Wat zijn de voordelen zijn van chippen op maat voor mijn Superb 1.6 TDI, handgeschakelde 5-bak uit 2012?
Bedankt voor je reactie.De voordelen zullen zijn, meer vermogen (gaat richting een standaard 2.0 tdi) waarschijnlijk wegschrijven van EGR klep, dus mogelijke kostenbesparing in de toekomst. Een soepelere motor die meer schakel-lui te rijden is.
Graag even in de poll bovenaan deze pagina op ja klikken (alleen zichtbaar in een webbrowser) Daarna ontvang je van mij een priveberichtBij deze meld ik mij ook aan voor chiptuning op maat voor mijn Superb.
Hoe kan ik gebruik maken van deze groepskorting?
Ik heb destijds mij S2 1.6TDI uit 2011 laten chippen (wel bij JD), dit was echter alleen geen maat chip.Wat zijn de voordelen zijn van chippen op maat voor mijn Superb 1.6 TDI, handgeschakelde 5-bak uit 2012?
Waar ik voorheen (voor het chippen) zo gemiddeldrond de 1:18.2 haalde, haal ik nu gok ik (pas 1 keer getankt na het chippen) zo rond de 1:19.5+
Vorrheen had ik bij 900KM een reserve lampje, bij mijn laatste tankbeurt zat ik op 954KM zonder reserve lampje.
100kmh: 1:16.7 -> 1:18+
120kmh: 1:15.2 -> 1:17
130khm: 1:13-14 -> 1:16.4
Momenteel al 28!!!! officiële aanmeldingen, wat een ongekend hoog aantal!
Ach daar heb ik nog steeds geen Fabia3 in mijn config voor...... €16.800,0028 x gemiddeld genomen €600,- halleluja!
I LIKE!
Nog 2 nachtjes slapen en dan is de mijne aan de beurt.
28 x gemiddeld genomen €600,- halleluja!
Ik denk dat het inderdaad ook wel aanpassen is, maar bij normaal optrekken schoot de D stand ineens van 4e naar 2e terwijl 3e zeker goed genoeg was want ik ging gelijk naar 4000 toeren.@Seigersbjorn, je moet er mee leren rijden, alles valt of staat met de juiste dosering van het gaspedaal, maar DSG optimalisatie helpt enorm. De S wordt bruikbaarder en de D schakelt logischer. @Rosinfield heeft volgens mij een F3 met DSG aanpassing.
heb daar in het begin ook wat redelijk wat last mee gehad. De dsg aanzag het steeds als een kickdown, enorm vervelend in een vRS want je krijgt ineens een schok van het accelereren. Ondertussen wel al wat geleerd, eerst de pedaal lichtjes indrukken, zorgen dat hij versnelt en dan pas diep doordrukken. Gaat hij niet onmiddellijk 2 versnellingen terug.Ik denk dat het inderdaad ook wel aanpassen is, maar bij normaal optrekken schoot de D stand ineens van 4e naar 2e terwijl 3e zeker goed genoeg was want ik ging gelijk naar 4000 toeren.
Ik wacht het nog wat af, op 2500km moet ik sowieso even langs de garage voor de fabriekscontrole
Goeie tip, ga ik dadelijk eens proberen. Heb nog een klein tripje gepland vandaagheb daar in het begin ook wat redelijk wat last mee gehad. De dsg aanzag het steeds als een kickdown, enorm vervelend in een vRS want je krijgt ineens een schok van het accelereren. Ondertussen wel al wat geleerd, eerst de pedaal lichtjes indrukken, zorgen dat hij versnelt en dan pas diep doordrukken. Gaat hij niet onmiddellijk 2 versnellingen terug.
Maar hier staat er toch ook wel een dsg aanpassing (met eventueel, heeeel waarschijnlijk een stage 1 chipje) op het programma.