Amundsen Het grote Amundsen-topic

hemi24

Forumguru
Volgens mij rijdt de auto van de vrouw momenteel met deze rond:


Kan me niet voorstellen dat ik tijdens de vakantie ernstig ga verdwalen met een ‘24/‘25 kaart…!

IMG_3098.jpeg
 

HUB

Nieuw lid
Waar zitten deze Micro SD kaartjes bij de scala kan ik ze niet vinden ( bj 2019)
Admundsen 9.2 “
 

hemi24

Forumguru
@HUB : beter zoeken…!

Maar even serieus, de Scala heeft een MIB3 systeem, die heeft geen SD-kaart.

Jij kunt offline updaten via USB-C of online updaten als je een passend abonnement hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: HUB

EdK

Forumguru
Zekering heel ?? En dan wel door deze te meten en niet visueel bekijken
Zo ja dan de zekering er eens paar minuten uit laten en dan weer erin en de unit dmv de powerknop weer aanzetten...
 

HUB

Nieuw lid
Zekering heel ?? En dan wel door deze te meten en niet visueel bekijken
Zo ja dan de zekering er eens paar minuten uit laten en dan weer erin en de unit dmv de powerknop weer aanzetten...
Systeem geeft weer dat het gebruikersprofiel geladen wordt.
Maar dit duur dan eeuwig !!! Blijft gewoon hangen.
 

EdK

Forumguru
Powerknop al 10 sec ingedrukt gehouden zodat hij een systeemreset doet de unit ?

Of had dat ook geen resultaat als je dit al gedaan hebt ??
 

HUB

Nieuw lid
Infotainment systeem spanningsloos gemaakt ( 15 wachten) heeft ook niet het gewenste resultaat…….
 
Kan iemand mij vertellen wat voor entertainment systeem ik heb? Zit in een O3 uit bouwjaar 2020. 2 fysieke ronde knoppen. Rest van de 8 knoppen op display. In dashboard kastje 2 sleuven voor Sd kaarten. Links zit navi kaarten. Zie door alle versies de bomen in het bos niet meer.
Ben op zoek hoe je de firmware van de installatie zelf kan updaten.
1000116382.jpg
 

Frup

Forumguru
Heb een Amundsen MIB2 in m’n Yeti en gebruik de navigatie nauwelijks. Want vooral TomTom via Android Auto.
Maar nu gebeurt het af en toe dat ik waarschuwingsmeldingen ontvang, die niet van TomTom komen.
Meestal voor file of langzaam rijdend verkeer, voorwerpen op de weg enzo. Maar die waarschuwingen komen altijd te laat, als we het al lang en breed voorbij zijn. Ik wil die waarschuwingen uitzetten, maar kan nergens een instelling vinden. Ik vermoed dat het van TMC komt? Ook daar vind ik geen instellingen. Wie weet hoe ik die suffe meldingen kan uitzetten?
 

EdK

Forumguru
voor file of langzaam rijdend verkeer, voorwerpen op de weg enzo.
Dat soort dingen heb ik nog nooit van een VAG unit mogen ontvangen.
Nu met Fab 4 krijg ik wel wat meer meldingen doordat ik een Abbo heb van ze en dus filemelding erbij zit.
Maar ook daar krijg ik geen meldingen over voorwerpen etc.

Klinkt mij veel meer als Waze / Google maps en Flitsmeister achtige meldingen ....
Niet toevallig googlemaps ongemerkt op achtergrond draaien ??
 

FNaRK_02

Actief lid
Kan ook RDS / TMC zijn, wordt met je radiosignaal meegezonden. Vooral in Duitsland veel berichten, hier in Nederland eigenlijk nooit ?
 

Frup

Forumguru
Is zeker geen Google of Waze. De stemt klinkt volgens mij hetzelfde als van de ingebouwde navigatie. Het gebeurt overigens niet vaak, maar altijd komt de melding te laat;). Het is eigenlijk wel grappig.
Zelf verdenk ik ook de TMC, maar ik vind daar geen instellingen van.
 
Bovenaan Onderaan