GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Octavia32

Forumguru
Maar het gaat hier niet om de yeti maar om de ervaringen te delen over de aankoop bij TVS.

Hoe zit dat bij jullie die schakel Momenten
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

TurboT

Forumguru
Ik heb de standaard chip plus dsg gedaan. Ik ben tevreden, maar ben benieuwd naar jullie bevindingen mbt het opschakelen naar de 1e tm 4e versnelling. Tussen het opschakelen voel je dat het goed in de versnelling gezet wordt. Van de 4e tm 7e loopt het veel soepeler en niet voelbaar. Hoe zit het bij julie?

Bij een rustige voet schakelt mijn auto bij 2000 toeren. Voor de dsg optimalisatie was dit iets van 1700 toeren ofzo. Dit is wat mij betreft een plus. Gas geven reageert daardoor namelijk een stuk directer.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat een hoop tegenstrijdige berichten over de schakelmomenten zeg, dat verbaast me echt. En dit terwijl de software voor de DSG over het algemeen toch bij iedereen hetzelfde moet zijn, mits je speciale wensen hebt uitgesproken.

Bij deze speciale wensen wordt dan als het goed is ook gelijk verteld dat dit eventuele (extra) slijtage/schade aan de bak aan kan richten.

Hoe rustig ik okk wegrijd, het schakelmoment is écht rond de 2400 toeren. Ik zal er geen 100 toeren langs zitten vanwege de schaalverdeling.

Dit is ook goed te merken in de wijk waar ik woon (veel drempels achter elkaar). Ik kan maximaal in de 2e versnelling de wijk uitrijden, en vaak moet hij bij een drempel terugschakelen naar de 1e versnelling. De snelheid waarmee ik een drempel kan nemen ligt nét tussen de 1 en 2 in, waarbij ik het gevoel heb dat het geheel dan instabiel aanvoelt. De DSG ratelt 3x en moet even nadenken wat hij precies moet doen, de toeren gaan omhoog en hij schakelt weer over naar de 2.

Ik heb met de standaard DSG software nooit problemen ondervonden, en heel eerlijk gezegd vond ik dat lekkerder schakelen dan wat hij nu doet.
Het enige minpunt van de standaard DSG software vond ik dat hij vrij snel in de 7 sprong (bij +/- 50 km/h al) en dat hij 1-2 slipt.

Ik heb de DSG software puur laten aanpassingen om bovenstaande 2 redenen én omdat ik een mooi pakket af kon nemen middels de groupbuy.

@Trangelang het gevoel wat je beschrijft heb ik sporadisch van de 1-2. Overige versnellingen geen last van. Natuurlijk ervaart iedereen dit gevoel op een andere manier.

Ik heb het idee dat er toch veel mensen zijn die niet optimaal tevreden zijn over de DSG optimalisatie. Wellicht dat er toch nog een 'bug' in de DSG software zit.

Dit alles met een bak die in optimale conditie verkeerd (volgens de diepgaande diagnose die alvorens de tuning door TVS gesteld is)!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het zal ongetwijfeld mede afhangen van het type motor. Ik ervaar de DSG in mijn nieuwe Fabia 1.0 tsi ronduit als rampzalig. Kun je meteen doortrekken naar 100 of meer, dan gaat het goed. Maar moet je het bij een lagere snelheid houden, dan gaat het opschakelen met het nodige gebrom en getril gepaard. Bij de 1.2 tsi's hiervoor heb ik dat nooit zo ervaren, al vond ik het ook niet ideaal (te snel in 2 en te snel naar 7)
 

