@Rosinfield , die 1,0 , is dat de 3 cylinder?
Ik heb geen optimalisatie laten uitvoeren om reden dat ik nog garantie heb, en het door S-Point is afgeraden. Zeker in de garantieperiode.
En het enige 'probleem' dat ik met mijn 1,2 / DSG /4 cyl heb is dat inderdaad de één eigenlijk buiten gebruik is. Het vroeg opschakelen naar de 7e versnelling vind ik oké. Als ik dat niet wil dan een enkel tikje en de S-stand trekt verder door in de toeren alvorens op te schakelen.
In een nieuwe Citroën C3, ook 3-cyl , maar handgeschakeld is idd ook een brommerig geluid onderin te horen.
En het wegtrekken, da's ook niet optimaal, het lijkt er op dat je een hoger toerental moet hebben vóórdat je de koppeling laat opkomen. Ook een koppel issue?
Niet écht een probleem, maar ook niet prettig.
Zo zie je, vergelijken is nuttig, dan ben je misschien wat minder ontevreden met VAG.
Voorlopig blijf ik deze Fabia rijden, maar een eventuele volgende zou ook een 4-cyl moetten zijn. Ik hoor te veel gemopper over de 3-cyl.
p.s. Helaas is mijn vriendin Skoda ontrouw geworden.
De F2C is verkocht met goed 105k en nu een Alfa MiTo met 140k. Getuned bij Squadratuning. Tja, ik zeg maar niets.