Heb ik nou een MiB3 Amundsen of niet?

Welke firmware versie heb je nu?
Mijn Amundsen heeft de nieuwste voor zover ik weet 0480.
Heb de update zelf gedaan via SD kaart.

Maar merkbare verschillen zijn er niet met de versie die er daarvoor op stond.
Geen idee. Is dat hier te zien? Ik weet zeker dat het oude kaarten zijn want ik heb die navigatie nooit gebruikt maar ben wel geïnteresseerd in nieuwe firmware voor het systeem zelf.

FNaRK_02

Actief lid
Ben ook bezig met de kaart-update, alle handleiding(en) gevolgd maar na 1,5 uur nog geen resultaat:
Auto staat voor de deur met contact aan en USB-C stick wordt herkend.
Grote vraag: formateren van de stick NTFS of exFAT ? Kom namelijk beiden tegen in de verschillende handleidingen?

Bakkertje

Forumguru
@FNaRK_02 kun je de update niet initiëren in je navigatie menu?
Bij mij (MIB2) kan ik dan naar setup, kaart, en dan zit daar ergens een knopje update.

Ik heb ook wel eens zitten klooien met de bestandsstructuur op de USB schijf.
De formattering durf ik zo niet te zeggen, volgens mij is dat bij mij "gewoon" NTFS. Feitelijk moet het systeem het kunnen lezen. Als je er een MP3 opzet dan kun je dat vrij makkelijk testen

FNaRK_02

Actief lid
Had ik gezien, maar in de "Skoda" versie wordt expliciet exFAT genoemd, dus ik begin te twijfelen. Heb voor nu de NTFS gebruikt.

FNaRK_02

Actief lid
Even een stukje gereden, en inmiddels staat 23.12 erop, blijkbaar de laatste / meest recente versie.

Wullum

Actief lid
Schopje omhoog: kan een MIB3 Amundsen in combinatie met VirtualCockpit ook de navikaarten in die Virtual Cockpit laten zien? Op duitse fora lees ik hier tegenstrijdige berichten over.
Rij nu een S3FL met Columbus en Virtual Cockpit, daarbij werkt dat.
Ben echter op zoek naar een jonggebruikte Kodiaq, maar de meeste welke ik kan vinden hebben een Amundsen en Virtual Cockpit, met nergens foto's van de navikaarten...

hemi24

Forumguru
Werkt gewoon; ik had een 2020 Kodiaq met Amundsen én VC.
Enige nadeel t.o.v. de Columbus is dat je daar de kaartweergave in beide schermen krijgt en met de Amundsen krijg je de kaart of in het VC, of op de Amundsen.

Smeeuwis

Donateur
Ik weet niet of dat een nadeel is. Ik had in mijn O3 op het ene scherm de kaart en op het andere scherm bijvoorbeeld Carplay of juist de klassieke meters in het dashboard. Wat zou je met twee kaarten tegelijk moeten?

Wel een sidenote (als dat niet al bekend is): Apple Carplay wordt niet in het VC weergegeven. Dat is pas in latere modeljaren beschikbaar gekomen.

Wullum

Actief lid
Thx, duidelijk.

Android Auto gebruik ik niet meer na wisseling naar GrapheneOS, AA wil meer rechten op mijn telefoon als wat GrapheneOS toestaat. Bluetooth streamen van Spotify dekt mijn behoefte ook af...

Bovenaan Onderaan