Amundsen Het grote Amundsen-topic

Is zeker je TMC, die meldingen krijg ik ook (vaak inderdaad als je al lang en breed stil staat, of gewaarschuwd bent door Google maps)
 

Frup

Forumguru
@SuperBb : aha, dus toch de TMC als mosterd na de maaltijd.
Hoewel het niet vaak gebeurt, meestal lachen we erom, toch de vraag of dat ergens is uit te zetten?
 

FNaRK_02

Actief lid
Vandaag zie ik een melding verschijnen dat er een "applicatie update" beschikbaar is (Skoda Scala). Wat is die update (nog niet op accepteren gedrukt) ?
En wellicht een domme vraag: krijg ik die nu omdat ik voor mijn deur sta en de Wifi router in mijn gangkast de auto ziet (heb in de auto wel mijn "thuis-wifi-netwerk" toevoegd). Had geen telefoon bij me dus via hotspot telefoon kan het niet geweest zijn. En moet ik dus de update voor de deut uitvoeren of kan dat ook als ik aan het rijden ben ??
 

Canon-Eye

Forumguru
Downloaden van de update zal vast voor de deur kunnen, daarna de update installeren zal (verwacht ik) wel onder het rijden kunnen. Dan staat immers sowieso het contact aan. Ben trouwens ook wel benieuwd of het inderdaad zo werkt.
 

EdK

Forumguru
OTA update bij me Fab doet hij gewoon tijdens rijden , maar ook wel gehad dat ik ok had geddrukt en daarna de wagen verliet.
Maar update geeft ook aan dat dit kan en bij de volgende keer gebruiken van de wagen is de update al actief.
Soms kun je lezen als je op bestand drukt wat de update inhoud
Maar daar word je in algemeen ook niet veel wijzer van hoor !
 

Rallye

Forumguru
In principe gaan OTA updates via de e-sim. Geen idee wat er gebeurt als je de navi op wifi zet - doet hij dan niets meer via de wifi of wel de OTA’s.
 
Aldus de skoda website

Ik heb een ingebouwde simkaart in mijn Skoda, hoe kan ik hier gebruik van maken?
Als je Skoda af-fabriek is voorzien van een Skoda Connect simkaart, kun je in heel Europa ongelimiteerd gebruik maken van de Skoda Connect diensten in de auto. Wanneer je gebruik wil maken van de wifi hotspot en/of online muziek (webradio) in de auto dan is een datapakket nodig.


Via skoda.cubictelecom.com kun je jezelf aanmelden voor een data pakket. Hier vind je tevens verdere informatie over de beschikbare datapakketten.


Indien je hier geen gebruik van wil maken, kun je er ook voor kiezen om gebruik te maken van jouw eigen simkaart. Met je eigen simkaart gebruik je jouw telefoon als hotspot. Houd er wel rekening mee dat dan ook alle overige connect diensten gebruik zullen maken van die dataverbinding.
 
Laatst bewerkt:

FNaRK_02

Actief lid
ik heb uiteindelijk een OTA applicatie-update (die overigens niets voorstelde...) zonder e-sim of andere shizzle binnengehaald. Dus gewoon via een ingesteld WiFi netwerk.
 
In mijn Fabia Combi uit 2011 zit een Amundsen+ gemonteerd. Dit blijkt de versie zonder bluetooth te zijn.
Nu heb ik op marktplaats de versie met bluetooth te koop gevonden, Is dat dan slechts een kwestie van omwisselen in het dashboard en klaar? Ik vraag dit om dat ik ook iets heb gelezen over een bluetooth module die dan onder de stoel of dashboardkastje zou zitten,
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik zou dat wel even goed checken, maar er zijn in het begin van de Amundsen+ (waarom schrijft iedereen dat toch verkeerd?) min of meer per ongeluk exemplaren geleverd met ingebouwde bluetooth als ik het mij goed herinner. Dit zou er zo een kunnen zijn. Geen idee of je dan in de auto nog iets moet coderen of zo.
 
Bovenaan Onderaan