Groupsbuy chiptunen 1.2 TDI (andere motoren natuurlijk ook welkom)

memoscan

Senior Member
volg dit topic al een tijdje maar ben benieuwd hoe het rijd in de stad en rotondes nog knudde ??zeker gezien in welke versnelling de rotondes te nemen zijn ?

Canon-Eye

Forumguru
en rotondes nog knudde ??zeker gezien in welke versnelling de rotondes te nemen zijn ?
Dat hangt natuurlijk heel erg af van de grootte (>bochtstraal) van de rotonde - die lopen nogal uiteen. "De" rotonde bestaat m.i. niet...
Zelfs zonder tuning gaat het prima in 2 op de meeste rotondes en in 3 op de grotere, ruim uitgevoerde.

memoscan

Senior Member
dus zal er weinig veranderen en blijft rijden in de stad niet mogelijk bv in de 4e versnelling en zal deze hinderlijk blijven [brommen] en steeds maar weer terugschakelen naar een lagere versnelling ik heb recentelijk in de greenline van schoondochter gereden en vind het maar helemaal niks, net als in mijn vorige 1.4 tdi fabia 3 cilinder van 2007

Canon-Eye

Forumguru
blijft rijden in de stad niet mogelijk bv in de 4e versnelling en zal deze hinderlijk blijven [brommen]
Tunen brengt wel meer koppel, maar niet meer bij relatief lage toerentallen (tegen 1400 rpm of zo).
Ik kan met mijn Fabia Greenline, mits hij goed warm is, op de vlakke weg prima continu 50 in 4 zonder brommen of enig ander probleem - maar als ik dan wil versnellen (bv. omdat er een 70-wegvak of het einde van de 50-zone aankomt) dan leg ik 'm even terug in 3.
Ik herken dus het bezwaar helemaal niet.

Laatst bewerkt:

frusty83

Senior Member
@Green

Nog een vraagje, heeft de motor meerdere runs gemaakt op de bank om te fine tunen, voordat de uiteindelijke run werd gerealiseerd?

Grtz, Mark

keijers

Nieuw lid
@keijers Ik ben ook geïnteresseerd in de standaardtuning bij VAG Nuenen. Ik ga vandaag nog even contact met ze opnemen want in mijn geval moet de EGR ook afgedopt worden. Ik heb hier van VAG al een prijsopgave van en ga ze nu vragen wat het kost icm een standaardtuning (ws. gewoon bij elkaar optellen haha). In dit geval ben ik nog altijd goedkoper uit dan de EGR compeet vervangen voor 700 euro.
Ik pm je wel even! Morgen gaat eerst mijn sjoemelsoftware eraf, dan binnenkort even tunen :-)

frusty83

Senior Member
@keijers

Heb jij een fabia 1.2tdi? Want bij mijn dealer (Skoda Holsch) is de update er nog niet en verwachten zij deze pas in het 3e kwartaal van dit jaar.

Octavia1.6i

Forumguru
Ik heb contact gehad met VVT en heb daar voor volgende week een afspraak gepland.

De prijs die @Green noemde, is wellicht de prijs die hij zelf betaald heeft. Telefonisch werd er aangegeven dat er nog geen concrete afspraken gemaakt zijn voor een groupsbuy, een voorstel gedaan is vanuit VVT per mail maar daar geen bevestiging meer op gehad heeft. Er is bij VVT dus vooralsnog géén afgesproken prijs. Het lijkt me goed dit wel even te benadrukken, voordat mensen VVT op gaan bellen en vast gaan houden aan de door @Green genoemde prijs.

Ik heb een afspraak ingepland, zonder vooraf een andere prijs te hebben afgesproken dan de 390 euro die VVT zelf hanteert.

keijers

Nieuw lid
@keijers

Heb jij een fabia 1.2tdi? Want bij mijn dealer (Skoda Holsch) is de update er nog niet en verwachten zij deze pas in het 3e kwartaal van dit jaar.
Nee een seat ibiza 1.2tdi, dus ik zit hier niet helemaal goed op het skodaforum, maar het gaat mij alleen om het tunen, en daar maakt het niet uit welk merk het is gelukkig :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia1.6i

Forumguru
@frusty83 Geen idee, daar heb ik niet naar gevraagd. Ik werd gewezen op een post van het Driving Forum dat de software update juist alleen maar negatief werkte op de motor, en daar werd sterk afgeraden om de update te doen. Voor zover ik weet is het ook niet verplicht, dus ik begin er niet aan.

frusty83

Senior Member
Klopt dat vertelde de dealer, de update is niet verplicht, maar je moet dan wel een formulier ondertekenen. Ik heb liever een vinkje achter mijn skoda staan om deze vervolgens te laten chippen ;)

Green

Actief lid
Ik heb afgelopen zaterdag zoals eerder beschreven,dat ik gesproken heb met Johan (eigenaar vvt).
Die vertelde mij na gesprek over zgn groupsbuy dat dan de zelfde prijs gehanteerd werd als de prijs die ik zaterdag jl heb betaald €350.
Dit mocht volgens hem ook voor individuele aanmelders, alsook voor bv een groep van aantal te gelijk.
Ik zal er nog eens een mail achter aansturen om e.e.a duidelijk te krijgen.
Wordt vervolgd.

Bovenaan Onderaan