...de klemmetjes...
Omdat in mijn auto de oorspronkelijke metalen klem vastzit aan de lampvoet/vrouwelijke steker.
Dat heb ik ook al gemerkt met de
NightEye H7's, ze passen er wel in, maar zitten nergens aan vast c.q. je kunt ze helemaal niet vastzetten. Dat losse metalen klemmetje heb je nodig om de H7 lamp, d.m.v. een kwartslag draai, vast te zetten in de koplampbehuizing.
In sommige auto's zit er een beugelconstructie, die de lamp vastzet. M.a.w. beugeltje openklappen, lamp eruit, connector los, connector op de nieuwe lamp steken, nieuwe lamp erin, beugel weer dicht.
Bij weer andere auto's (zoals de mijne), moet je de lamp een kwart slag draaien en komt 'ie los uit de koplamp behuizing. Vervolgens haal je de steker/lampvoet los van de lamp zelf, prikt de nieuwe lamp in het lampvoet/stekerblokje, geheel in de koplampbehuizing, kwart slag draaien en hij zit weer vast.
of een auto met klembeugeltje:
en dan heb je ook nog verschillende soorten beugeltjes, afhankelijk van de gebruikte koplampconstructie. Het ene merk gebruikt iets andere beugeltjes (met opstaande bobbel in de rand):
versus b.v. VAG die platte randen gebruikt:
Maar bij mijn auto (Skoda Roomster) is de voet voor de lamp één geheel met het klembeugeltje. En bij de LED units steken niet rechtstreeks aan de achterzijde, die twee platte connector pinnen naar buiten. Maar komt eerst het koelgedeelte, een stuk kabel, de driver unit en daarna pas de originele H7 stekerpinnen. M.a.w. je zult een los metalen beugeltje (zoals op de foto's hierboven) moeten gebruiken om de LED unit vast te zitten in de koplampbehuizing. En de oorspronkelijke lampvoet/klembeugel gebruik je alleen nog maar om de steker, die komt vanuit de driver unit, in te steken. De klembeugel op de lampvoet blijft dan ongebruikt.
Misschien zou je die zelfs nog wel kunnen demonteren van de lampvoet, maar dat wil ik niet doen, mocht je ooit nog de boel in oorspronkelijke toestand willen herstellen!
Dus als je, een iets diepere rubberen afdekkap gebruikt:
tezamen met zo'n extra beugeltje, kun je altijd nog terug naar de originele situatie. Zonder dat je iets hoeft af te vijlen, open te snijden of anderszins destructief moet wijzigen.