Groupsbuy chiptunen 1.2 TDI (andere motoren natuurlijk ook welkom)

keijers

Nieuw lid
Klopt dat dat is ook reeds besproken in dit topic, (ik zal het in de begin post ook even vermelden) momenteel is er door @Green een lijntje uitgezet bij VVT en wachten wij die berichtgeving af.

Standaardchip/op maat etc en uiteindelijk korting bij VVT. Verslag volgt van Green.

Klopt, maar Groningen ligt niet echt in de buurt van Nuenen. Dus als er iemand met me mee wil naar Nuenen dan hoor ik het graag ;). Qua tijd en km is het voor mij niet voordelig om naar Groningen te rijden!

frusty83

Senior Member
Of bij VVT is het voor die prijs en/of goedkoper op maat en met uitdraai.

Dat is even afwachten op de bevindingen van Green.

En wat zijn eventueel de kosten als de software wordt overschreven door een "verplichte" update of storing.

Bij VAG zit dat bij de prijs in en bij VVT kost dit 50 euro. Maar zoals ik zij een ieder staat vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil. Ik wacht de bevindingen van Green af.

Ridley

Forumguru
Op maat heeft weinig zin met een 1.2 dit ga je echt niet merken in de praktijk. Als je nu dikke motor hebt gaat het pas echt verschil maken...

frusty83

Senior Member
Heb je een punt, echter op maat is/lijkt mij altijd beter. En als dat voor het zelfde geld is als een standaard chip bij de concurrent, is het in mijn ogen de moeite waard.

Maar zoals ik eerder zei, laten wij de bevindingen van Green afwachten. :thumbsup:

Ridley

Forumguru
Ik nodig iedereen uit om met mijn standaard chip te komen rijden met mijn 1.2 tsieke om eens te ervaren hoe het is.

frusty83

Senior Member
Een 1.2 tsi kan je denk ik niet vergelijken met een 1.2 tdi :arghh:

Maar ik begrijp dat jij super positief bent over de standaard VAGtechniek chip, top om te horen. En dat zal zeker een toegevoegde waarde zijn om te bepalen waar wij/sommige heen gaan qua tuning. :thinking:

piair1982

Forumguru
ook ik spreek uit ervaring en kan vag techniek van harte aanbevelen. Uitstekende kennis van zaken en goede service. Zeker niet de goedkoopste maar wel een van de beste.

royjaspers

Nieuw lid
Ik krijg 20% korting als ik samen ga met iemand anders. Dus wie wil er bij VAG Nuenen samen een keer langs gaan voor de standaardtuning?
@keijers Ik ben ook geïnteresseerd in de standaardtuning bij VAG Nuenen. Ik ga vandaag nog even contact met ze opnemen want in mijn geval moet de EGR ook afgedopt worden. Ik heb hier van VAG al een prijsopgave van en ga ze nu vragen wat het kost icm een standaardtuning (ws. gewoon bij elkaar optellen haha). In dit geval ben ik nog altijd goedkoper uit dan de EGR compeet vervangen voor 700 euro.

royjaspers

Nieuw lid
De EGR van mijn Skoda Fabia 1.2 TDI is defect (P040500). Als de klep niet goed sluit moet deze afgedopt worden.
Vervolgens kan ik kiezen tussen alleen aanpassen/wegschrijven of een standaardtuning INCL. wegschrijven.
Vanwege het laatste mijn interesse voor dit topic (20% korting bij 2 klanten/auto's). Hieronder de mail van Lucas van VAGtechniek Nuenen:

Goede morgen,

De EGR kan worden weggeschreven zonder verdere ingrepen aan de EGR, behalve als de EGR klep niet goed sluit. Dan moet deze afgedopt worden. Dit kunnen wij ook doen en kost 125,- euro incl btw. Het aanpassen van alleen de software kost 179,- euro incl btw.

Met vriendelijke groeten,

Lucas Schoormans

royjaspers

Nieuw lid
TOP. Nu nog even iemand vinden die ook gebruik wil maken van de standaardtuning incl. wegschrijven EGR bij VAGtechniek in Nuenen !!

Green

Actief lid
Goedemiddag allen,

Vanochtend bij vvt geweest om fabia te tunen en tevens egr wegschrijven.
Volgens mij vrouw praat ik nu een beetje onduidelijk door de enorme glimlach op mijn gezicht:deuk:.

Ben vanochtend hartelijk ontvangen door Johan (eigenaar),en heeft mij alles uitgelegd wat hij deed tijdens de tuning.
Mocht overal bij aanwezig zijn en vooral vragen indien er vragen waren.
Kreeg de indruk dat hij zeer bedreven en vol liefde met zijn vak bezig is.

Voormij aan was een vw transporter die had een 16 TDI blok met standaard 84 PK.(dit type blok was ook nog maar recentelijk te tunen ivm beveiliging) , 1e run maximaal getund ging deze naar 172 PK.,voor veiligheid etc hebben ze hem uiteindelijk op 160 PK afgesteld.

Maar goed , ik ben zeer tevreden hoe auto nu rijdt,zeer soepel in alle versnellingen en enorme verschil qua trekkracht.

eerst werd auto op rollenbank gezet om standaard waardes te bepalen.
Hieronder de verschillen.

Standaard Na tuning

84!!! PK bij 3858rpm. 102.7 PK bij 3906 rpm
192.4 nm bij 1912 rpm. 239.4 nm bij 2296 rpm.

Verder met Johan afgesproken ivm groupsbuy, een ieder is welkom
Dit mag zowel individuele afspraak als bv 8 in 1 keer.
Hij wil dan bij iedere auto op maat tunen incl rollenbank voor en na.+ uitdraai.
Dit alles voor de prijs van €350,- incl.

Zelfde als bij mij is gebeurd. Met hem afgesproken dat mensen die hier belangstelling voor hebben,zelf contact opnemen met VVT en vermelden dat ze lid zijn van het Skoda forum.
Wellicht als leden met elkaar willen afspreken is het een leuk idee om aldaar, dit met een groep in 1 keer bv op een zaterdag Oid.
Ook alle andere skoda,s met andere type motoren zijn van harte uitgenodigd door VVT.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    1.007,8 KB · Weergaven: 105
  • image.jpeg
    image.jpeg
    831,9 KB · Weergaven: 102
  • image.jpeg
    image.jpeg
    776,8 KB · Weergaven: 85

frusty83

Senior Member
@Green top verslag met foto's, standaard pk's niet misselijk in vergelijking met de opgegeven 75pk :sterretjes:

Ik pas de begin post aan en een ieder is dan vrij om een keuze te maken.

Nogmaals bedankt Johan :thumbsup:

Bovenaan Onderaan