Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartez

Lid
Nee helaas, voice control kan je niet zelf activeren! Hiervoor heb je VAGCOM of VAS nodig.
Het "hidden menu" kan je op ieder moment oproepen door de setup ingedrukt te houden. Na 5 sec zie je het radio testmenu en weer 5 sec later het uitgebreide testmenu.

In de volgende topicsite http://www.my-gti.com/1234/volkswagen-rns-510-microphone-connection-for-voice-control staat dat je iets met kabeltjes moet doen om voicecontrol te activeren....al is het mij niet geheel duidelijk.

Kan iemand me vertellen of voicecontrol met een VAGCOM/VCDS geactiveerd kan worden zonder eerst allerlei kabletjes etc te moeten toevoegen?? (Ik heb de bluetooth III carkit inclusief ingebouwde microfoon)

nomad

Senior Member
In de volgende topicsite http://www.my-gti.com/1234/volkswagen-rns-510-microphone-connection-for-voice-control staat dat je iets met kabeltjes moet doen om voicecontrol te activeren....al is het mij niet geheel duidelijk.

Kan iemand me vertellen of voicecontrol met een VAGCOM/VCDS geactiveerd kan worden zonder eerst allerlei kabletjes etc te moeten toevoegen?? (Ik heb de bluetooth III carkit inclusief ingebouwde microfoon)

Het staat erbij, maar ik zal het nog maar een keer vertellen dan: Je dient een overbrugging te maken en ja daarvoor moet de Columbus eruit. De handleiding is erg duidelijk daar.
Daarnaast dient het met VCDS geactiveerd te worden of met de VAS kast van de dealer.

Bartez

Lid
Het staat erbij, maar ik zal het nog maar een keer vertellen dan: Je dient een overbrugging te maken en ja daarvoor moet de Columbus eruit. De handleiding is erg duidelijk daar.
Daarnaast dient het met VCDS geactiveerd te worden of met de VAS kast van de dealer.

Damm....was ik al bang voor. Heb je enig idee hoe lang een dealer daar mee bezig is? Morgenvroeg ben ik daar namelijk en wil het graag geactiveerd hebben....heb je het idee dat een dealer dit zou moeten weten en me direct kan helpen, of is het lastiger dan ik denk?

p.s...gave tip voor wat betreft de DVD onder het rijden optie in het andere topic ;)

nomad

Senior Member
Damm....was ik al bang voor. Heb je enig idee hoe lang een dealer daar mee bezig is? Morgenvroeg ben ik daar namelijk en wil het graag geactiveerd hebben....heb je het idee dat een dealer dit zou moeten weten en me direct kan helpen, of is het lastiger dan ik denk?

p.s...gave tip voor wat betreft de DVD onder het rijden optie in het andere topic ;)

Ik zou zeggen, print het uit en vraag het. Persoonlijk zal het niet meer dan een half uurtje/uurtje werk zijn. De partnummers staan erbij.
De repairwire waar ze het over hebben is 000979009

Mocht er nog een extra microfoon moeten worden ingebouwd, dan is dit een mooie optie: http://www.fiscon-mobile.de/products/mic.php

Bartez

Lid
Ik zou zeggen, print het uit en vraag het. Persoonlijk zal het niet meer dan een half uurtje/uurtje werk zijn. De partnummers staan erbij.
De repairwire waar ze het over hebben is 000979009

Mocht er nog een extra microfoon moeten worden ingebouwd, dan is dit een mooie optie: http://www.fiscon-mobile.de/products/mic.php

Ik had hem inderdaad al geprint en ga zo eens kijken wat ze voor me kunnen doen, Thanx!

UPDATE:

Vanmorgen hebben ze mijn microfoon omgeleid door middel van de repairwire. Vervolgens hebben ze ingelogd op het systeem om de betreffende Bytes en Bits aan te passen. De Officiele Skoda dealer had echter alleen de mogelijkheid om Byte 3 en 7 aan te passen, maar voor het aanpassen van de Bits was geen mogelijkheid. Ze gebruikten geen VAGCOM of VCDS om dit aan te passen, maar een eigen Zelfdiagnose systeem van VW, Skoda en Seat (VAS kast?).

