GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerjo

Senior Member
Hoi @HarrieSkoda , hou maar geen rekening met mij dan.

Ik ga pas heen na mijn grote onderhoud eind juni.

Heb rico daar al een mail over gestuurd. Ga zelf nu voor de eerste woensdag in juli.

Haderach

Senior Member
Het valt me op dat eerder in dit topic heel veel mensen interesse hadden om van een zaterdag gebruik te maken.
Sinds ik bovenstaande bericht heb geplaatst, zijn er eigenlijk pas 2 mensen die hier serieus op gereageerd hebben.
Komt dit door de feestdagen?

Misschien werkt een 'tagje'. Degene die eerder interesse hadden waren:
@jvaneijk ; Ik begreep dat jij de vraag ook al eerder voor hebt gelegd aan Rico, kun je in principe elke zaterdag?
@Frup ; Ben je elke zaterdag in principe beschikbaar?
@Gerjo ; Ben je elke zaterdag in principe beschikbaar?
@BartjeB ; Ik begrepe dat je reeds een afspraak had staan, maar mocht een zaterdag gevuld moeten worden, dat je hier wel aan mee wil werken. Wanneer staat je huidige afspraak gepland?
@Haderach ; Wanneer krijg je je auto geleverd en hoe lang moet je dan nog inrijden?
@Gorbattjov ; Ben je elke zaterdag in principe beschikbaar?

Ik hoop morgen van Rico uitsluitsel te krijgen over een eventuele datum én hoeveel mensen er maximaal op een zaterdag ingepland kunnen worden.

Normaal krijg ik de wagen volgende week of de week erna geleverd, dan 1500km inrijden (Ik doe niet veel km's per week) plus eerst men bouw afwerken. Ik verwacht ergens begin Juli klaar te zijn voor de chip + dsg aanpassing.

Frup

Forumguru
[
Ik hoop morgen van Rico uitsluitsel te krijgen over een eventuele datum én hoeveel mensen er maximaal op een zaterdag ingepland kunnen worden.
Hoi, fijn dat je dat oppakt. Ik kan eigenlijk alleen de zaterdagen 13 en 20 mei.
Mocht dat niet gaan dat blijft het voor mij de 19e.

eriktv

Forumguru
Tot wanneer is aanmelding nog mogelijk? Ik wacht al tijden eerst op de ontsjoemeling, alvorens deze direct weer te laten overschrijven :shutup:. Ik zag nu in een ander topic dat de update voor de 2.0 TDI kennelijk al maanden vrijgegeven is, maar ik heb nooit meer iets gehoord van dealer/importeur. Vind het fijn om mijn EA189-aantekening uit de RDW-database te laten schrappen, je weet maar nooit...

Als aanmelding nog mogelijk is ga ik zsm een dealer bellen en daarna voor motor- + DSG-tuning naar Varsseveld.

CDK

Forumguru
@eriktv, dan kan je jezelf nu al aanmelden hoor, alleen als het niet door gaat dan liefst wel even netjes afmelden.
Aanmelden gaat via de poll (alleen zichtbaar in de webbrowser) en kan tot en met 31 mei 2017.

eriktv

Forumguru
Top :thumbsup: ik meld mij aan zodra ik duidelijkheid heb van de dealert. Groen licht van mijn medebestuurder alias vicepresident budgetvoering was zo gepiept, die ziet het al helemaal zitten :yeehaa:

HarrieSkoda

Forumguru
Het valt me op dat eerder in dit topic heel veel mensen interesse hadden om van een zaterdag gebruik te maken.
Sinds ik bovenstaande bericht heb geplaatst, zijn er eigenlijk pas 2 mensen die hier serieus op gereageerd hebben.
Komt dit door de feestdagen?

Misschien werkt een 'tagje'. Degene die eerder interesse hadden waren:
@jvaneijk ; Ik begreep dat jij de vraag ook al eerder voor hebt gelegd aan Rico, kun je in principe elke zaterdag?
@BartjeB ; Ik begrepe dat je reeds een afspraak had staan, maar mocht een zaterdag gevuld moeten worden, dat je hier wel aan mee wil werken. Wanneer staat je huidige afspraak gepland?
@Haderach ; Wanneer krijg je je auto geleverd en hoe lang moet je dan nog inrijden?
@Gorbattjov ; Ben je elke zaterdag in principe beschikbaar?

Omdat er dusdanig weinig leden hebben gereageerd op mijn idee om op een zaterdag richting TVS te gaan/of het roer 180 graden hebben omgedraaid, heb ik besloten om hiervan af te zien.

