Sinds kort werkt mijn voorruit sproeier niet meer,zekeringen gecontroleerd,zijn goed,hoor wel een klik, als ik de hendel gebruik, bij het zekeringkastje,misschien pomp stuk?,koplampsproeiers doen het wel,?iemand ervaring mee?
nummer 5 is aansluiting ruitensproeier VOOR, nummer 3 is ACHTER
Heb geen achterruitsproeier op mijn skoda.Denk ook niet dat het een vestopping is.Zekering is goed.Zal er even naar laten kijken,bedankt voor het schema.alleszins, jouw auto heeft 2 pompjes, 1 voor de koplampen (nummer 9) én 1 voor de ruitensproeiers. Maar wel 1 reservoir, dus ligt het volgens mij aan de pomp van je ruitensproeiers OF zijn je koppen verstopt, maar dan zou je volgens mij toch iets moeten zien druppelen. Dus denk eerder de pomp. (nummer 4 op de tekening)
Werkt je achterruitsproeier???
Bekijk bijlage 28300
Oké dat kan,maar dan zal er toch ook een plas vloeistof onder de auto moeten liggen als je sproeit,in mijn geval zal dat niet zo zijn.Heb het al eens op mijn ibiza gehad (achter dan). Slang was los... Meer (gelukkig) niet
Heb de ruitensproeier meerdere keren geprobeerd bij stilstand,en geen plas gezien,en hoor ook geen geluid van de pomp.Kan maar.... Als slang los is en dus niet overloopt tijdens stilstand, geen plas
Ik had ook geen plas alleen natte achterkant bij sproeien tijdens rijden
Kort geleden nog bijna 5 liter bijgevuld.Gek maar je hebt wel vloeistof erin zitten
Oke,zal zien wat ik kan doen,ben niet zo erg handig met dit soort elec.probleem.Plas onder de auto zie je alleen bij stilstand en extreem langduriger sproeien (vaak blijft het op allerlei plekken nog even hangen, bijvoorbeeld boven de afdekplaat onder de motor).
Feit dat je de sproeierpomp niet hoort, geeft aan dat het voorlopig een electrisch probleem is. EdK heeft al aangegeven hoe je kunt checken of de pompmotor nog 'leeft'. Over het algemeen is de massadraad bruin van kleur binnen de VAG-groep, dus dat kan helpen om te bepalen waar je de plus en waar je de massa op aan moet sluiten bij de pomp.