Willykl
Lid
Ben al een tijdje op dit forum,maar heb me nog niet voorgesteld,wel hier veel gelezen.
Mijn naam is Willy en woon in Groningen,en rij al een paar jaar met veel plezier een Skoda Octavia 1.9 diesel uit 2006,met 240.000 km op de teller.Heb sinds een poos een probleem met de koppeling,althans dat denk ik.
Schakelen gaat moeilijker naarmate het warmer wordt,als het buiten warmer wordt,en met stadsritten als de motor minder koeling krijgt.Eenmaal op de snelweg met hard rijden,schakelt het daarna weer iets beter.Koppeling laten ontluchten,maar dat heeft niet geholpen.In de winter en wanneer het buiten koel is,heb ik totaal geen problemen,en schakelt het heel soepel.
Vooral de achteruitversnelling geeft het meeste probleem.Verscheidene garage,s geweest,en het probleem voorgelegd,maar dan komen ze allemaal met een verhaal van koppeling vernieuwen,drukgroep,synchronmesringen,vliegwiel etc.etc.met een rekening van rond de 1500 euro,maar koppeling en vliegwiel,drukgroep zijn vernieuwd bij 120.000 km.Als ik dan vraag, als dit vervangen moet worden,waarom heb ik dan in de winter geen problemen?dan zou het schakelen altijd moeilijk gaan toch?dan halen ze meestal de schouders op,en komen met een lang en ingewikkeld verhaal.dus heb ik hier mijn twijfels over.
Ik hoop dat iemand mij hier op dit forum duidelijkheid kan geven,want als ik dit hier allemaal lees zijn er wel genoeg mensen die een hoop verstand van auto,s hebben.en mij misschien verder kunnen helpen.
Bij voorbaat dank.
Willy.
Mijn naam is Willy en woon in Groningen,en rij al een paar jaar met veel plezier een Skoda Octavia 1.9 diesel uit 2006,met 240.000 km op de teller.Heb sinds een poos een probleem met de koppeling,althans dat denk ik.
Schakelen gaat moeilijker naarmate het warmer wordt,als het buiten warmer wordt,en met stadsritten als de motor minder koeling krijgt.Eenmaal op de snelweg met hard rijden,schakelt het daarna weer iets beter.Koppeling laten ontluchten,maar dat heeft niet geholpen.In de winter en wanneer het buiten koel is,heb ik totaal geen problemen,en schakelt het heel soepel.
Vooral de achteruitversnelling geeft het meeste probleem.Verscheidene garage,s geweest,en het probleem voorgelegd,maar dan komen ze allemaal met een verhaal van koppeling vernieuwen,drukgroep,synchronmesringen,vliegwiel etc.etc.met een rekening van rond de 1500 euro,maar koppeling en vliegwiel,drukgroep zijn vernieuwd bij 120.000 km.Als ik dan vraag, als dit vervangen moet worden,waarom heb ik dan in de winter geen problemen?dan zou het schakelen altijd moeilijk gaan toch?dan halen ze meestal de schouders op,en komen met een lang en ingewikkeld verhaal.dus heb ik hier mijn twijfels over.
Ik hoop dat iemand mij hier op dit forum duidelijkheid kan geven,want als ik dit hier allemaal lees zijn er wel genoeg mensen die een hoop verstand van auto,s hebben.en mij misschien verder kunnen helpen.
Bij voorbaat dank.
Willy.