GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerjo

Senior Member
Als dat kan, dan is dat prima wat mij betreft. Zolang ik er later maar geen gezeik van krijg met de APK dat ik de update geweigerd heb.

Want dat zie ik dan nog wel eens gebeuren....

Sharky

Actief lid
Als dat kan, dan is dat prima wat mij betreft. Zolang ik er later maar geen gezeik van krijg met de APK dat ik de update geweigerd heb.

Want dat zie ik dan nog wel eens gebeuren....

Je zou bij jouw (Skoda)dealer kunnen informeren of het een kwestie van 'afvinken' is welke auto is langs geweest, of dat ze echt bij gaan houden wie de update heeft geaccepteerd en wie niet.
Het lijkt me niet dat je daar gezeur mee krijgt bij de APK, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Volgens mij meten ze bij de APK wat dat onderdeel betreft alleen de waarde van de emissie en als die voldoet aan de gestelde waarde dan is het goed.
Ik denk niet dat ze daar zullen kijken welke software jij in je auto hebt zitten.

Frup

Forumguru
Je zou bij jouw (Skoda)dealer kunnen informeren of het een kwestie van 'afvinken' is welke auto is langs geweest, of dat ze echt bij gaan houden wie de update heeft geaccepteerd en wie niet.
Het lijkt me niet dat je daar gezeur mee krijgt bij de APK, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Volgens mij meten ze bij de APK wat dat onderdeel betreft alleen de waarde van de emissie en als die voldoet aan de gestelde waarde dan is het goed.
Ik denk niet dat ze daar zullen kijken welke software jij in je auto hebt zitten.
Nu misschien nog niet. Intussen staat er bij RDW een openstaande terugroepactie achter mijn kenteken ("Product voldoet niet aan de typegoedkeuringseisen"). Skoda vroeg mij bij de laatste beurt om een document te tekenen waarin ik afzie van de update. Volgens hun, zodat ze kunnen aantonen dat de update i.i.g. is aangeboden. M.a.w. het is volgens mij wel bekend welke auto's wel/geen update hebben gehad. Volgend jaar leidt verwijderde PDF tot afkeur begrijp ik. Het zou mij niet verbazen als in de toekomst de update verplicht wordt gesteld.

Gerjo

Senior Member
Dat zou zomaar kunnen... :arghh:
Ik weet het wel zeker. Als burger ben je dan gewoon lijdend voorwerp.

Overheid constateert afwijking.
Overheid stelt voorwaarde.
Dealer maakt oplossing.
Burger weigert oplossing?

Lijkt me niet handig...

Canon-Eye

Forumguru
Het zou mij niet verbazen als in de toekomst de update verplicht wordt gesteld.
Mooi de update laten uitvoeren, dan is die aantekening in elk geval weg - en daarna pas de eventuele tuning laten uitvoeren wan dat gaat dan vermoedelijk niet meer opvallen. Dan wel alsnog de dealer laten vastleggen dat ze niet zomaar spontaan en ongevraagd eventuele toekomstige updates er overheen gooien.

EdK

Forumguru
M.a.w. het is volgens mij wel bekend welke auto's wel/geen update hebben gehad.
Dit wel zeker zo.
Bedrijfscaddy met 1,6 stond bij RDW gemeld voor update mbt de sjoemel software.
Na geweest te zijn voor de APK en de sjoemel aanpassing was het in register van RDW weer verdwenen.
Maw het word gewoon bijgehouden, en het is dan misschien geen verplichting zoals men zegt, het is wel geregistreerd en vroeg of laat kunnen ze er wat mee doen..

B.Stuurder

Forumguru
Dit wel zeker zo.
Bedrijfscaddy met 1,6 stond bij RDW gemeld voor update mbt de sjoemel software.
Na geweest te zijn voor de APK en de sjoemel aanpassing was het in register van RDW weer verdwenen.
Maw het word gewoon bijgehouden, en het is dan misschien geen verplichting zoals men zegt, het is wel geregistreerd en vroeg of laat kunnen ze er wat mee doen..
Het kan zomaar zijn dat ze straks de auto's zonder update de toegang tot stadscentra gaan ontzeggen, zoals nu al gebeurd met oudere auto's. Dat gaat op kenteken en als er achter jouw kenteken een aantekening staat, wie weet?
Overigens zetten de meeste tuners de software kosteloos terug, mocht er een update gedaan worden die niet aangekondigd is, dat kun je afspreken. Niet voor deze update natuurlijk, want die weet je al.

TurboT

Forumguru
Guys and Gals,

De eerste patient van de Groupbuy is reeds bij TVS aangeland.

Ik zal later op de dag een verslagje schrijven.

De Skoda 1.2 tsi DSG 90pk gaat de standaard chip plus dsg aanpassing doen.

Mij is dit geadviseerd, omdat ik niet het uiterste van mijn TSI vergt. 130pk is prima. Wil je meer pk's dan is het advies wel te doen. De 148 pk's ( Facebook voorbeeld)is extreem en voor de levensduur van het blokje zo lang mogelijk op te rekken, zou ik dit niet doen.

De auto is getankt op RON98 zodat ze via Log files kunnen zien wat de maximale temperaturen zijn zodat ze het kunnen afstellen op euro95 ivm pingelen.

Mocht iemand daar willen werken. Ze zoeken met spoed een monteur haha

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    688,8 KB · Weergaven: 66

RCB1975

Actief lid
Hopelijk kan ik nog mee in de groepskorting? Moet uiteraard wel even kijken wanneer m'n Kodiaq geleverd wordt...maar ga dan voor dsg + chip op maat.

0ri0n88

Forumguru
@Trangelang welkom bij de club. Had na mijn chip bij tvs ook een flitsbekeuring (4km na correctie te hard ) op terugweg.
Wel fijn dat het je bevalt en we wachten op je verslagje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan