Vanmiddag even lekker de tijd genomen om met de auto bezig te zijn. Naast dat ik hem van binnen en buiten helemaal gewassen heb, heb ik ook de aluminium pedalen gemonteerd.
Mijn indruk hiervan is dat ze er keurig op zitten. Het originele rubber van het rempedaal moet je eraf halen. Vervolgens plaats je de aluminium cover daar voor terug. Past keurig. Het aluminium deel voor het gaspedaal schuif je over het originele rubber heen. Pas ook prima. Misschien een beetje los, maar gaan we beleven.
Dan het stuk waar je linker voet op rust. Dat is een heel ander verhaal. Was echt wel even flink wrikken en kracht gebruiken om hem op de juiste manier onder het plastic aan de zijkant te krijgen. Desondanks zit deze er ook netjes in. Oorspronkelijke voetstuk moet je verwijderen.
Daarnaast heb ik nog iets geknutseld. Ik weet nog niet of het een blijvertje is, maar dat gaan we zien. Heb iets bedacht om mijn telefoon in te zetten. Tot nu toe zette ik deze in de rechter bekerhouder, onder de armsteun. Het nadeel is dat deze toch bewoog bij optrekken en afremmen of in de bochten. Dus deze oplossing (zie afbeelding) bedacht. Gemaakt van dat schuim wat in flight cases wordt gebruikt, stevig schuim wat te snijden is. Daarop een stukje vloerbedekking dat de trapbekleders hadden achtergelaten vastgelijmd en op maat gesneden.
Nadelen van deze oplossing zijn dat je nu de USB poort niet meer kunt bereiken, dus ook geen Apple CarPlay kunt gebruiken. Ook is de home-knop van de telefoon niet meer te gebruiken. Is voor mij een stimulans om hem lekker te laten staan tijdens het rijden. Maar ik zie wel meldingen binnenkomen op het telefoonscherm. CarPlay gebruik ik tegenwoordig eigenlijk niet meer. Navigatie van Skoda voldoet en Spotify klinkt m.i. beter via bluetooth dan via CarPlay.
Al met al ben ik in m’n nopjes. Al is het alleen maar omdat ik een middagje heb kunnen hobbyen.