Skoda is dan wel gratis, bij veel andere merken betaal je ook nog eens voor een update, maar dit is allemaal erg rommelig.
Ik kijk er al naar uit dat ik weer een Octavia krijg van de zaak.
Vanwege het wagenparkregelement moest ik na 4 jaar een O3, weer Opel gaan rijden.
Nu rij ik geen standaard uitvoering maar gewoon de duurste en dan krijg je bij een nieuwe auto een navigatie met kaarten van meer dan 3 jaar oud. Als ik over de A4 rijdt van Vlaardingen naar Rijswijk, rij ik door het weiland volgens de navi. Ik heb al een aantal malen gehad dat de navi het adres niet kon vinden, dus Google maps maar gebruikt. Hoor ik later dat de klant daar al 10 jaar zijn bedrijf heeft.
Belachelijk als je dan nog eens €199,- moet neertellen voor een update die ook nog eens niet Up to date is.
Voor mijn werkgever heb ik samen met 6 collega's 2 dagen in een Toyota Corolla station 1.2 benzine automaat mogen test rijden.
Ik heb toen de vraag bij de importeur neergelegd of bij deze auto de kaart update gratis is.
Daar kon men geen antwoord op geven en na mijn gegevens genoteerd te hebben zou ik snel antwoord krijgen, nou niet dus. We zijn nu 6 weken verder zonder antwoord. Maar goed het wordt toch geen Toyota, ik had een A4-tje vol met opmerkingen en irritaties over de auto.
Daarna heb heb ik 3 dagen in een 1.0 benzine Octavia station met DSG mogen rijden, dat voelde als thuiskomen.
Wat een pittige motor is dat. Ok, mijn huidige diesel heeft een koppel van 300Nm en de O3 200 Nm en daar zit wel wat verschil in. Maar in de sportstand gaat de O3 er behoorlijk vandoor.
En nu over de kaarten, ik heb mijn oude Skoda dealer gebeld en krijg ik te horen dat de kaart update nu life time is geworden.
Wauw, dat noem ik nog eens service, dus mensen niet zeuren zolang je het gratis bij een VAG auto krijgt!
En de uitslag van de test week, die was unaniem voor de Skoda Octavia.
Binnenkort worden de eerste 50 auto's besteld en dat zijn geen lullige aantallen.
En ik, ik moet nog 2 jaar tobben met mijn Opel navi.