Gordijnairbags; wel of niet?

FredV

Banned
Kan wel, maar t blijft een gok,
We shoppen toch bij div bedrijven en zie de inruilprijzen verschillen.
Dus wat is de toegevoegde waarde....Scheelt soms giga.
Als je weet wat ik bij Skoda Heerenveen als inruilprijs kreeg en daarna bij Korterink, dan vraag ik me echt af welke optie voor korterink wel en in Heerenveen niet meetelde in de prijs..
 
Ik vind nogal een uitspraak dat het een fijt is dat gordijnairbags een hogere inruilwaarde bepalen. De eerste vraag bij inruil is wat de kleur dan of hij airco heeft en de km stand. Beschadegingen en onderhoudsboekje daarna. Maar als het jouw ervaring is tja.
 

Noord26

Forumguru
Inruilprijs is heel erg subjectief.
Wat ruil je in, wat ga je kopen, nieuw of gebruikt.
Hoe is de markt, het aanbod, wat is de trent etc.
Hoe staat de bui van de verkoper, heeft hij z'n targets al gehaald, etc etc en enz enz.

Ik heb het nergens over inruilprijs? Alleen over afschrijving. Hij verkoopt zijn auto's in 9 van de 10 gevallen particulier. Die hechten meer waarde aan een volledige onderhoudshistorie, originele aankoop factuur vanaf nieuw en dealer onderhouden boekjes met stempels.

Als je niets in te ruilen hebt kun je ook flinke korting bedingen. Particulier doen auto's van een jaar of 3/4 en hoge km-stand ook nog eens meestal meer in waarde. Dus dubbelop 'winst'. Hogere verkoop als de inruilwaarde en fikse korting, omdat er niets ingerolen wordt.
 

FredV

Banned
@Noord26, ik reageerde op Peperskoda die over inruil begon. Daarna jij met je verhaal over restwaarde.
Dus ja, ik heb t nog steeds over inruilprijs.

Als particulier zou ik nooit meer betalen dan bij de garage waar ik garantie krijg.
dus de restwaarde vergelijk ik met de inruilprijs/verkoopprijs.
Het is dus niet relevant op welke manier jouw vader de auto verkoopt.
Het ging over de toegevoegde waarde van gordijnairbags mbt de inruil.

En zoals je zelf aangeeft let men als particulier op andere zaken..
 

Noord26

Forumguru
Dan vullen onze verhalen elkaar mooi aan.

Particulier let men inderdaad totaal niet op wel of niet de aanwezigheid van gordijnairbags.
 

EdK

Forumguru
Maar wat is nu belangrijker, geld of je veiligheid ??
En kun je wel zeggen dat ESP belangrijker is dan zijairbags, maar als er een idioot aan de zijkant er inramt lijkt me opeens de zijairbag belanrijker dan de ESP.
En veiligheid vind ik nog steeds belangrijker dan cosmetisch of financieel gewin bij inlevering, maar dat is mijn bescheiden mening !
 

FredV

Banned
Mee eens Ed, en zo bescheiden klonk je mening niet:):)
Ik kijk echt niet tevoren of iets later wel zn geld opbrengt.
Als je de afschrijving van een auto als uitgangspunt neemt, kun je beter geen auto kopen...
 

namleop

Actief lid
Mijn vader heeft een GL in bestelling staan. Hij draait tussen 65 en 70Dkm per jaar. (..) Hij heeft zeer kritisch gekeken naar de opties en reeds aanwezige zaken. Hieruit heeft hij alleen metallic lak en climate control als extra genomen.

Met 70k km/jr zit je gemiddeld zo'n 3 uur per dag in de auto, dan zou ik niet zonder een armsteun kunnen hoor. Die metallic lak is wel overbodig want je ziet de auto alleen van binnen :)
Ook maxidot vind ik onontbeerlijk, zit je anders 3u/dag tegen zo'n goedkoop schermpje aan te kijken, om maar niet te spreken van die blotebillenwijzerplaten (mooi woord voor scrabble). Maar ja echt nodig is het inderdaad niet.
 

Noord26

Forumguru
Ik pleit er voor wanneer het leverbaar is op een auto dat het er standaard op zou moeten zitten. Zo zit er op onze andere auto, een 6 jaar oude swift, het standaard op vanaf het goedkoopste model. Dat vind ik het grootste minpunt binnen een VAG-auto.
 

EdK

Forumguru
Wel een blotebillenwijzer is wel interresant moet ik zeggen.....

