Hallo allen,
Ik heb sinds enkele weken een Octavia II, bouwjaar 2011. Hierin is een Admundsen systeem (dus zonder de +) geïnstalleerd. De Phone knop mute alleen maar de radio dus ik heb het vermoeden dat er geen bluetooth op zit. Ik kon zo snel ook niks vinden onder de bijrijdersstoel (er zit wel een laadje in om dingen in op te bergen, met de stoel naar voren/achteren schuiven kon ik geen module vinden). Dit zou ik toch wel erg graag willen. Het bellen met de luidspreker van de telefoon is toch niet geweldig. Ik wil dus kunnen bellen/gebeld worden waarbij alles bediend moet kunnen worden via het touchscreen van de Admundsen inclusief telefoonboek etc. En ook graag muziek streamen, al is dat zeker geen prio.
De vraag is dus, wat heb ik hiervoor nodig? Is de radio er überhaupt geschikt voor, hoe kan ik daar achterkomen?
Ik weet dat er hele modules te koop zijn incl. kabelboom en microfoon, maar dat gaat zo richting de 300 euro via de dealer of andere Nederlandse aanbieders en dat is me veel te gortig. Deze modules zijn ook te koop via Ebay/Aliexpress (bijvoorbeeld
https://nl.aliexpress.com/item/9W2-...sat-B6-B7-Golf-RCD510-RNS510/32817989324.html), alleen weet ik niet welke geschikt zijn voor mijn systeem. Er zijn verschillende versies met allemaal lange codes en elk hun eigen functionaliteiten. Heb ik sowieso voldoende aan zo'n module of moet er nog iets anders bijkomen.
Ik zou ook kunnen kiezen voor een Chinese RCD330+, maar ben een beetje huiverig voor de kwaliteit daarvan. Het lijkt me een heel leuk systeem waarmee ik alles kan wat ik wil (in mijn geval wordt het dan Android Auto), en ik niet allerlei kabels moet trekken en dus vanalles los moet halen in de cockpit (door de interne microfoon en bluetooth). Alleen houd ik erg van een goed geluid en vindt met name mijn vrouw het niet fijn als het niet 100% werkt. Maar als er mensen zijn hier die ervaring hebben met dat ding dan hoor ik dat uiteraard graag.
Wie kan mij helpen?