Help. Totale uitval combi-instrument/auto start niet meer

TheCpt

Nieuw lid
Het dashboard van mijn Skoda Octavia combi 2.0 TDI geeft totaal geen indicatie meer . Geen meters, lampjes, digitaal display. Ook vraagt radio weer om code en slaat de motor niet meer aan. Startmotor draait wel en alle overige zaken als airco, verlichting, centrale deurvergrendeling werkt allemaal nog. Alle zekeringen gecontroleerd. Ook al op fora gekeken, kan helaas niks vinden wat er op lijkt. WIE HELPT MIJ?????

leo442

Forumguru
- Controleer zekering nr.6.
- Relais klem 15 defect, zit aan achterzijde zekeringkast. (is relais wat linksonder in relaishouder zit met opschrift 460) Evt. even doorverbinding maken om te controleren of dit het probleem is.( LET GOED OP! Met gezekerde draad 30 en 87 doorverbinden.)

TheCpt

Nieuw lid
Accu net nieuw, polen zitten goed vast. Zekeringen allemaal al doorgemeten met multimeter en die zijn allemaal goed. Ben vrijdag pas weer thuis, dan ga ik relais bekijken. Alvast bedankt voor de tips.

Joske

Forumguru
misschien een wat domme vraag.. maar heb je de auto kunnen starten toen de nieuwe accu er in zat? of zit die er al een paar maanden in ofzo? :)

TheCpt

Nieuw lid
Accu zit er sedert winter al in. Ik heb onlangs pompverstuivers laten reviseren. Daarna +/- 2000 km probleemloos gereden. Kreeg wel paar keer ongefundeerde storingsmeldingen van koelwatertekort. Daarna dit weekend ineens totale uitval, met draaiende motor. Motor uitgezet, daarna geen display en niet meer te starten.

TheCpt

Nieuw lid
Ineens doet het combi instrument het weer, de radio ook. Krijg nu airbag fout aanduiding en bestuurdersportier geeft geen indicatie als ie open staat. Alle overigen wel. O ja, starten is er nog steeds niet bij. Ook de op de obd aangesloten foutenlezer van me blijft proberen te connecten. Vocht of kabelbreuk?? Morgen verder met foutzoeken.

Lang leve de kromme volts in auto electronica.

O ja, hij heeft vanaf zaterdag stil gestaan......

Wijnand850

Forumguru
Als een auto zulke vreemde en ogenschijnlijk onverklaarbare elektrische/elektronische storingen heeft, zou ik eens beginnen met alle massapunten na te lopen. Mogelijk zijn er daar één of meer van gecorodeerd.

TheCpt

Nieuw lid
Ok, ik heb dus nog wat te doen dit weekend. Overigens heb ik weer de oude storing terug. Massapunten checken dus.

Ronnie

Forumguru
Ik heb een overzicht van zekeringen en relais bijgevoegd; waarschijnlijk relais B1 of B9 defect.
Komen beide regelmatig voor.......

Bijlagen

• OCTAVIA II.doc
    538 KB · Weergaven: 68

TheCpt

Nieuw lid
Geweldig dit overzicht, met name de relais. Staan niet in mijn haynes. Hartelijk dank hiervoor. Ik ga morgen gelijk aan de gang.

TheCpt

Nieuw lid
Relais getest. Beiden okee. Op naar de massapunten. Moet wel zoiets zijn, want als ik nu verlichtingschakelaar aanzet, doet de verlichting van het combi instrument ook niks. Overigens heb ik nu wel muziek bij mijn werk, want radio doet het weer. :D

Continuing story

Lui, ik word helemaal gestoord ervan. Nu doet alles het weer. Alle relais goed.alle zekeringen goed. Allleen starten moet ik nog testen want accu staat nu op lader. Van alle pogingen nu te weinig prik erin. Wordt vervolgd

Laatst bewerkt:

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk heb je hier iets aan.........

Bijlagen

• Massapunten OCTAVIA II.doc
    159,5 KB · Weergaven: 41

Ronnie

Forumguru
In je OBD stekker in de auto zit ook een 12V voeding (voor de interface) en een massa, dat zal de oorzaak zijn.

Bovenaan Onderaan