakelen.

SkodaNoob

Actief lid
Dat weet ik wel zeker!

We gaan het ervaren. Misschien valt het mee. Ik ga er toch al op achteruit.

De Skoda zit trouwens mooi binnen leasebedrag. Met de Volkswagen ga ik zon 20 euro in eigen bijdrage per maand.

Al die dingetjes tellen natuurlijk mee :)

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Dit is trouwens de Highline Business R

anzyr2pb5iki_800.jpg
Vele malen mooier dan de superb, wat mij betreft. Die vind ik als combi toch altijd wat suf ogen.

leon-cupra

Forumguru
Vele malen mooier dan de superb, wat mij betreft. Die vind ik als combi toch altijd wat suf ogen.
Dit gaan we moeten rapporteren ... zeker voor een skodaforum ... levenslange ban .... :D:D;)

Persoonlijk vind ik het juist andersom. De achterkant van een variant is pas suf. Zeker ook de lijnen achter de achterdeur in zijaanzicht. Precies of de designafdeling geen zin had om een variant te maken en er gewoon een grote koffer achter geplakt heeft.
De voorkant in r-design is wel knapper dan een Superb.

SkodaNoob

Actief lid
Als we de verschillende types Superb combi op een rij zetten, is dit dan van laag naar hoog?

De Ambition Business
De Style Business
De Business Edition
De Sportline Business"

Want volgens mij is de clever edition gebaseerd op de ambition business. Dan vraag ik me af of je met de highline van golf niet een vele dikkere auto hebt qua opties e.d.

Bakkertje

Forumguru
@SkodaNoob nee de golf en de Superb zitten in een andere klasse. Een Ambition Superb zit op vergelijkbaar niveau als een golf highline (op het leer alcantara na wat in de golf zit).De Superb is eerder vergelijkbaar met een Passat (waar ik dan eerder voor zou gaan maar goed). Bij een Skoda wel even bij @Antera langs voor andere (progressieve) veren. Want de standaard vering van Skoda vind ik persoonlijk veel te slap, zeker als je met aanhangers of bepakking onderweg wil..

SkodaNoob

Actief lid
Thnx! Dat verklaart een hoop. De Passat vind ik prachtig. Maar helaas buiten budget.

Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Het enigste wat ik minder in een ambition vind is de dagrijverlichting. Zo goedkope lampjes. Bij een style heb je een mooie ledstrip. Daar alleen al zou ik een style voor kiezen. Voor de rest heeft de style eigenlijk geen "meerwaarde".

leon-cupra

Forumguru
Je ziet ze toch niet van binnen uit ;)
Ik vind zelfs de stoffen bekleding in de ambition veel mooier dan in een style.
Die "diamanten" vorm is niet zo geslaagd.
312vfia.jpg

Kan je eigenlijk niet voor een style kiezen? Het budget van de golf was toch ook al hoger?

SkodaNoob

Actief lid
Nee. Iets met inkoop vanuit leasemaatschappij waardoor ik boven budget kom.

Het is echt Skoda Superb combi clever edition 1.6 TDI of golf variant 2.0 TDI

Andere stations vallen al snel boven budget ivm zelfde redenen. Audi, BMW .. overal naar gekeken :)

Dus het is die Skoda, of een golf variant waar ik nog wel twijfel tussen highline en highline business R

hemi24

Forumguru
Als er geen Superb Style BNS in zit, zou ik voor de Golf Highline BNS R gaan!

Vooral als je komt uit een Volvo V40 is alles al snel mega-ruim!
De Superb ga je dan in verdwalen...
:laugh:

Trouwens, zowel de 2.0, maar ook de 1.6 zijn sneller dan de (14% versie) V40 D4 op de Duitse autobahn...

SkodaNoob

Actief lid
Vanwaar de style business of geen Superb benadering? Smaak dingetje?

SkodaNoob

Actief lid
Als er geen Superb Style BNS in zit, zou ik voor de Golf Highline BNS R gaan!

Vooral als je komt uit een Volvo V40 is alles al snel mega-ruim!
De Superb ga je dan in verdwalen...
:laugh:

Trouwens, zowel de 2.0, maar ook de 1.6 zijn sneller dan de (14% versie) V40 D4 op de Duitse autobahn...

No way? Die D4 heeft 190 pk!! Toch zon verouderde motorisering dan?

Ik moet zeggen dat ik de 2.0 ook al super vlot vond overkomen hoor.

hemi24

Forumguru
In ambition trim ziet de wagen er vaak wat “magertjes uitgerust" uit, zowel binnen als buiten.
Dit ligt deels aan het formaat en het ruimteaanbod.

Die 190pk 14% wordt bruut geknepen bij 190 km/h... Raar geintje van Volvo destijds!

SkodaNoob

Actief lid
Dat is waar. Nieuwe modellen gaan ook maar tot 180 ofzo toch? Maar goed, interessanter vind ik hoe snel ik weg ben als ik in wil halen. Daar heb ik met die Volvo nooit moeite mee. Maar goed, misschien kwestie van wennen :)

Bovenaan Onderaan