Hopelijk is dit zo. Ik zou nog graag eens 'n update doen van het kaartmateriaal voor ik op verlof vertrek.Dat is meestal voordat er een update komt.
Hopelijk is dit zo. Ik zou nog graag eens 'n update doen van het kaartmateriaal voor ik op verlof vertrek.
De laatste keer dat ik dit deed, was in November 2017 ( kaarten 2018).
Ik zou ook graag de poi met flitspalen en trajectcontroles installeren( van Europa), maar weet niet hoe ik eraan moet beginnen. Weet iemand 'n how to?
Ik moet er wel bij vertellen, dat ik op pc-gebied maar 'n beperkte basis ken.
In mijn Octavia III fl RS van juni 2017 zit 'n Amundsen met 8" scherm. Welke versie is dit dan bij VW?
Betaald via scdb.info (selecteer Duitse taal, de link voor seat/skoda/vw is nog niet vertaald). Je kan daar een kant en klare file downloaden en installeren. De how to staat op hun site.
Tevens staat er in onderstaand forum vermeld hoe je zelf POI data via een freeware programma kan converteren naar een bruikbaar bestand voor seat/vw/skoda:
https://www.motor-talk.de/forum/poi...cover-pro-t5206346.html?page=127#post53877061
https://www.scdb.info/de/installation-vw/
Daar kan je kant en klare bestanden kopen voor seat/volkwswagen/skoda
En als je pagina 128 doorleest staat daar een link naar de laatste versie V7.1
Het vereist alleen wel wat kennis om dit programma te gebruiken.
Flitsmeister gebruiken heb je ook de mobiele erbij en dit houd mijn portomonee redelijk vol moet ik zeggenJe hoeft met die waarschuwing maar een zo'n paal tijdig op te merken en je hebt het al drievoudig terugverdiend.
Ik wil geen telefoon in mijn auto gebruiken. Die ligt netjes opgeborgen in mijn tas (kan ik nog steeds handsfree telefoneren als het moet), of soms zelfs thuis.Flitsmeister gebruiken heb je ook de mobiele erbij
Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor, maar mijn ervaring is met die bestanden dat er veel valse meldingen gegeven worden van mobiele controle's omdat ze daar ooit of wel eens staan.Ik wil geen telefoon in mijn auto gebruiken. Die ligt netjes opgeborgen in mijn tas (kan ik nog steeds handsfree telefoneren als het moet), of soms zelfs thuis.
Ik wil geen telefoon in mijn auto gebruiken. Die ligt netjes opgeborgen in mijn tas (kan ik nog steeds handsfree telefoneren als het moet), of soms zelfs thuis.
Ik heb wel de Amundsen met 8" schermdiameter met 2 draaiknoppen. De overige toetsen zijn touchscreen. Wagen is van 2017.Dat is voor de kaarten inderdaad. @dirkie996 heeft dan jog geen touchscreen, dus dezelfde versie als ik heb. Voor de poi’s zijn op het forum howto’s te vinden.