Kijk , ik heb al een paar keer een heel zwaar ongeval gehad en de eerste keer had ik geen airbags ( op de BX stak dat nog niet) heel lichte verwondingen , terwijl er maar 1 raam nog heel was van mijn auto .
Bij mijn tweede ongeval met mijn hyundai zater er vooraan wel airbags , toen wederom extreem veel schade aan mijn auto , behalve mijn achterbumper , kofferdeksel en achterlichten was er niets meer heel aan de auto , kan je terug vinden hier op het forum. Ik was toen wederom heel licht gewond , wat heeft mij iedere keer van zwaardere letsels geholpen was het dragen van mijn autogordel . Daar begint het allemaal mee , als je auto vol steekt met airbags en je draagt je gordel niet , dan heb je er helemaal geen baat bij . Dus voor je je auto vol laat proppen voor honderden euro's aan airbags , zorg er dan eerst voor dat je altijd je gordel draagt . Dat is het meest essentiële op gebied van veiligheid . Ik vind de hoofdairbags eerlijk gezegd een overbodige airbag . Knie airbags vind ik veel belangrijker en natuurlijk eentje in het stuur en boven het handschoenkastje , maar verder vind ik ze overbodig en wij hebben 3 kleine kids die allemaal in een heel goede stoel zitten , daar hebben wij niet op bespaard en hebben er zelfs voor over gehad om ze van duitsland en frankrijk te laten overkomen. Dus veiligheid vinden we erg belangrijk , maar een hoofdairbag vind ik een overbodige airbag . Dat is mijn eigenste bescheiden mening . Wat je zelf belangrijk vind , daar moet je voor gaan wat een ander daar dan van vind zal je zorg wezen lijkt mij .
[MODERATORBREAK]Gelieve on topic te blijven , en deze gaat over al dan niet kiezen voor gordijnairbags. [/MODERATORBREAK]