CDK
Forumguru
Daar gaat je korting @Trangelang echt zuur als ze net op dat moment dat jij in de mood bent om even iets harder te gaan je meteen op de bon slingeren
Natuurlijk wil je een zo hoog mogelijke dichtheid aan 98 hebben. Ik heb de 98 getankt toen ik nog 80 km aan brandstof over had.@Trangelang Moest je nu juist op 98 aftanken om hem af te kunnen stellen op 95? En moet dat dan een volle tank zijn?
Heel zuur. Zakkenvullerij.@Trangelang welkom bij de club. Had na mijn chip bij tvs ook een flitsbekeuring (4km na correctie te hard ) op terugweg.
Wel fijn dat het je bevalt en we wachten op je verslagje.
Ik rijd in die felblauweIk ook 19 mei. Dat wordt een mooie dag. See you!
Het advies is om het te doen. Doe je het niet. Ook prima, maar het afstellen wordt simpelweg minder nauwkeurig. Tank svp niet bij Shell dat is geen 98. BP 98 ultimate is wel als het goed is een RON98.Maar het is dus noodzakelijk om 98 te tanken om de tuning af te kunnen stellen op regulier gebruik met 95?? Wel handig om te weten namelijk, ik heb werkelijk nog nooit van m'n leven 98 getankt
@Trangelang Mooie review! Ik heb exact dezelfde ervaring en er al weer >1000km op zitten met tuning (chip op maat dan wel). Veel rijplezier nog!
Conclusie
De D stand schakelt later. De S stand schakelt eerder. De Skoda Rapid heeft flink wat meer PK’s. Ik verwacht overigens 135/140 PK’s.
TVS is overigens bezig met iets groots. Nederland wordt maar een bijzaak. Ik verwacht dat ze in China gaan operen. Daar is de markt groot.
Guys it is Worth It.
@Corne dank voor het opzetten van deze Groupbuy
Een dagje TVS
Voordat ik begin. Korte specs van mijn zo juist getunede auto.
Skoda Rapid BJ 2016 1.2 TSI 90 PK DSG.
32000 KM gelopen.
Aanpassing Standaard Chip plus DSG aanpassing
Prijs 599,- ivm Group Buy korting Thanks to Corné.
Op zich is de 90pk prima om van A naar B te gaan, maar je merkt met name bij het uit accelereren bij hoge snelheden/toeren dat de motor het een beetje inhoud. De motor moet dan erg hard werken om even een auto in te gaan halen. Vooral op snelwegen merk ik dat het niet over houdt.
D stand
Irriteer me kapot aan dat de D stand in de lage toeren te snel doorschakelt. Als je even je gas net iets te ver intrapt, schakelt hij 2 standjes terug. Daarnaast is de gasrespons trager, omdat je al snel in de hoge versnelling zit. De levensduur van de DSG wordt hier niet beter op.
S stand
De huidige stand noem ik de S van Stupid stand. De DSG schakelt te laat door, waardoor de turbodruk al weg is. Bij 4000 tpm heb je de maximale koppel. Waarom moet het dan geschakeld worden bij 4500. Kortom het voelt niet sneller, maar juist langzamer aan.
Begin van de dag
Begin van de dag @ 09:30. Even naar Varsseveld zou ik bijna zeggen. Na een rit van 1,5 uur was ik daar aangekomen.
Eenmaal aangekomen moet je een intakeformulier invullen. Ik heb eerder met Rico gesproken. Hij doet in feite de aanname en iemand anders schrijft de software. Begreep dat de eigenaar (Ronald?) de software herschrijft.
Tijdens het gesprek heb ik me laten adviseren. Uiteindelijk gekozen voor de standaard chip met DSG aanpassing. Mijn advies is als je een DSG hebt en wilt chiptunen. Ga het beide aanpakken. Het kost weliswaar iets meer geld, maar je beleeft dubbel plezier en het is beter voor de DSG bak. En zo nu en dan doneer je wat aan de CJIB.
Gedurende dag kwamen mensen aan met DSG problemen J Zelfs de Bosch Card service kwam een auto ophalen. Kennelijk hebben zi j niet de know how.
Ik vond persoonlijk het prijsverschil tussen de standaard chip en de chip op maat te groot. Voor mij hoeft een rapport uitdraai niet. Ik doe tevens ook geen mechanische aanpassingen. Ik verg ook niet de uiterste van mijn motor. De 148 PK uit een 1.2 TSI hoeft voor mij niet.
De eerste vraag van Rico: hoeveel PK’s wil je hebben? Ik zei 130 PK?. In ieder geval genoeg PK’s en een veiliger marge. Het nadeel van een standaard chip is, je gaat er ook van uit dat je ook 130 pk krijgt. Maar een bewijs heb je niet. Het is een kwestie van vertrouwen. Als je toch nieuwsgierig of wantrouwend bent, dan kan je beter de chip op maat doen vanwege de rapport uitdraai.
TVS komt naar mijn mening betrouwbaar uit. De auto is met RON98n getankt zodat het beter afgesteld kan worden op 95 ivm het pingelen.
Ik dacht persoonlijk dat het wel in twee uur klaar was. Bammetjes had ik niet meegenomen. Dus ik heb hun kantine een beetje leeg gegeten (Chips, Koffie, VItamin drink, koeken, etc). Het is overigens gratis haha.
Eenmaal klaar met de eerste sessie en ik mocht rondjes rijden. Ik vond het persoonlijk al een verbetering. De auto ging weer naar TVS en ze gingen voor de tweede sessie. Ze waren niet geheel tevreden met de aanpassing. In de Log konden ze zien dat er iets aan de hand was met de turbo druk. Dit hebben ze aangepast. Toen dit eenmaal aangepast was, wow toen voelde ik het verschil.
Wat is dan het verschil?
Even los van de DSG aanpassing. Eenmaal je gas ingetrapt merk je dat het optrekken alleen maar doorgaat. Het wordt dus niet halverwege afgeknepen wat ik voorheen wel had. Ik voel nu een duw in mijn rug en dat voor een 1.2 TSI.
14:30 was het einde van de dag.
Conclusie
De D stand schakelt later. De S stand schakelt eerder. De Skoda Rapid heeft flink wat meer PK’s. Ik verwacht overigens 135/140 PK’s.
Gelijk een paar gratis kentekenhouders meegenomen met TVS erop. Of dit verstandig is…?
TVS is overigens bezig met iets groots. Nederland wordt maar een bijzaak. Ik verwacht dat ze in China gaan operen. Daar is de markt groot.
Guys it is Worth It.
PS let niet op de spel en taalfouten.
@Corne dank voor het opzetten van deze Groupbuy
Haha volgens mij had ik met TVS over jouw 1.2 @ 148pk. Hij gaf aan dat deze blokken het makkelijk aankunnen. Alleen de uitlaatsystemen zijn de bottle necks. Ik ben tevreden met 140pk.