Ondanks dat ik net een Mazda heb gekocht denk ik dat in de toekomst best wel weer een wagen uit het VAG concern zou kunnen kiezen .
Maar wat ik absoluut een verkeerde ontwikkeling vind en ik vrees dat wij dat niet kunnen stoppen is de houding die de dealers van tegenwoordig denken te moeten hebben.
De goeie natuurlijk niet aangesproken maar de meerderheid van de dealers hebben een klantvriendelijkheid van lik-me-vestje met name naar de particuliere autokoper ( oa ik dus
)
Loop een willekeurig dealer van een willekeurig automerk in en je merkt binnen 2 minuten althans hier in Groningen en omgeving.
Wat bij mij ook een rol speelde is dat service na dat je de auto hebt gekocht per jaar afneemt en vooral als er problemen beginnen op te komen. Men wil gewoon niet hebben dat je een klacht uit.
Maar ja andere kant van het verhaal verruwen hier in Nederland de omgangsvormen niet in een snel tempo de laatste jaren.
Bij welke winkel wordt je nog normaal goed geholpen in je omgeving , ik denk dat een iedere van ons in zijn of haar omgeving zo een paar winkels kan opnoemen waar je absoluut als klant niet goed geholpen wordt.
Ga in een gemiddelde bouwmarkt maar niks technisch / bouwkundig vragen want de dames / heren die er werken hebben er geen snars verstand van.
En ik heb dit ook al een beetje bij de dealers bij hun service balie / werkplaats balie. Doen ze nog wat je vraagt of wordt je niet serieus genomen of nog erger zitten ze je wazig aan te kijken als je iets vraagt.
Dat VW software in de auto heeft zitten die de boel bedonderd verbaast me niks , er zullen ongetwijfeld meer zijn.
Tis niet goed maar het toont wel aan hoe men denkt over de klant.
Wat ik me afvraag worden er ook kantjes af gesnoept van dingen die onze veiligheid betreft.
Denk maar GM die zat te kloten met de airbags
Tis vertrouwen en vertrouwen kun je niet kopen maar moet je verdienen en schijnbaar zijn ze dat vergeten en zij niet alleen.
Goed weekend