Grote kodiaq 2 bestellingen topic

Ook bij mij is het lange wachten beloond, het wordt een Sportline PHEV in Black Magic met winter pakket, family pakket en trekhaak.
Daarmee was het plafond van het budget wel bereikt :eek:
Het wordt de vervanger van mijn huidige Karoq Sportline. Zal vast erg gaan bevallen!
Nog geen terugkoppeling gehad qua levering, maar begreep dat alles redelijk vlot ging inderdaad, hoorde ook week 45/47.
 

Michel1978

Nieuw lid
Kreeg zojuist bericht dat de productie week bekend is voor mijn business PHEV, namelijk week 40
Dat is inderdaad snel, besteld op 12 Augustes toch? En dan de productie ergens in de week van 1 oktober dat is maar 7 weken, erg snel allemaal. Denk dat de uitlevering aan jou is ergens in de week van 14 oktober, met twee weken transport, rij klaarmaken en kenteken aanvragen?

Hoop dat er bij mij dan ook nog wat versnelling in komt, heb de mijne besteld besteld op 26 augustus levering ergens in de week van 11 November, dat is dus ruim 11 weken. Als er bij mij ook 3 weken af zouden kunnen zou het de week van 21 Oktober zijn.

Maar even duimpjes draaien en overleven in de Mazda CX-5 :giggle:
 

Tades

Nieuw lid
Ik heb mijn nieuwe leaseauto uitgezocht, een Kodiaq Sportline business PHEV (204pk) versie.
De auto nog niet in het echt kunnen aanschouwen en rijden (wel de business edition)
Deze uitvoering was pas te configureren sinds 3 september.

Dit is de samenstelling van het geheel: https://configurator.skod...samenvatting?code=SK01Z6C

Ben erg benieuwd,
:)
ik rijd nu rond in een Skoda Karoq sportline business, leasebak is bijna einde contract en het is dus tijd voor wat nieuws!
 

VanRoyal

Forumguru
Hier na 7 jaar tevreden in een van de eerste Nederlandse Kodiaq's te hebben rondgereden vandaag ook een nieuwe besteld. Hier ook een Steel Grey Sportline PHEV: https://configurator.skoda.nl/kodiaq/sportline-business/yc/samenvatting?code=SK8R8AT.

Ik vond hem toen hij net was gepresenteerd enorm tegenvallen. Die zilveren D stijl vond ik zó lelijk dat ik hem eigenlijk al had afgeschreven. Totdat ik toch maar eens naar de dealer ben gereden om hem in het echt te bekijken. Daar stond een Steel Grey business met een zwarte D stijl, dat zag er toch al een stuk beter uit. Twee weken later zou de Sportline te configureren zijn en vond ik onderstaande review. Zo met de donkere ramen en glossy D stijl vind ik hem een stuk mooier. Het is nog steeds niet mijn droomauto, maar de value for money (en ruimte waar ik nu aan gewend ben) is onverslaanbaar.

 

RonKar

Nieuw lid
Gisteren was het dan zover. De Kodiaq IV opgehaald bij de dealer.
Bronx gould
Haiti Aero 19
Chroompakket
Comfort pakket
Afneembare trekhaak
Lounge Interieur, cognac kleur
Bagage pakket

Heerlijke auto maar......
Welke programmeur heeft in godsnaam dat multimediasysteem ontwikkeld en geprogrammeerd.
Na 1 dag al ergernis.
- Als de achteruitrij camera inschakelt, dan springt het systeem weer terug naar Android Car ipv naar radio of media waar hij daarvoor ook op stond. Hoe irritant is dat. Reactie Skoda: Zet je al je muziek van de stick toch ook op spotify. Grrrrrrrrr.
- Kwaliteit van achteruitrijd camera is inderdaad wel wat onder de maat voor een auto in deze prijsklasse. Zelfs in mijn Opel Grandland X was het beter.
- Rij modus: Na instellen op ECO springt het systeem na een herstart altijd weer terug naar NORMAL. Waarom in hemelsnaam.
- Als ik hybride instel precies hetzelfde verhaal als hierboven. Mag wel een uur eerder opstaan om alles weer te zetten zoals ik wil.
- Radiozenders in favorieten zetten lukt wel maar ze er weer uithalen is mij nog niet gelukt.
- Bij Media is het mij nog niet gelukt om uit verschillende mappen te kiezen op de USB-stick. Vind die optie ook nergens terug.
- Al twee maal een Collision Warning gehad waarvan eentje met rem ingreep. Eerste keer bij inhalen van een fietser. Met ruime boog eromheen, vol in de ankers. Tweede keer in een flauwe bocht naar rechts met geparkeerde auto's aan de rechter kant. Waarschuwing maar geen ingreep.

