HDD op MDI aansluiten?

Hoi,

Weet hier iemand of het mogelijk is om een harddisk via USB aan te sluiten op MDI van een octavia? Ik zou graag al mijn muziek op een 50Gb 2,5" externe usb hdd zetten en deze dan via MDI beluisteren.

Enig idee of dat tot de mogelijkheden behoort?

Gershwin

Senior Member
Ik was ook wel benieuwd naar het antwoord. Kan de voeding via de MDI voldoende vermogen leveren voor de externe HDD? Een USB-stick is qua vermogenopname wel verschillende aan een 2,5" HDD. Heb je dit zelf ook zo geprobeerd? Alvast bedankt voor je reactie.

nomad

Senior Member
Ik was ook wel benieuwd naar het antwoord. Kan de voeding via de MDI voldoende vermogen leveren voor de externe HDD? Een USB-stick is qua vermogenopname wel verschillende aan een 2,5" HDD. Heb je dit zelf ook zo geprobeerd? Alvast bedankt voor je reactie.

Ik weet dat het kan en heb er ook over gelezen. Ik heb helaas geen MDI kabel met USB aansluiting, anders kon ik het wel even testen.

Gieliovd

Forumguru
Blijkbaar geeft de MDI gewoon maximaal 500 mA af, dus een HDD met 5400 toeren moet gewoon werken.

Ik lees dat er al mensen zijn die 500 GB gewoon ermee werkende hebben.

Maar aan de andere kant lees ik dat het FAT32 geformatteerd moet zijn wat eigenlijk niet groter dan 32 GB mag zijn.

Die combinatie snap ik dus niet.

Edit: met Windows zul je de schijf niet kunnen formatteren als FAT32 maar je zult een apart programmatje moeten downloaden zoals FAT32format http://go.hexus.net/?id=372X102514&url=http%3A%2F%2Fwww.ridgecrop.demon.co.uk%2Findex.htm%3Ffat32format.htm

Gershwin

Senior Member
Bedankt. Deze info onthoud ik voor het moment dat ik ook mag beslissen wat de nieuwe auto mag worden.

EdK

Forumguru
Edit: met Windows zul je de schijf niet kunnen formatteren als FAT32 maar je zult een apart programmatje moeten downloaden zoals FAT32format http://go.hexus.net/?id=372X102514&url=http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

Ligt eraan welke versie jij van Windows hebt , want zo en zo tot windows 98ME kun je FAT 32 formateren en volgens mij ook nog met XP is er de mogelijkheid !
Fat 16 formateren is een stuk terug de geschiedenis in , de tijd toen jij nog een zaadje was en wij ouderen met DOS moesten werken ! :tongue:

skodaoctavia2

Actief lid
:ot: eh is dat ding van voor de comodore 64 met powercardrigde? en tape recorder. ik heb nog dos spelletjes in lopen tikken daar deed je dan ongeveer een slordige 2 dagen op.:santa:

even ontopic.
ik heb mijn MP3 speler 20gb op mijn aux aansluiting zitten en usb oplader in mijn 12vlt aansluiting met usb kabel die kan je hdd ook van stroom voorzien. werkt echt goed en is mooi weggewerkt

Gieliovd

Forumguru
Ligt eraan welke versie jij van Windows hebt , want zo en zo tot windows 98ME kun je FAT 32 formateren en volgens mij ook nog met XP is er de mogelijkheid !
Fat 16 formateren is een stuk terug de geschiedenis in , de tijd toen jij nog een zaadje was en wij ouderen met DOS moesten werken ! :tongue:
Windows XP laat je tot 32GB formatteren. Vista idem.

En ook ik heb nog met DOS gewerkt hoor! En mijn eerste eigen PC liep ook op Windows 3.1 met een oranje scherm en even later een groen scherm. Ik draai ook al een heel tijdje mee hoor :945:

EdK

Forumguru
Windows XP laat je tot 32GB formatteren. Vista idem.

En ook ik heb nog met DOS gewerkt hoor! En mijn eerste eigen PC liep ook op Windows 3.1 met een oranje scherm en even later een groen scherm. Ik draai ook al een heel tijdje mee hoor :945:

oefffff nu heb ik een gevoelige snaar geraakt ! :D
Ik heb het niet over het aantal Gigabyte maar over je FAT 32
Maar 500 Giga aan MP3 volgezet, weet je hoelang het duurt voor je het eerste nummer dan voor de 2e keer hoort ?
32 is meer dan zat, en probeer die maar eens vol te krijgen met je topmummers ! kost je eerst een megatijd aan uitzoeken en opslaan en dan nog eens om af te luisteren ! Man dan heb je in die tijd al de wereld rondgereisd !

Gieliovd

Forumguru
Jaaaa, Ed.. geen uitwegen zoeken he! ;)

Nee, klopt wel hoor. Maar de vraag was meerledig dus ik heb ook zo geantwoord na wat uitzoekwerk.

Maar ik heb momenteel slechts 50 gb aan muziek, ik had eerst iets van 70.. maar ik ben een deel kwijt, schijnbaar :D

Wat ik leuk vind ligt een beetje aan de stemming. Maar 500gb vol krijgen, dat red ik niet.

MarcoO2

Forumguru
ik respecteer ook... zie bijgaande screenshot... ik heb 62,3 GB aan muziek op mijn pc staan, in totaal 12.000 nummers.

Als ik dus de 500 GB vol zou willen maken, zou ik eh.... 96.308 nummers kunnen uploaden... zeg dat een nummer gemiddeld 4 minuten duurt... dan zou ik met 500 GB voor 252.232 minuten aan muziek hebben... dat is 4.220 uur... ik luister gemiddeld 3 uur per dag muziek... dan kan ik 1.407 dagen muziek luisteren... als ik 220 dagen per jaar in mijn auto rijd...

... dan doe ik er dus nog steeds 6,5 jaar over om al mijn nummers één keer geluisterd te hebben... :smiley29:

Bijlagen

• muziek.JPG
    muziek.JPG
    25,9 KB · Weergaven: 51

Gieliovd

Forumguru
En dan nog beter, met de getallen van Marco heb je dus 9.600 CD's origineel gekocht en omgezet naar MP3 of gekocht via Itunes o.i.d.!

:worshippy:

Vergeet echter niet, hoe meer mp3's op je hdd of usbdisk, des te langer is je auto audiosysteem bezig met de boel te indexeren en dat elke keer dat je muziek wil gaan luisteren. ;). Als je 500 Gb vol zou hebben is je audiosysteem denk ik een uurtje aan het indexeren...schiet z'n doel dus voorbij. Ik merk nu al als ik gewoon een 700mb cd met mp3 in mijn auto opstart dat het ongeveer 30 seconden duurt voordat ie klaar is met indexeren.

Bovenaan Onderaan