Ik heb daarom individueel een afspraak met Rico gemaakt en de Skoda is maandag 1 mei aan de beurt (komt goed uit ivm. vakantie). Hierna zal er ook een verslagje van mijnerzijds volgen:cheer:.

Degene die alsnog graag op een zaterdag terecht wil, zal dus nu zelf het initiatief moeten nemen om een clubje bij elkaar te krijgen.

Excuses voor degene die wel gereageerd hebben, maar het moet natuurlijk wel van 2 (of meerdere) kanten komen:arghh:.

Alfred

Nieuw lid
Hallo allemaal, ik ben wel geïnteresseerd in een combi van de DSG met de standaard chip maar ik ben, in tegenstelling tot velen van jullie denk ik, geen technicus op het gebied van auto's. Ik ben dan ook even benieuwd naar de voor- en nadelen van een dergelijke behandeling. Ik ben dan met name benieuwd naar de rijprestaties, brandstofverbruik, betrouwbaarheid en garantie e.d. Ik heb een Octavia 3 vanuit juni 2014, DSG 7 1.4 TSI 140 pk met ongeveer 85.000 km op de teller. Kortom, wat krijg ik terug voor deze behandeling? Mooie actie trouwens !

Rosinfield

† In Memoriam
@Alfred : wat je krijgt is:

Substantieel meer pk's en koppel; rijdt prettiger
een prettiger schakelende dsg; iets minder vlot opschakelen in D, iets vlotter in S; en je hebt een echte 1e versnelling ipv praktisch in 2 wegrijden

Brandstofverbruik wordt doorgaans ietsje gunstiger, mits rijstijl ongewijzigd

Gezien de marges in de motoren en de deskundigheid van de tuner, is het volledig betrouwbaar en veilig.
DSG aanpassing verkleint de kans op slijtage problemen

• Leuk
Waarderingen: CDK

Alfred

Nieuw lid
@Alfred : wat je krijgt is:

Substantieel meer pk's en koppel; rijdt prettiger
een prettiger schakelende dsg; iets minder vlot opschakelen in D, iets vlotter in S; en je hebt een echte 1e versnelling ipv praktisch in 2 wegrijden

Gezien de marges in de motoren en de deskundigheid van de tuner, is het volledig betrouwbaar en veilig.
DSG aanpassing verkleint de kans op slijtage problemen

Dank voor je snelle reactie ! Enig idee hoeveel pk's meer erbij komen? En de garantie?

Arjann

Forumguru
Dank voor je snelle reactie ! Enig idee hoeveel pk's meer erbij komen? En de garantie?

Hoeveel pk's erbij komen kan je het beste aan de tuner vragen ;). Maar ik denk dat je er toch wel 40 à 50 bij kan krijgen bij de 1.4 TSI. Garantie durf ik niks over te zeggen. Maar zoals eerder aangegeven, je krijgt er geen spijt van als je het laat doen ;)

CDK

Forumguru
@Alfred, Je hebt een 1.4 tsi 140pk schrijf je, dus dan mag je er van uitgaan dat er minimaal 40 en maximaal 60 pk bij komen.
Garantie vervalt in principe altijd, maar een motor die goed getuned is loopt mooier als origineel. Als je een vakman het werk laat doen is het geen probleem. Je moet zelf wel met verstand met de techniek omgaan uiteraard. Netjes warm rijden en laten afkoelen hoort daar wel bij. Als er onverhoopt een issue met de motor zou zijn maken de gerenommeerde tuners deze kosteloos weer origineel en omgekeerd zodat je alsnog je garantie kan claimen.

Rosinfield

† In Memoriam
De kans dat er iets kapot gaat dat direct aan de tuning is te relateren, is verwaarloosbaar. Uiteraard zou een dealer die relatie wel kunnen willen leggen wanneer bv de turbo kapot gaat: " ja, maar u heeft uw auto laten tunen, dus dan vervalt de garantie". Daarom is het denk ik belangrijk van begin af aan open kaart te spelen met je dealer. Die zal jou niet graag als klant willen verliezen.
Ik denk dat je moet rekenen op ongeveer 50 pk extra; maar wellicht kun je dat op de website van TVS nog eens checken

• Leuk

0ri0n88

Forumguru
Is denk ik erg afhankelijk van waar je rijdt.
Dsg word er in de stad niet zuiniger op aangezien je gewoon later opschakelt en 50 in zijn 5 rijdt ipv 7.
Neemt niet weg dat het veel lekkerder rijdt en zeker aan te raden is

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan