GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Goeie tip, ga ik dadelijk eens proberen. Heb nog een klein tripje gepland vandaag
Stage 1 is dan van 110pk naar 130? Zie ik ook wel zitten, maar eerst ffe dit gewoon worden
geniet nog effe van je 110pk, want 130 kom je ook snel gewoon. Ondervind dit ook met mijn vRS. Kom van 80 (polo) naar 140pk (superb) naar 177 gechipt en nu 220pk in de octavia en na een jaar is het "speciale" gevoel er ook al af (ondanks je bij bepaalde ritjes toch nog kippenvel op je armen krijgt).
 

StefanLK

Senior Member
Is het mogelijk om de chiptuning icm DSG zo te regelen dat in de D stand de extra pk's alleen boven de 100km/u (beperkt) beschikbaar zijn en in de S stand alles op max? Dit eventueel voor mijn 1.4 TSI 150pk DSG6 Kodiaq.
 

CDK

Forumguru
@StefanLK, geen idee, maar waarom zou je dat willen?
Ik weet wel dat je het vermogen in de 1e 2 versnellingen kan knijpen, dus wellicht kan dat ook tot de 4e verzet. Of er hierbij onderscheid gemaakt kan worden in D en S weet ik niet.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer heeft onlangs bij een andere tuner gevraagd of twee programma's mogelijk zijn, maar blijkbaar kunnen de nieuwe ecu's dit niet aan. Zijn te traag. Vroeger, ten tijde van de golf 5 ging dit nog wel
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sharky

Actief lid
Is het mogelijk om de chiptuning icm DSG zo te regelen dat in de D stand de extra pk's alleen boven de 100km/u (beperkt) beschikbaar zijn en in de S stand alles op max? Dit eventueel voor mijn 1.4 TSI 150pk DSG6 Kodiaq.

Ik denk dat je rechtervoet hier een belangrijke rol in kan spelen... :maakmegek:
 

StefanLK

Senior Member
@StefanLK, geen idee, maar waarom zou je dat willen?
Ik weet wel dat je het vermogen in de 1e 2 versnellingen kan knijpen, dus wellicht kan dat ook tot de 4e verzet. Of er hierbij onderscheid gemaakt kan worden in D en S weet ik niet.
Omdat ik tot de 100km/u geen "klachten" heb over het vermogen, boven de 100 vind ik de Kodiaq (in vergelijk met mijn ingeruilde Laguna III 2.0 Turbo) nogal traag.
Mijn vrouw rijd ook regelmatig in de Kodiaq, die heeft liever dat alles normaal blijft.
En de S stand spreekt voor zich, lekker mensen gek maken met je Tsjechische tank @ stoplicht ;)
Ik denk dat je rechtervoet hier een belangrijke rol in kan spelen... :maakmegek:
Mwoah, heb d'r nu 2000km mee gereden, in het begin 1:11, nu inmiddels 1:15 bij gemengd gebruik.
De Laguna reed 1:8 :deuk:
 

CDK

Forumguru
Ik denk dat extra vermogen ook onder de 100km/h prettig is en wat @Sharky al zegt, dat is gewoon doseren.
Uit je antwoord denk ik op te kunnen maken (correct me if I'm wrong) dat je geen ervaring hebt met chiptuning? Ook na het aanpassen van de software is alles perfect te doseren met je rechtervoet. De auto is dan nog steeds als een bejaarde zondagsrijder te gebruiken, dus in dat opzicht verandert er niets.
 

StefanLK

Senior Member
Ik denk dat extra vermogen ook onder de 100km/h prettig is en wat @Sharky al zegt, dat is gewoon doseren.
Uit je antwoord denk ik op te kunnen maken (correct me if I'm wrong) dat je geen ervaring hebt met chiptuning? Ook na het aanpassen van de software is alles perfect te doseren met je rechtervoet. De auto is dan nog steeds als een bejaarde zondagsrijder te gebruiken, dus in dat opzicht verandert er niets.
Klopt, geen ervaring mee, wel een hoop (tegenstrijdigheden) gelezen.
Ik ben zelf iemand die nog wel eens (regelmatig) vol op het gas trapt terwijl ik het niet persé nodig vind om dan alle extra PK's aan te spreken (extra slijtage), ik wil er graag bewust voor kiezen om de beer los te laten en op z'n flikker te geven.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is eigenlijk heel simpel. Je hebt (wat) extra vermogen. In hoeverre je dat aanspreekt, bepaal je zelf. Ik doet dat bv eigenlijk nagenoeg alleen tijdens inhalen en invoegen. Wat slijtage betreft hoef je je geen zorgen te maken, mits sprake is van verstandig rijden (bv altijd eerst goed warm rijden) en een gerenommeerde tuner. De marges zijn ruim zat. Iemand met een niet getunede auto die niet warm rijdt en constant plankt, zal veel en veel meer slijage veroorzaken
 

Schippersss

Forumguru
Altijd die bangmakerij over extra slijtage. Hoeveel verhalen of auto's kunnen we die eerder aan hun einde zijn gekomen door tuning? En dan is het nog de vraag ofdat het iets met de tuning te maken heeft gehad. Ken er misschien maar een, en daar is de vraag ofdat de tuning er iets mee te maken heeft. Als je niet naar de eBay tuner op de hoek gaat voor 5 tientjes, dan kan er weinig gebeuren, ook op slijtage gebied. Trap je koud het panedaal door de vloer en slinger je hem meteen uit na een stevige rit dan slijt het hard, getund of niet getund. Meeste slijtage bevind zich in het opwarm proces, en dat heeft niks met tunen te maken. Tuurlijk wordt op vol vermogen alles meer belast, maar die motoren zijn ook flink terug gesteld dat ze op alle benzine kwaliteiten kunnen lopen. En aangezien we hier in eu in de meeste landen erg goede kwaliteit brandstof hebben, kunnen ze met tuning flink wat paarden erbij winnen.

Ik zou me over slijtage niet al te veel zorgen maken, maar meer in het gebruik of misbruik ervan.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal eens @Schippersss slijtage is eerder afhankelijk van gebruik dan van tuning. En misbruiken kun je een auto ook als deze niet getuned is.

Wel ben ik bang dat de dealer (en zeker Pon) dit anders interpreteert. Mijn ongetunede auto (11 maanden oud, 44.000 met beleid gereden snelwegkm's) staat nu bij de dealer met een defect vliegwiel. Wordt onder garantie vervangen. Ik durf niet te zeggen of dit onder garantie zou zijn als de auto getuned zou zijn. Zal wellicht per dealer schelen.

Ik heb nog wel met de leasemaatschappij overlegd of ik voor dsg tuning naar TVS mag. In combinatie met een chip ben ik ook bereid om dit zelf te betalen. Helaas willen ze er niet in mee. Wagenparkbeheerder is voor (met eigen wagens zijn we al positief bekend met TVS), maar de leasemaatschappij blijft leidend, die zijn eigenaar. Helaas :(
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk zeker dat het afhangt van de dealer en vooral of je daarmee open kaart hebt gespeeld wat betreft de tuning
 
Ik ben per definitie voor open kaart @Rosinfield . Als ik zelf een product zou leveren waar ik garant voor moet staan, en de koper laat dit aanpassen dan wil ik daar best garant voor staan als ik me kan vinden in de aanpassing. Maar niet onvoorwaardelijk en zonder overleg. Daarom heb ik ook open kaart gespeeld met de leasemaatschappij. Het is uiteindelijk hun eigendom. Als zijnakkoord zouden geven dan zou ik het ook bij de dealer bespreken. Helaas voor mij is de uitkomst ervan niet positief. Maar bij "stiekem" aanpassen zou ik toch geen goed gevoel hebben, dus ik heb er vrede mee.

Dit toont wel dat het niet gaat om technische feiten en levensduur, maar om statistieken van kosten. Die vallen kennelijk binnen de lijntjes, dus worden aanpassingen niet overwogen. Zelfs niet als de berijder betaalt voor de levensduurverlenging (onder voorwaarde van het chipje dan :D). Vanuit bedrijfskundig perspectief (mijn vak) begrijp ik het overigens wel. Hoewel ik wel de overtuiging heb dat de toekomst is aan bedrijven die succesvol kunnen inspelen op individuele wensen van de massa. Maar dat is wel erg :ot:. Dus ik volsta met helaas geen tuning voor mij:cry:
 
Laatst bewerkt:

Tuur71

Senior Member
Ben gisteren naar Varsseveld geweest. DSG optimalisatie met standaard motor tuning voor mijn 140 pk O3. Koppeling was nog prima en turbo druk ook dus tuning was geen probleem volgens Rico. Moet zeggen dat het super rijd nu. Het voelt als een geheel nu terwijl het voorheen minder samenhangend was. Ook het schokkerige schakelen bij koude motor is nu verdwenen. De schakel toerentallen waren al goed (geen gebrom had Rico ook geconstateerd) maar hij schakels nu soepeler en de een wordt langer gebruikt en wordt ook ingeschakeld ruim voordat ik stil sta. Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden. Ook versnellen gaat veel soepeler EN sneller. Zou zo rond de 180 pk en 310 Nm max moeten zijn. Ook lekker straks met de CV er achter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan