Wanneer men zichzelf zo belangrijk vindt dat er een in mijn ogen irrationele angst is voor inbreuk op de privacy, dan staat het een ieder natuurlijk volkomen vrij geen gebruik van deze diensten te maken
ik voel me niet belangrijk, maar er zijn zaken die ik gewoon niet aan de grote klok wil hebben hangen , wil zelf bepalen wie wat van mij weet, wil zelf de regie houden.
irrationele angst ?? jij bent er zo eentje iedereen mag alles weten ? weet je , de census in de maatschappij veranderd nog al eens, wat nu algemeen geaccepteerd is kan over verloop van tijd niet meer geaccepteerd zijn.
wat je ooit eens ergens op internet heb neer gezet of een bekende van je , kan je jaren achtervolgen.
jij zegt dat je niet zo lekker voelt en wat klachten heb die lijken op stress en hoge bloeddruk, nu er steeds meer systemen gekoppeld gaan worden kunnen verzekeraars profielen samen stellen , en jij wil een huis kopen,, en ineens krijg je niet die leuke aanbieding rente maar moet meer betalen of kan geen overleidings verzekering afsluiten omdat ze iets van stress en hoge bloeddruk klachten in een database hebben staan,, je kan er inmiddels 10 x van af zijn maar het word dan tegen je gebruikt, of in je studenten tijd ben je een aantal keren kacheltje lam geweest en heb wat stomme dingen gedaan met je dronken kop, misschien dat je vriendinnetje heb aangedrukt en ze ongewenst zwanger is geweest , en daar wat aan gedaan heeft,, leuk om voor je huidige vrouw en kinderen om zoiets te horen als ze het nog niet wisten.
het zal je wat ver gezocht lijken maar die kant aan we wel op.
net als je in je studenten tijd dronken een agent een ram heb verkocht en dat staat op bv facebook ,, ookal heb je het wel in orde gemaakt met die agent,, je kan er last van houden.
mijn bedrijf heeft een tijd met google docs gewerkt, al onze dossiers stonden er in, clienten , met NAW en medische gegevens, toen ginge google partners onze clienten mail versturen om goedkoop aan medicijnen/behandelingen te bestellen,, niet leuk als er mensen tussen zitten die medicijn verslaafd zijn of medische complicaties hebben gehad door een medicijn of behandeling ...
en dan probeer je met google er over te praten lukt amper en ze vegen alles van tafel ,, dus zijn we er super snel uit gestapt.