GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Uiteraard zal een dealer je nooit zwart op wit iets willen garanderen. Maar je kunt wel al dan niet een goed gevoel krijgen bij de vraag of hij onnodig moeilijk zal gaan doen, mocht de nood aan de man komen
 

DeNnZ

Forumguru
Mijn tijd is ook gekomen! ;)

Komende woensdag wordt de Kodiaq 'afgemaakt'!
Ze kunnen inmiddels de nieuwe software van de DQ500 ook aanpassen, daar was het wachten op.

Vanaf woensdag zal de auto het volledige vermogen van de chip op maat beschikbaar hebben omdat de bak dit dan ook aan kan.

Ben benieuwd!
 

DeNnZ

Forumguru
Wat is er precies nieuw voor je? Dat ze het nu kunnen aanpassen? Of dat de nieuwe software van de DQ500 nog niet gekraakt was?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Wat is er precies nieuw voor je? Dat ze het nu kunnen aanpassen? Of dat de nieuwe software van de DQ500 nog niet gekraakt was?

Jij hebt me 2 x nieuws gebracht ;)
1e keer dat ze jouw DQ500 nog niet konden aanpassen
2e keer dat het nu wel mogelijk is ;)

Met het laatste nieuws maak je me blij :)

Ik zal binnenkort eens langs gaan voor een aanpassing, want ik word gek van dat veel te vroege opschalen.....
 

DeNnZ

Forumguru
Aaah, okay!
Dan had ik je verkeerd begrepen denk ik :-)

Maar inderdaad, nu jouw chip nog! Fingers crossed.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DeNnZ

Forumguru
Het wilt niet mee zitten,

Kreeg een bericht van TVS dat de nieuwe uitleestool vast is gelopen en terug moest naar de fabrikant..
Afspraak zal een weekje verzet gaan worden..
 

DeNnZ

Forumguru
Nou, het is vandaag dan eindelijk gelukt!

Nu zijn de zowel de motor als de DSG aangepakt!
Helaas nog wel een keer terugkomen voor de rollenbank uitdraai. Tot die tijd moet ik het nog even doen met berekeningen en de Skoda One app ;)
Origineel zou de auto rond de 150 PK en 340 Nm koppel moeten hebben.
Nu zit ik qua PK's nét iets over de 200, en qua koppel op 474 Nm.
Dat koppel zo laag onderin.... Heerlijk :)
0-100 tijd is van 10 sec verlaagd naar nét geen 8 seconden.
:cheer::D
 

CDK

Forumguru
@DeNnZ, is het voor jou ook effectief merkbaar dat je meer vermogen tot je beschikking hebt nu de begrenzer van de bak hoger staat?
 

DeNnZ

Forumguru
@Corné de Kluijver Voordat ik vannochtend naar TVS gereden ben, heb ik uiteraard even met de Skoda one app gekeken welk koppel deze aangaf.
Deze zat voordat de begrenzing is aangepast maximaal rond de 440Nm. Er is na de aanpassingen in de DSG dus een koppeltoename van zo'n 35Nm geweest. De grootste toename in koppel is natuurlijk gebeurt na de motorchip, dus valt deze toename nu niet echt meer op. Dit zal waarschijnlijk meer mn gevoel zijn, want zelfs de auto geeft aan dat er meer vermogen is :tongue:
Helaas doet de Kw meter in de app niet zoveel (deze is begrensd op 112 Kw, de originele waarde vd auto).
Ik merk wel dat hij wat lekkerder doortrekt, dat zeker!
 

CDK

Forumguru
Zo kan je als leek toch checken of de specialist z’n werk gedaan heeft :) Bedankt voor het delen @DeNnZ en veel plezier met je chip en DSG aanpassing :thumbsup:
 

johnboy

Donateur
Meer info over mogelijke aanpassingen van TVS (vandaag op Facebook)

TVS Engineering
2 hrs ·
DQ380, DQ381 and DQ500MQB BOSCH software release

Dear All,

Finally after 8 months of testing we are happy to release our custom DSG software solutions for the DQ380, DQ381 and DQ500MQB Bosch gearboxes. All known packages are available, incl. stage 3 (up to 800Nm on stock clutch) and stage 4 (up to 1000Nm on a racing clutch).

The DSG software packages are identical to our DQ250 and DQ500 packages. For now, please refer to the DQ250 options list. Summarized, these options are available:

- Custom D shifting program
- Custom S shifting program
- Custom max RPM D+S+M
- Torque limiter raised
- Torque capacity increase
- Full manual mode M
- Kickdown disable in M
- Shifting Speed D+S+M upshift
- Shifting Speed D+S+M downshift
- Shifting paddles response
- Improved take-off
- Faster Launch Control take off
- Custom Launch Control RPM
- Custom multi-step Launch Control
- Reduced Launch Control brake release delay
- Engine breaking reduction
- MFA gear display indicator
- Launch control activation
- Improved Clutch cooling
- Improving Temperature monitoring
- etc.

Special racing features:

- Special racing take-off mode without torque reduction after normal take off
- Full racing mode files without torque reduction at all

These new gearboxes can be found in the following vehicles:

DQ380 = 0DE300XXX VW Golf 7.5 FWD 7-speed DSG (mainly China market)
DQ381 = 0GC300XXX VW Golf 7.5 AWD 7-speed DSG & Audi S3 2017+ AWD 7-speed

DQ500MQB Bosch is a bit more tricky, as the identification is almost the same as normal DQ500MQB gearboxes. DQ500MQB Bosch gearboxes can be found in the following vehicles:

Audi TTRS 8S 2017+
Audi RS3 8V 2017+
Skoda Kodiaq 2017+
VW Tiguan 2017+

Identification of both DQ500MQB & DQ500MQB Bosch look like 0DL300XXX. If unsure which gearbox is installed, just email us the ID and we will let you know.

In short future, all these gearboxes will also be used on new upcoming vehicles.

Normally, as for any DSG software request, it is sufficient to send us the OBD ID from the gearbox, the software request form in an email (with the VIN in the subject;))

However, if reading is required the procedure can be found below:

Reading procedure:

- Make sure you have TCM tool version 0103 or newer
- Connect the TCM tool directly to the gearbox using the normal DQ500 adapter cable
- Identify the gearbox to make sure all connections are ok
- Power off ECU
- Power on ECU and press READ without identification first (this must be done within 5 seconds after powering up the ECU)

Please find attached the updated pricelist.

If you have further questions, feel free to contact us.

For pricing related questions please contact Rick at rick@tvsengineering.nl
For technical related questions please contact Dirk at dirk@tvsengineering.nl


Kind regards,
Rick Schouten

TVS Engineering/DSG Dokter

Valutaweg 12
7051 EA Varsseveld
The Netherlands

M +31 (0) 653 750 427

NEW upload_2017-10-25_20-44-43.png http://www.instagram.com/tvs.engineering
upload_2017-10-25_20-44-43.gif www.tvsengineering.nl
www.facebook.com/tvsengineering

 

johnboy

Donateur
Gisteren op bezoek bij TVS. Goed geholpen door Rico, alles oké met de Beer, kon zelfs de rollenbank op.

Hieronder het resultaat, vanaf de standaard 125PK (feitelijk 130) een mooi verschil en meer koppel (oud 231) bij lagere toeren :jaja:.

Rijdt geweldig, meer souplesse en bij constantere snelheid (130) ging het verbruik omlaag. Komende week zien wat hij doet...

tunen.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan