Gordijnairbags; wel of niet?

EdK

Forumguru
Waar heb je die auto nou eigenlijk voor ?
Om te rijden of om je make up te doen ?
En handgrepen in de trein is inderdaad wel makelijk, want meestal sta je daar maar wat moet je met handgrepen in de wagen, je kan er niet eens in staan.
Wat ik dus wil zeggen, je koopt een wagen met een standaard pakket Airbags
En dan heb je opties tot het uitbreiden hiervan.
Dat er dan SM beugels en verfspiegels bij zitten moet je dan gewoon als meegenomen zien, maar dit niet als pré naar voren schuiven.
 
Zo ken ik ook nog wel een paar opties die je niet nodig hebt, zo kun je de hele optie lijst wel afschaffen.
Mijn vrouw gebruikt de spiegels elke dag (als ik rij) en bij een c1 mis ik de handgrepen als bij rijder.

Licht metalen velgen zijn mooi maar je ziet ze toch niet als je rijd dus wat heb je eraan.
 

FredV

Banned
Dus Ford had het toch wel goed en slim bekeken, alle kleuren zijn leverbaar, als t maar zwart is,.
Je ziet de kleur aan de buitenkant toch niet.
 

peperskoda

Forumguru
Het kiezen van opties hangt af van wat voor type mens je bent. Ben je er één die mooi wil zijn voor de omgeving dan kies je opties die je auto optisch verfraaien. Ben je degene die het uiterlijk van een voertuig niet belangrijk vind dan kies je over het algemeen die opties waar je jezelf mee verwent.
 
En omdat gordijn airbags innerlijk noch uiterlijk iets bijdragen maar wel essienteel zijn hadden ze niet gekoppeld mogen worden aan luxe accessoires, en er standaard op moeten zitten.
 

EdK

Forumguru
Je hebt geheel gelijk, maar dan had je die wagen niet moeten kiezen maar een model of merk waar je die keuzes wel zou hebben.
 
Ik heb de gordijnairbags uiteindelijk genomen omdat ik spiegels en handgrepen wilde en niet andersom.
Bij de greenline heb je geen keus.
 

EdK

Forumguru
Als ik de krant vandaag las zijn de airbags van seat VW skoda en audi zeer in trek bij het dievengilde.
Dus je kunt ze er nog uitlaten halen en in de verkoop gooien op E-Bay !?
Het is maar een tip hoor en is je wagen ook nog eens zoals je hem uiteindelijk wilt hebben.
En je hebt weer een GL besparing, ook weer meegenomen, compenseer je het tegenvallende verbruik weer mee.
Zou zie je maar dat alles weer goed komt :uitlachen:
 
Laten we eerlijk zijn.
Niemand heeft de GL gekocht omdat het zo een fantastische auto is behalve financieel.
 
Ik had het over de greenline kopers.(levertijd 5+ maanden)
Als er voor de fabia 1.6TDI geen bpm en mrb zou hoeven betaald te worden had ik die wel genomen. Die was dan maar E1000 duurder geweest.
Nu zit er E4500 bpm en mrb op.
En zelf heb je ook een greenline en geen hatchback oid.
 

EdK

Forumguru
Ik zal ook eerlijk zijn, ik heb een RR nu en een Yeti 1,4 in bestelling
En ik kan heel goed begrijpen dat er een heleboel GL rijders zijn die het doen om de financiën en kan ze hierin ook geen ongelijk geven.

Maar wat mij en meerdere hier op het forum ons aan ergeren is dat ze zoooo kunnen mierenne*ken over dat verbruik.

Als je ten eerste je goed informeert dan weet je dat alle opgegeven verbruikswaardens van wagens inclusief die Prius en de GL niet kloppen, en wel omdat de opgegeven testmethoden's die de fabrikanten MOETEN gebruiken uit het jaar krik zijn. Dus met een beetje gezond verstand weet je dus dat de opgegeven waarden's dan ook niet kloppen.
Dan komen de volgende factoren ook nog eens om de hoek kijken.
Wat voor weersomstandigheden heb je op moment van rijden.
Dan hoeveel kilometer file heb je die dag
Hoe zwaar zijn de schoenen die dag die je aan hebt maw hoever druk je je gaspedaal in, en dan bedoel ik niet op de snelweg maar puur nadat het rode verkeerslicht weer op groen is gesprongen ( stoplicht is namelijk altijd rood )
Dan wordt er geneuzeld over 90 Km achter een vrachtwagen rijden, wel ten eerste is een bekeuring voor plakken erg duur maar een vrachtwagen mag en kan maar 80 dus zal het 85 zijn. Maar maw je hebt ook nog een afwijking in die GL teller zitten


Maar wat ik amper lees zijn mensen die zeggen van ik heb de BPM al in me zak kunnen steken, hoef geen maandelijkse ( jaarlijkse ) houderschaps belasting te betalen dus
Hierdoor rij ik redelijk goedkoop mijn wagen met veel ruimte.
Nee we blijven maar zeuren en ik meen echt zeuren ( lees alles maar is terug) over een paar procent bezuiniging op brandstof die al goedkoper is dan als het een benzine motor zou zijn.
En met dat 90Km per uur rijden moeten wij opeens ons allen aanpassen aan jullie ?
Terwijl ik dit als een reactie zag op mijn tekst die ik geplaatst had.
terwijl IK bedoelde dat je van mij rustig 90 mag rijden (trouwens met tellerafwijking is dat 85 maar goed ) mits je dat doet op de meest rechter baan.
En dus niet met dat gangetje op de middelste baan of meest linker baan gaat doen, want dan ben je een gevaar voor de mede mens.

Wat ik nu alleen hoop en dat meen ik echt, is dat de GL topics inhoudelijk meer inhoud gaan krijgen.
We weten nu allemaal dat ze duurder in brandstof uitvallen dan opgegeven, ben je het er niet mee eens , prima dat mag is je goed recht maar klaag dan bij de juiste instantie's erover en niet hier !
Geef de topics inhoudelijk weer meer inhoud en minder geneuzel om de heer wanderer zijn woorden te gebruiken.

Ik weet ook dat ik weer een boel haat nijd en tranen over me heen gooi met deze tekst, maar ik vind dat dit ook wel eens gezecht mag worden.

En wees blij dat ik geen MOD hier ben want dan had ik menig draadje al gesloten, en nieuwe geopend met de ristrictie dat het inhoudelijk blijft

Ik hoop dat ik geen weekend heb verpest van één van jullie, en wens jullie dus ook nog een fijne avond en weekend toe

mvg

EdK
 

FredV

Banned
Hoe dan ook, geneuzel blijf je houden, is het niet over verbruik, dan over een handgreep die je mist,
Of een fluittoontje dast t water stoom gaat geven.
Of het geluid dat je banden maakt.
En dank zij dat onze auto zo stil is, hoor je het gefluit.
Maar ja, ons bin Ollanders heee.
 
Voor mij was de belangrijkste reden de BPM en MRB. En dat de overheid zo dom is om auto's deze vrijstelling te verlenen die in de verste verte niet zo milieu vriendelijk zijn als voorgesteld doet mij een nog groter plezier.
Laten we alleen hopen dat ze nog lang dom blijven.
 
Vind ik niet.
De enige eerlijke manier om echt zuinigere autos te stimuleren is om brandstoffen rond de E5 p/l te laten kosten.
En mrb/bpm afschaffen.
 

FredV

Banned
oke, das jouw mening, dat mag natuurlijk.
Maar om dan respectloos de regering als dom af te schilderen, is erg tendensieus toch?
 
Bovenaan Onderaan