Voor de rest een heerlijke auto tot nu toe. Ik heb het Lounge interieur met cognac kleur. Erg mooi. Stoelen zitten - als je de juiste zit hebt gevonden - erg comfortabel. Pook voor de versnelling aan het stuur is echt wel even wennen.

Ik krijg niet de indruk dat ik met deze combinatie nu echt vermogen tekort kom. Ik ben geen racer, maar kom vlotjes mee in het verkeer. Ook is de auto heerlijk stil. Ook in Hybride modus. Heel verschil met de Grandland X en de lawaaierige 3-pitter.

Over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen maar dat komt later nog wel.
 

Zorbathagreek

Nieuw lid
- Al twee maal een Collision Warning gehad waarvan eentje met rem ingreep. Eerste keer bij inhalen van een fietser. Met ruime boog eromheen, vol in de ankers. Tweede keer in een flauwe bocht naar rechts met geparkeerde auto's aan de rechter kant. Waarschuwing maar geen ingreep.

Dit is toch ontzettend gevaarlijk ? Man man je schrik je het Lazarus als deze ingreep gebeurt laat staan de eventuele achterliggers.

Vaker gelezen gaat Skoda hier wat aan doen?
 
Na 4 jaar Kodiaq Sportline is het tijd voor een nieuwe auto. Eerst elektrische opties bekeken (Kia EV9, BYD Tang, Audi Etron) toch besloten om benzine te blijven rijden. Met de vele vakantietripjes (zomer + wintersport) wil ik toch nog het gemak hebben van flink door kunnen rijden. Dus de komst van een nieuwe versie van de Kodiaq met mild hybride leek me een perfecte oplossing. Plug in leek me veel gedoe dus de gewone versie was mijn keuze. Alleen wel gewacht tot de sportline versie uit zou komen. In de tussentijd (omdat het kon) toch nog ook een proefrit aangevraagd voor de plug-in hybride. De mild hybride proefrit was wel al goed bevallen, alleen vond ik die wat onrustiger optrekken dan mijn “oude” Kodiaq.
En toen de plug-in proefrit: in een woord wow. Dat reed toch echt een stuk prettiger. Zowel elektrisch als hybride. Kon zelfs de accu oprijden en dan op de snelweg gewoon benzine rijden maar als je dan de snelweg weer afrijdt en remt, dan is de accu blijkbaar weer vol genoeg om laatste stukje weer volledig elektrisch terug te rijden.
Dus ondanks de scepsis die ik over het plug-in rijden had (waarom en benzine en stekkeren, dat is toch dubbelop), heb ik mezelf overtuigd dat dit uiteindelijk (op dit moment) qua gebruik, functionaliteit en financiën eigenlijk de beste optie is.
Met zonnepanelen op het huis, een pas van de zaak en een verwachte actieradius van 900 km op een volle tank (45 liter) en volle accu, heb ik hoge verwachtingen. Dus 10 september is de PHEV Sportline versie (Moonwhite, incl winter, family, light, comfort pakket, trekhaak, dcc, panoramadak) besteld (58.900) via Ponlease besteld. Voorlopig is de verwachte levertijd week 47. IMG_2972.png
 

RonKar

Nieuw lid
- Als de achteruitrij camera inschakelt, dan springt het systeem weer terug naar Android Car ipv naar radio of media waar hij daarvoor ook op stond. Hoe irritant is dat. Reactie Skoda: Zet je al je muziek van de stick toch ook op spotify. Grrrrrrrrr.
- Kwaliteit van achteruitrijd camera is inderdaad wel wat onder de maat voor een auto in deze prijsklasse. Zelfs in mijn Opel Grandland X was het beter.
- Rij modus: Na instellen op ECO springt het systeem na een herstart altijd weer terug naar NORMAL. Waarom in hemelsnaam.
- Als ik hybride instel precies hetzelfde verhaal als hierboven. Mag wel een uur eerder opstaan om alles weer te zetten zoals ik wil.
- Radiozenders in favorieten zetten lukt wel maar ze er weer uithalen is mij nog niet gelukt.
- Bij Media is het mij nog niet gelukt om uit verschillende mappen te kiezen op de USB-stick. Vind die optie ook nergens terug.
- Al twee maal een Collision Warning gehad waarvan eentje met rem ingreep. Eerste keer bij inhalen van een fietser. Met ruime boog eromheen, vol in de ankers. Tweede keer in een flauwe bocht naar rechts met geparkeerde auto's aan de rechter kant. Waarschuwing maar geen ingreep.
Hoop van bovenstaande issues inmiddels gevonden. Was even zoeken en moet misschien ietsje meer geduld hebben. :ROFLMAO::ROFLMAO:
Omschakelen naar Android Car is maar eenmalig voorgekomen. Verwijderen zenders uit favorieten: Staat rechts boven in het schermpje een "potloodje" van bewerken. Aangeklikt en het werkt. Gewoon niet goed gekeken. De mappenstructuur inmiddels ook gevonden.

Wat blijft zijn de rij modus en de instellingen voor hybride/elektrisch. Dit blijft irritant om iedere keer aan te passen.

Ga nog even zoeken naar het mogelijke folietje over de achteruitrij camera.

Verder rijdt het als een zonnetje. Afgelopen zondag een ritje van zo'n 350 kilometer gemaakt in hybride modus en alles verder automatisch laten regelen. Werkt prima. Ook de Cruise Control werkt heerlijk. Lekker relaxed rijden. Je rijdt op een rotonde af en alles gaat vanzelf. Afremmen tot stilstand, daarna weer optrekken. Top. Met verkeersborden heeft hij nogal wat moeite zag ik. Regelmatig verkeerde snelheid aangeven of pas heel laat de juiste snelheid aangeven. Is best jammer. De Opel deed dat perfect, moet bij Skoda toch ook veel beter kunnen.

Tot zover even de update.
 

jhuijgen

Nieuw lid
Ik heb half augustus mijn Kodiaq Business Edition besteld. Kijk er erg naar uit als vervanger van mijn Golf Variant.
Verwachte productieweek was week 43, met uitlevering in week 46, maar vanmorgen bericht gekregen dat de productie vertraagd is naar week 3 in 2025.
Zijn er meer berichten van vertraging? Scrollend door dit topic lijkt het juist dat de leveringen sneller lijken te gaan dan gepland.

Onderstaand de specificaties.

Skoda Kodiaq Business Edition 1,5 TSI iV / 150 kW / 204 PK / Automatisch 6-traps DSG

Gekozen opties :
· Exterieurkleur: Moon white metallic
· Interieur : Loft
· Opties incl code
  1. Parkeer pakket PAB
  2. Trekhaak met trailer assist, wegklapbaar PK1
  3. Winter pakket PWC
 
Ik heb half augustus mijn Kodiaq Business Edition besteld. Kijk er erg naar uit als vervanger van mijn Golf Variant.
Verwachte productieweek was week 43, met uitlevering in week 46, maar vanmorgen bericht gekregen dat de productie vertraagd is naar week 3 in 2025.
Zijn er meer berichten van vertraging? Scrollend door dit topic lijkt het juist dat de leveringen sneller lijken te gaan dan gepland.

...
Ik heb nog geen bericht van een vertraging o.i.d.
Hebben ze een reden gegeven voor de vertraging? Wellicht iets in de gekozen configuratie?
 

jhuijgen

Nieuw lid
Net even gebeld. Blijkbaar komt de vertraging door een miscommunicatie met de leasemaatschappij. De importeur zag geen reden waarom de auto vertraagd zou moeten zijn, dus nu hopelijk toch nog gewoon dit jaar geleverd
 
Bovenaan Onderaan