Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Heb jij het Canton-systeem dan? Ik wist niet dat dat kon in een Rapid. Weer iets geleerd.

Zie het instructieboekje (http://ws.skoda-auto.com/OwnersManu...dsen_Bolero_InfotainmentSystem_Navigation.pdf):
"Als de wagen bijvoorbeeld af fabriek niet met het soundsysteem is uitgerust, worden in het menu van de klankinstellingen de menupunten ŠKODA Surround en Virtual Subwoofer niet weergegeven."

Het boekje bevestigt op pagina 16 vervolgens wat jij zegt: Surround en Virtual Subwoofer werken niet bij radio.

IMG_0440.PNG

Carlovdw

Forumguru
Klopt. Ik had gehoopt dat er een workaround was
Het is veel beter geluid met.
Spijtig.
Ik denk dat het arkamys noemt dat surroundgeluid en nt canton

Tanx voor de hulp in ieder geval

Octavia1.6i

Forumguru
Die updates van de oude Amundsen+ (rns 315) is zelf prima te doen.
De handleidingen en bestanden staan overal op internet

Kan dat ook voor de Amundsen/RNS310? Zo ja, kan je mij dan een linkje sturen in DM waar ik die kan downloaden? Heb zitten zoeken maar kan niks vinden.

dirkie996

Forumguru
Klopt. Ik had gehoopt dat er een workaround was
Het is veel beter geluid met.
Spijtig.
Ik denk dat het arkamys noemt dat surroundgeluid en nt canton

Tanx voor de hulp in ieder geval
Het is inderdaad Arkamys virtual surround dat in de Rapid zit. De dochter heft deze ook i.c.m. de Amundsen en inderdaad, bij media spelt dat merkbaar beter dan op radio.

Aryen

Nieuw lid
Goedemorgen, nieuw lid hier.

Ik heb een Octavia van nov 2016 en Amundsen systeem. Nu wil ik de navigatie update doen. Ik heb ECE 2016/2017 en wil ECE 1 2017 erop zetten. De oude heb ik als backup op de computer gezet en de nieuwe gedownload. Waar ik nu tegen aan loop is het leegmaken van de (Skoda) SD kaart. Ik kan niets verwijderen. Hij staat op FAT32 maar ik krijg nergens de optie verwijderen. Als ik de map selecteer en op delete klik gebeurt er ook niks.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb me al flink door dit topic geworsteld maar niets gevonden helaas.

Bij voorbaat dank.

Rallye

Forumguru
Op de updatepagina staan (links naar) logo's voor alle Europese landen.

Weet iemand overigens hoe je die logo's bij een MIB2-Amundsen update? Ik heb geprobeerd om van een SD-kaart met de logo's in mapjes en met een SD-kaart met de logo's in de root in te updaten. Ik kan echter nergens een knop vinden om de nieuwe plaatjes op de Amundsen te zetten. Vreemd. Kan iemand mij helpen?

Edit:
Niet zoeken op "Amundsen", maar op "Discover Media" levert deze link op (voor de Discover Pro, maar goed): http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/stationlogos.html?d1=discoverpro

Oftewel: je wacht tot je een zender te pakken hebt zonder logo en wijst dan een logo toe. Ik geloof dat ik toch iets teveel verwachtte.....

Of weet iemand toch iets anders?

Laatst bewerkt:

Schep

Forumguru
Ongetwijfeld een vraag die al velen malen is gesteld; hoe groot moet de SD kaart zijn voor de navigatie?

Ik heb momenteel een leenauto en de SD kaart is er uit gejat. De schadehersteller is wel bezig met terugvinden waar dat kaartje hangt, maar ik heb vandaag en morgen navigatie nodig, dus wil zo even bij de media markt langs. Moet toch nog een week met dat ding door. Beetje zonde als ik straks 16 gb koop en blijkt dat ik 32 gb nodig had.

Okki

Donateur
Bij de Amundsen in mijn O3 verspringt de toegestane snelheid naar rechts, blijft dus zichtbaar

Klopt, ik reed waarschijnlijk net op route's waar geen snelheidsaanduiding wordt weergegeven. Hij doet het bij mij dus ook

snelheid_1.jpg

Okki

Donateur
Klein vraagje
Ik heb een rapid van nu januari
We hebben daar surroundgeluid en virtual bas op.
Het rare is wel als ik gewoon radio opzet gaat dit niet. En via media (Bluetooth enz) gaat dit wel. Is er een mogelijkheid dat dit bij radio ook werkt?
Het is werkelijk een verschil is geluid.
Greetz

Het is wel mogelijk. Weet ff niet meer uit mijn hoofd hoe, want de dealer kende het trucje en heeft het voor mij zo ingesteld. Staat bij radio dus "vast" aan....(dus niet aan/uit vinkbaar)

radio.jpg

Schep

Forumguru
@Rallye helaas gemerkt, ja.
Morgen brengen ze een andere auto. De vorige lener heeft nog meer gejat, dus ze willen hem graag terug voor onderzoek.
Dank voor de hulp!

Carlovdw

Forumguru
Het is wel mogelijk. Weet ff niet meer uit mijn hoofd hoe, want de dealer kende het trucje en heeft het voor mij zo ingesteld. Staat bij radio dus "vast" aan....(dus niet aan/uit vinkbaar)

radio.jpg

Als het bij mij op radio staat dan ga ik naar de instellingen krijg ik hetzelfde beeld. Aangevinkt en zo wat op de achtergrond.
Ik denk niet dat dit betekend dat ie constant aanstaat want er is een wezenlijk verschil in geluidskwaliteit
Ik denk eerder dat dit betekend dat het geselecteerd is en wanneer je in het compatibel programma zit(media) dat het dan werkt.

Sandokan

Nieuw lid
Hallo Skoda vrienden,

Er is een nieuwe update beschikbaar voor het Amundsen navigatiesysteem in mijn Fabia Combi III.
Aangezien de update weggeschreven moet worden op een SD kaartje is mij het een en ander niet helemaal duidelijk.
Ik wil graag voorkomen, dat ik een fout maak bij het updaten en heb daarover de volgende vragen, wellicht dat jullie de antwoorden weten.

Ik heb begrepen, dat het kaartje dat erin zit gebruikt moet worden voor de update omdat een ander kaartje dan het kaartje van Skoda niet zou werken.
Moet het kaartje voor de update weggeschreven wordt eerst geformatteerd worden of juist niet?
Wis ik met formatteren wellicht ook data, die de auto nodig heeft om te functioneren?
Of wordt de nieuwe software gewoon over de oude versie heen geschreven?

Zijn er forumleden, die al eens zelf de nieuwe navigatie software geïnstalleerd hebben en hoe is dat gegaan?
Zijn er verder nog belangrijke tips ?

Alvast bedankt !!

Hans.

Hallo Hans, waar zit dit kaartje in de fabia III , zie allen een usb aansluiting. heb een down load van Skoda site gevonden ECE12017 12,00 GB.

Bovenaan Onderaan