Dacht vandaag het is minder lekker weer dan gister dus gaat eerst ff boodschappen doen en dan eens die navigatie updaten.
Na bij de lokale super geweest te zijn met een bak koffie eens gaan zitten voor de update...
Shit mot je wel die SD kaart uit je SD slot halen anders lukt het niet.
Affijn SD kaart uit de Fabia gehaald en in me laptop SD slot gestoken (Unlock ) en eerst een copy/past doen.
Mmmm, lukte niet.... ja hij is unlockt de kaart, eigenschappen kaart, he only read aangevinkt.... dus vinkje maar weggehaald.
En ach kaart moet leeg zijn dus dan maar meteen CUT en paste in een map op me laptop gezet.
Nogmaals gekeken of kaart leeg was...ja hidden files staat ook aangevinkt dus hij is nu echt leeg.
Dus naar
http://updateportal.skoda-auto.com gegaan en me VIN nummer ingevoerd.
Yep hij ziet hem als de Fabia van na 5-2017.
En ja er zijn updates...
Ehh ja moet de tweede hebben die waar NL ook op staat.
op icoon update geklikt en er werd een downloadfile gedownload, deze .exe file aangeklikt en begon met een superb snelheid van 2Mb te downloaden.
Na drie bakken koffie maar eens gaan kijken of die al eens klaar zou zijn...nope
Oke het duurde ff maar uiteindelijk was de exe file klaar met het downloaden van de update.
Toen gaf hij aan waar uit te pakken.
Wel meteen in de root van de SD card geselecteerd..
En duur de ook weer ff een tijdje voor die klaar was .... maar zonder fouten of errors had hij alles op de SD card gezet plus één extra file .txt and dat was t.
En download proggie gaf aan dat ik veilig de SD card kon uitnemen en in me navi kon plaatsen.
Dus gehoorzaam als ik soms kan wezen ook dit maar weer gedaan, en hierna me contact aangezet en de navi aangezet.
En jahoor hij was aan t zoeken naar het kaartmateriaal en ploppppp ik kon navigeren.
Meteen eens een adres in Hoboken in het vlaamse ingevoerd daar dit de vorige keer niet lukte , en nu dus wel.
Eigenlijk baalde ik een beetje , want zovelen die problemen hebben met updaten en warom ik nu niet....
Nu moet ik nog wat anders gaan verzinnen om de dag vol te maken....
Ben de was dus maar gaan doen..... kookwasje want de strings waren niet meer vlekkeloos wit...
Al met al ging deze update eigenlijk nog makkelijker dan de updates die ik altijd deed bij Zenec met die module, en dat vond ik al een mooie manier zodra je wist hoe je het moest doen..
Eigenlijk gewoon Simply Clever weer dit van Skoda !