Ik zal ook eerlijk zijn, ik heb een RR nu en een Yeti 1,4 in bestelling
En ik kan heel goed begrijpen dat er een heleboel GL rijders zijn die het doen om de financiën en kan ze hierin ook geen ongelijk geven.
Maar wat mij en meerdere hier op het forum ons aan ergeren is dat ze zoooo kunnen mierenne*ken over dat verbruik.
Als je ten eerste je goed informeert dan weet je dat alle opgegeven verbruikswaardens van wagens inclusief die Prius en de GL niet kloppen, en wel omdat de opgegeven testmethoden's die de fabrikanten MOETEN gebruiken uit het jaar krik zijn. Dus met een beetje gezond verstand weet je dus dat de opgegeven waarden's dan ook niet kloppen.
Dan komen de volgende factoren ook nog eens om de hoek kijken.
Wat voor weersomstandigheden heb je op moment van rijden.
Dan hoeveel kilometer file heb je die dag
Hoe zwaar zijn de schoenen die dag die je aan hebt maw hoever druk je je gaspedaal in, en dan bedoel ik niet op de snelweg maar puur nadat het rode verkeerslicht weer op groen is gesprongen ( stoplicht is namelijk altijd rood )
Dan wordt er geneuzeld over 90 Km achter een vrachtwagen rijden, wel ten eerste is een bekeuring voor plakken erg duur maar een vrachtwagen mag en kan maar 80 dus zal het 85 zijn. Maar maw je hebt ook nog een afwijking in die GL teller zitten
Maar wat ik amper lees zijn mensen die zeggen van ik heb de BPM al in me zak kunnen steken, hoef geen maandelijkse ( jaarlijkse ) houderschaps belasting te betalen dus
Hierdoor rij ik redelijk goedkoop mijn wagen met veel ruimte.
Nee we blijven maar zeuren en ik meen echt zeuren ( lees alles maar is terug) over een paar procent bezuiniging op brandstof die al goedkoper is dan als het een benzine motor zou zijn.
En met dat 90Km per uur rijden moeten wij opeens ons allen aanpassen aan jullie ?
Terwijl ik dit als een reactie zag op mijn tekst die ik geplaatst had.
terwijl IK bedoelde dat je van mij rustig 90 mag rijden (trouwens met tellerafwijking is dat 85 maar goed ) mits je dat doet op de meest rechter baan.
En dus niet met dat gangetje op de middelste baan of meest linker baan gaat doen, want dan ben je een gevaar voor de mede mens.
Wat ik nu alleen hoop en dat meen ik echt, is dat de GL topics inhoudelijk meer inhoud gaan krijgen.
We weten nu allemaal dat ze duurder in brandstof uitvallen dan opgegeven, ben je het er niet mee eens , prima dat mag is je goed recht maar klaag dan bij de juiste instantie's erover en niet hier !
Geef de topics inhoudelijk weer meer inhoud en minder geneuzel om de heer wanderer zijn woorden te gebruiken.
Ik weet ook dat ik weer een boel haat nijd en tranen over me heen gooi met deze tekst, maar ik vind dat dit ook wel eens gezecht mag worden.
En wees blij dat ik geen MOD hier ben want dan had ik menig draadje al gesloten, en nieuwe geopend met de ristrictie dat het inhoudelijk blijft
Ik hoop dat ik geen weekend heb verpest van één van jullie, en wens jullie dus ook nog een fijne avond en weekend toe
mvg
EdK