greenline trillingen interieur bepaalde snelheden/toeren

Wik

Lid
Maakt de airco pomp ook geluid dan als deze uit staat?
Ik gebruik de airco namelijk helemaal niet.
En zit deze pomp niet vast (riem) aan de motor) (net zoals de dynamo?)
Het toerental verschil wat ik verneem loopt niet gelijk met het toerental van de motor zelf namelijk, het is dus een eigen motor van dat 'ding' :-)

Airco pomp is ook trtal afhankelijk. Deze kan ook gierend geluid maken als de airco aanstaat...

Rechts onder in de motor ruimte (vanuit binnen bekeken) zit ook nog een losse electrische water pomp. Misschien dat je die hoort.

Airco pomp is ook trtal afhankelijk. Deze kan ook gierend geluid maken als de airco aanstaat...
ik heb het geluid ook, als de airco aanstaat.
niet echt een hard geluid, maar je hoort het i.d.d als je bent aan het rijden, afhankelijk van het toerental.
is dit normaal? of is er dan iets niet in orde?

namleop

Actief lid
Die zoem heb ik ook gehoord, het is niet altijd aanwezig, en wanneer je stopt en de motor afslaat is ie weg. Dus misschien wel de waterpomp maar die zal dan ook stoppen met pompen als de motor uitstaat lijkt me.
Bij mij zit er geen verschil in zoem-hoogte bij verschillende toerentallen.

Ik vermoed dat de electrische pomp er vooral zit om de verwarming te laten werken wanneer de motor stopt. (Start/Stop systeem) Maar dat is speculatie.

Lijkt me zeer onwaarschijnelijk Ronnie. Dacht dat er alleen olie overheen stond om te smeren en koelen. Is er daar info over te vinden in de documentatie?

Heb net even gekeken de pers slang van de pomp gaat naar wat ik vermoed de uitlaatgasretour koeler is.

Ronnie

Forumguru
Er is al eerder naar gevraagd zo rond 19 mei, ik kan het niet zo snel weervinden.
Nogmaals het plaatje van de secundaire electrische waterpomp (positie 9, blauw omcirkeld)

Bijlagen

• Extra waterpomp F2 May. 19 20.49.jpg
    Extra waterpomp F2 May. 19 20.49.jpg
    111,5 KB · Weergaven: 64

damnsharp

Nieuw lid
Tsjonge, wil ik het geluid opnemen hoor ik het al een week niet meer. Nu heb ik ook niet veel afgelopen week gereden, dat scheelt. Hoor ik het, neem ik het op en post het hier.

duopenotti

Senior Member
Haal je de auto op (stond bij de dealer voor meerdere puntjes, zoals je bij andere onderwerpen kunt lezen) konden ze de trilling niet horen en is er dus niets aan gedaan. Wederom met een monteur gereden. Trilling was weer duidelijk hoorbaar. Nu gaat de auto na mijn vakantie op 25 juli wederom terug om hier verder onderzoek naar te doen.

Peter_Octavia

Forumguru
Ik had ook een trilling... kwam linksvoor vandaan.... Na veel proberen en slaan op het dashboard heb ik het gevonden.

Het lijkt de parkeerkaarthouder te zijn die in mijn geval net een haartje los staat van de voorruit. Sindsdien er standaard iets tussen zitten, zodat deze niet meer trilt.

Tot op heden geen trilling meer waargenomen.

Grt.

Peter

duopenotti

Senior Member
Deze trilling hoor je met name bij lage snelheden over klinkers rijdend. Het is een lage trilling. Het komt duidelijk van rechtsvoor. Het is niet de motor want niet toerental afhankelijk. Het lijkt het dashboard zelf te zijn maar als je daar tegen aan duwt dan heeft dat geen effect. Misschien iets direkt onder het dashboard?

Ik heb dit geluid ook gehad bij mijn Fabia 2 combi. Nooit kunnen achterhalen wat het was. Maar ik heb er verder geen problemen van ondervonden als alleen het geluid zelf.

Wik

Lid
Hoi.
Volgens mij is het echt de brandstof pomp.
Als je normaal rijd en je laad het gaspedaal los, dan gaat het geluid in toerental omhoog.
(pomp krijgt tegendruk omdat gasklep dicht gaat, en gaat dan wat meer toeren maken) (Zelfde als een stofzuiger en je houd de slang dicht)
Als je dan weer gas geeft dan zakt het toerental weer, en dat gebeurt dus iedere keer.
Ik heb er nu een paar keer goed opgelet.
Nu is bijna mijn tank leeg, en hoor ik het hoge gieren de hele tijd, omdat er te weinig brandstof aangezogen word nu even denk ik.

Maar mijn conclusie is nu dat het dus de brandstofpomp wel moet zijn.

Let daar eens extra op en laat het ons weten.

vr gr.
Wik

Bovenaan Onderaan