Heb ik nou een MiB3 Amundsen of niet?

Niks. Er gebeurt gewoon helemaal niks, waar ik die stick ook in steek. Het enige dat ik zie is dat de Update-knop even groen oplicht als ik er op druk. Daarna gewoon weer kosmisch niets.

jongetje

Forumguru
Bij mijn MIB3 Columbus moet de stick in een van de voorste USB poorten en dan na X tijd rijden heb je dan opeens nieuwe kaarten.
Doe gewoon die stick erin en als na een week (moet je wel ritten maken af en toe) dan zouden de kaarten ge-update moeten zijn.

Ik ga dan maar eens een stukkie rijden. Komend weekend met de vrouw een lang weekend weg naar het zuiden des lands. Kijken wat dat oplevert. Maar ik vind er wel wat van...

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
Okay. En die 20.7 zou ik dus kunnen updaten met OI_P107_EU_202345_Offline_Update?

Ik heb het trouwens nog even gechecked met niet eens meer hele nieuwe straten in mijn dorp en die van twee, drie jaar oud kent-ie niet.
Ik ben namelijk van de plaatselijke straatnamencommissie en ik wéét dat soort dingen :giggle:

Hannes
De kaarten van de nieuwe navigatiedatabases zjin ongeveer 1 jaar oud, dus zijn nooit helemaal up-to-date. Een nieuwe rotonde die er bv. al 9 maanden ligt, zul je dus nog niet zien op je scherm.

Laatst bewerkt:
Okay dan: het heeft gewerkt!! Ik heb nu 23.6 als navigatiebase.
Gewoon die stick laten zitten, het contact aan laten staan en hard weglopen.
Vooral nergens aanzitten, overal afblijven en na een uur of wat even voorzichtig kijken.

Wel heeft-ie de accu zowat leeggetrokken, dat dan weer wel.

Dank allemaal, voor jullie bijdrage.

Hannes

hemi24

Forumguru
Als je de ventilator, radio, binnenverlichting en verlichting niet uitzet, kan er best wat verbruik zijn inderdaad…

Maar goed om te horen dat de update gelukt is!

Even een vraagje nog. Als je die updates laat checken via VIN en een recente kaart download, heb je dan ook meteen de nieuwste firmware voor je entertainmentset? Of kun je die zelf niet updaten? Ik wilde ff kijken of Android via BT via een update werkend kon krijgen.

MiC

1983jeroen

Forumguru
Je krijgt alleen nieuwe kaarten. Geen firmware via die update.
Je hebt een O3. Dan is Android auto draadloos niet mogelijk zonder extern kastje daarvoor te kopen

Rallye

Forumguru
Even voor latere lezers. Als je een Octavia III hebt zitten we volgens mij dus in het verkeerde topic (maar ik laat me graag verbeteren). Jouw MIB-versie (2, mogelijk 2,5 dan dus) heeft nooit draadloze Smartlink. Volgens mij werkt dat bovendien niet (alleen) via bluetooth, maar heeft die verbinding ook een wifi-component, zie https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-auto-bluetooth/

Bovenaan Onderaan