dirkie996

Forumguru
Het zal ongetwijfeld mede afhangen van het type motor. Ik ervaar de DSG in mijn nieuwe Fabia 1.0 tsi ronduit als rampzalig. Kun je meteen doortrekken naar 100 of meer, dan gaat het goed. Maar moet je het bij een lagere snelheid houden, dan gaat het opschakelen met het nodige gebrom en getril gepaard. Bij de 1.2 tsi's hiervoor heb ik dat nooit zo ervaren, al vond ik het ook niet ideaal (te snel in 2 en te snel naar 7)
Ik denk dat het niet enkel dsg7 of dsg6 gerelateerd is, maar waarschijnlijk dat de motorisatie er veel toe doet.
Bij 'n zwaardere motor, heb je sowieso meer koppel, zodat die misschien beter overweg kan met het vroeg opschakelen dan 'n lichtere versie, die meer moeite heeft daarmee?
In ieder geval heb ik met m'n RS (230pk) met dsg6 geen problemen in standaardconfiguratie. Enkel vind ik dat die in sportstand iets vroeger mag opschakelen en niet nodeloos hoog in toeren moet gaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij 'n zwaardere motor, heb je sowieso meer koppel, zodat die misschien beter overweg kan met het vroeg opschakelen dan 'n lichtere versie, die meer moeite heeft daarmee?
Je zou dan toch op z'n minst mogen verwachten dat de software van de bak netjes wordt afgestemd op vermogen/koppel van de motor waar-ie aan hangt?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je zou dan toch op z'n minst mogen verwachten dat de software van de bak netjes wordt afgestemd op vermogen/koppel van de motor waar-ie aan hangt?
Dat lijkt mij ook. Ik heb alleen sterk de indruk dat dat niet het geval is. En idd, het gegeven dat het max koppel bij dit motortje bij een hoger toerental ligt, zal dan een rol spelen, lijkt me.
 

fanSkoda-VW

Forumguru
@Rosinfield , die 1,0 , is dat de 3 cylinder?
Ik heb geen optimalisatie laten uitvoeren om reden dat ik nog garantie heb, en het door S-Point is afgeraden. Zeker in de garantieperiode.
En het enige 'probleem' dat ik met mijn 1,2 / DSG /4 cyl heb is dat inderdaad de één eigenlijk buiten gebruik is. Het vroeg opschakelen naar de 7e versnelling vind ik oké. Als ik dat niet wil dan een enkel tikje en de S-stand trekt verder door in de toeren alvorens op te schakelen.

In een nieuwe Citroën C3, ook 3-cyl , maar handgeschakeld is idd ook een brommerig geluid onderin te horen.
En het wegtrekken, da's ook niet optimaal, het lijkt er op dat je een hoger toerental moet hebben vóórdat je de koppeling laat opkomen. Ook een koppel issue?
Niet écht een probleem, maar ook niet prettig.
Zo zie je, vergelijken is nuttig, dan ben je misschien wat minder ontevreden met VAG.

Voorlopig blijf ik deze Fabia rijden, maar een eventuele volgende zou ook een 4-cyl moetten zijn. Ik hoor te veel gemopper over de 3-cyl.

p.s. Helaas is mijn vriendin Skoda ontrouw geworden.
De F2C is verkocht met goed 105k en nu een Alfa MiTo met 140k. Getuned bij Squadratuning. Tja, ik zeg maar niets.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, 1.0 3 cilinder. Ik denk dat er op zich niets mis is met het motortje, maar dat je eerder last hebt van de ongelukkige standaard afstelling van de DSG software. Dit wordt mijn 3e auto met aangepaste DSG software (en motor tuning). Alles altijd in overleg met mijn onvolprezen dealer. Geen enkel probleem en dat voorzie ik ook nu niet. Er zijn genoeg dealers die klanten met DSG problemen naar de specialist sturen en ook de ANWB stuurt er de eigen auto's heen.
 

lakke

Lid
Ben vandaag bij TVS geweest voor een standaard chip. Mijn Kodiaq had 125 pk en heeft nu 160 a 170 pk. Binnen 1,5 uur was alles geregeld. Mijn ECU hadden ze pas een keer gezien, maar gelukkig konden ze deze wel flashen. Het verschil in vermogen is goed merkbaar en vooral het hogere koppel is heel prettig.

tevreden klant!
 

Bijlagen

  • TVS.jpg
    TVS.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 75

Leon54

Actief lid
Best behoorlijk meer. Blijft alles dan wel heel ? Hoe zit het met de fabrieksgarantie als er iets aan de motor stuk gaat en men ontdekt de tuning ?
 

johnboy

Donateur
Ben vandaag bij TVS geweest voor een standaard chip. Mijn Kodiaq had 125 pk en heeft nu 160 a 170 pk. Binnen 1,5 uur was alles geregeld. Mijn ECU hadden ze pas een keer gezien, maar gelukkig konden ze deze wel flashen. Het verschil in vermogen is goed merkbaar en vooral het hogere koppel is heel prettig.

tevreden klant!
Mooi bericht, veel plezier er mee!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan