Rosinfield
† In Memoriam
Afgezien van deze verwarring (is idd van Opel) is het mij ook een raadsel wat het getuned zijn van je auto hiermee heeft uit te staan
Eh ik bedoelde Das Auto"Wir Leben Auto's" was een kreet van een andere (niet-VAG) fabrikant.
@Rosinfield ik bedoelde hiermee te zeggen dat omdat mijn auto sowieso gemanipuleerd is i.v.m de tuning die er op zit. Ik persoonlijk niet zo'n probleem heb met de sjoemelsoftware.Afgezien van deze verwarring (is idd van Opel) is het mij ook een raadsel wat het getuned zijn van je auto hiermee heeft uit te staan
@Rosinfield ik bedoelde hiermee te zeggen dat omdat mijn auto sowieso gemanipuleerd is i.v.m de tuning die er op zit. Ik persoonlijk niet zo'n probleem heb met de sjoemelsoftware.
De Tuning wordt dan idd overgeschreven. Normaal gesproken staat Jd garant voor het herplaatsen van een tuning. Maar of dit in dit geval ook zo is... Wellicht dat @Race Eend hier antwoord op kan geven?Ik ben toch nieuwsgierig: En als jouw auto nou een officiele terugroepactie aan z'n broek krijgt, die inhoud dat er een nieuwe softwareversie wordt geinstalleerd (dus zonder sjoemelfunktie). Wat gebeurd er dan met die mooie chiptuning van JD ? Blijft die bestaan ? Wordt die overschreven?
Het zou best kunnen dat er bij VAG auto's die voor zien zijn van EA189 blokken extra APK eisen komen. Ook zal een eventuele volgende koper graag zien dat alles volgens de regels in orde is...
Lijkt me zo...
Nee, de vraag van TS gaat nou juist breder dan alleen die sjoemelarij; dat is immers maar één van de genoemde mogelijke redenen voor een verminderd vertrouwen. En er zijn er misschien nog wel meer te benoemen...Dit is de zoveelste draadje over die sjoemelsoftware