@FredV: een auto en een PC zijn de slechste investeringen die je kunt doen met je gespaarde geld.
Als je de deur uitloopt / rijd dan is er al 20% van de waarde af
 

peperskoda

Forumguru
Heren, wanneer jullie mijn bijdragen goed gelezen hebben zouden jullie moeten weten dat ik het niet heb over de inruilprijs maar over de restwaarde. Dat is een andere waarde als een inruilprijs want die is afhankelijk van de marge en de wil van de verkopende partij. De restwaarde is een vooraf te berekenen bedrag een basis zo u wilt voor een af te geven inruilprijs. Overigens is de restwaarde onderhavig aan fluctuaties, eigenlijk net als aandelen.
 

cvegreen

Forumguru
Kijk , ik heb al een paar keer een heel zwaar ongeval gehad en de eerste keer had ik geen airbags ( op de BX stak dat nog niet) heel lichte verwondingen , terwijl er maar 1 raam nog heel was van mijn auto .
Bij mijn tweede ongeval met mijn hyundai zater er vooraan wel airbags , toen wederom extreem veel schade aan mijn auto , behalve mijn achterbumper , kofferdeksel en achterlichten was er niets meer heel aan de auto , kan je terug vinden hier op het forum. Ik was toen wederom heel licht gewond , wat heeft mij iedere keer van zwaardere letsels geholpen was het dragen van mijn autogordel . Daar begint het allemaal mee , als je auto vol steekt met airbags en je draagt je gordel niet , dan heb je er helemaal geen baat bij . Dus voor je je auto vol laat proppen voor honderden euro's aan airbags , zorg er dan eerst voor dat je altijd je gordel draagt . Dat is het meest essentiële op gebied van veiligheid . Ik vind de hoofdairbags eerlijk gezegd een overbodige airbag . Knie airbags vind ik veel belangrijker en natuurlijk eentje in het stuur en boven het handschoenkastje , maar verder vind ik ze overbodig en wij hebben 3 kleine kids die allemaal in een heel goede stoel zitten , daar hebben wij niet op bespaard en hebben er zelfs voor over gehad om ze van duitsland en frankrijk te laten overkomen. Dus veiligheid vinden we erg belangrijk , maar een hoofdairbag vind ik een overbodige airbag . Dat is mijn eigenste bescheiden mening . Wat je zelf belangrijk vind , daar moet je voor gaan wat een ander daar dan van vind zal je zorg wezen lijkt mij .
[MODERATORBREAK]Gelieve on topic te blijven , en deze gaat over al dan niet kiezen voor gordijnairbags. [/MODERATORBREAK]
 

piair1982

Forumguru
Voor zover ik weet is er geen verschil in inruilwaarde als je wel of geen hoofdairbags hebt. Maar google maar eens op filmpjes van hoofdairbags...
Dan wil je ze er altijd in hebben. Puur omdat aanrijdingen van zijkanten meer voorkomen dan frontale botsingen. Dus ik blijf bij mijn advies.
Als het kan kies voor hoofdairbags, bijkomend voordeel zijn de handgrepen in het dak:grin:
 

EdK

Forumguru
vroeger had je al ford bestel busjes met aan de zijkant gordijnen.
Alleen die bliezen zich niet op bij een aanrijding.
Maar hielden wel de hersens van de mensen in de auto zelf !
En met die opblaasbare gordijnen heden ten dagen blijft dus alles in de schedel zitten.
Dat is het enige verschil tussen wel en niet ! :ahum:
je bent een rund als je met vuurwerk stunt (sire)
 
Ik vind het nog steeds jammer dat in het begin op de regel 'gordijnairbag' niets achter stond zoals het nu wel is.
Als je alle extras die er nu wel op papier achter staan erbij krijgt is het misschien wel een reden om toch voor de gordijnairbags te kiezen.
 

henm

Lid
maar je kiest wel of niet voor airbags, dan zijn die kleine extra's toch niet bepalend als het om veiligheid gaat?
 

EdK

Forumguru
Ik vind het nog steeds jammer dat in het begin op de regel 'gordijnairbag' niets achter stond zoals het nu wel is.
Als je alle extras die er nu wel op papier achter staan erbij krijgt is het misschien wel een reden om toch voor de gordijnairbags te kiezen.


Sorry hoor maar dit kan ik niet bevatten zo'n uitspraak.

Je weet als je een folder doorleest (goed) wat er te koop is.
En als je goed voorbereid naar je dealer stapt en er is onduidelijkheid over bepaalde items dan vraag je dat tijdens de gesprekken.

En als je dus in dit geval airbags zeer belangrijk vind dan ongeacht de prijs neem je dit er als optie erbij.
Want wat is uiteindelijk belangrijker ? Die Xeonverlichting of de veiligheid van je kinderen achterin, dus de meerprijs voor airbags ?
Wel denk dat merendeel van de lezers zal kiezen voor de veiligheid van de kinders, want dat is de grootste rijkdom in ieders gehele leven !
En dan maar geen Xeonverlichting of Columbus in mijn wagen.
 
Skoda had ze gewoon standaard moeten monteren.
Belachelijke verkoopstrategie om dit te koppelen aan handgrepen/spiegels.
Ik heb zelden autos zonder handgrepen of makeup-spiegels meegemaakt.
De Polo bluemotion heeft de airbags wel standaard,
Simply clever.
 
Bovenaan Onderaan