Ze hebben nu dus Byte 3 naar 02 aangepast en Byte 7 naar 11 en verder niks. Voicecommans verschijnt dus nog steeds niet in mijn Columbus en daarnaast ben ik nu ook mijn Navigatie info en Audio info kwijt op de maxidot.

Is er iemand die me hierin kan helpen en wellicht weet hoe de dealer alsnog het voicecommand zou moeten kunnen activeren en hoe ik mijn navigatie en audio weer terug krijg in mijn maxidot?

Thanx!

p.s...

Hieronder dus een leuk filmpje met wat er mogelijk is als je voice-control enabled is:

YouTube - RNS Voice Control pt2 :baby012:

YouTube - Sprachbedienung RNS 510 / Voice Control RNS 510

Iemand enig idee of er iets van een lijst met commando's is, of moet je gewoon zeggen wat het knopje weergeeft wat je normaal gesproken indrukt?

Bijlagen

• hoofdscherm.JPG
    hoofdscherm.JPG
    62,9 KB · Weergaven: 221
  • codeerscherm1.jpg
    codeerscherm1.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 187
  • codeerscherm2.JPG
    codeerscherm2.JPG
    59,2 KB · Weergaven: 174

WillemJan

Forumguru
Sterker nog: de auto MOET uit. De update gaat nl. niet met de sleutel in het contact.
Thnx!!
Ik had de upgrade op een CD-RW gebrand, maar deze CD werd geweigerd. Volgens mij werkt ook een DVD+R niet.

De site http://www.my-gti.com/1198/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-to-version-2660-2662-2664-2666-2668 is duidelijk:

Website zei:
Download the files and extract them using winrar and you will have a NRG format ISO file to burn. Using Nero burn a DVD+RW or DVD-R (CDR works as well) at a slow speed (4 x is ok for DVD and 16 x for CD). Make sure you use quality media and keep the burn speed down as low as you can to ensure there are no problems during the installation process.

Nu ik toch aan het posten ben, kan ik meteen nog even een vraag dumpen: voor de Columbus in mijn S2 is het dan noodzakelijk om deze handelingen uit te voeren:

Website zei:
Also note that you may need to edit a file before you burn it (see below) if you want to access the setup menu without Vagcom/VCDS.
.

Ik neem aan dat ze deze verandering bedoelen:

Website zei:
  • Extract files PQTABLE and SKTABLE from image (use magiciso or ultraiso). Files can be found from path: VUCIB101RNSMIDECPROG
  • Switch the filenames by just renaming SKTABLE to PQTABLE and vice versa
  • Overwrite the renamed files back to image and save the image. Burn this image to DVD or CD.
  • Load or reload the Firmware to your RNS-510 using the steps below.
  • Voilá… buttons are back!

Maar in mijn mening was dat alleen in O2 pre-facelift modellen van toepassing. Correct me if I am wrong.....

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

henkwimd

Nieuw lid
welke telefoontoestellen worden ondersteund?

Hallo,

Weet iemand welke telefoontoestellen ondersteund worden door de Columbus. Ik heb al informatie proberen te vinden via Google, maar helaas nog niets gevonden.

Wie o wie kan mij verder helpen?

Thanks.
henkwimd

nomad

Senior Member
Lekker, kom ik met mn RIM Blackberry Bolt 9000. Die staat er niet tussen...
:(
Ach, er staan zoveel recente telefoons niet in het lijstje. Gewoon als je de kans hebt even uitproberen. Misschien werkt het wel zonder problemen.

telefoon werkt niet goed meer na firmware update 2664

Ik ben er achter gekomen dat mijn telefoon niet meer goed werkt i.c.m. de nieuwe firmware 2664. In het verleden werd het telefoonboek gesynchroniseerd met mijn Columbus en ook had ik snelkeuzes op de Columbus.
Nu kan ik nog wel via de telefoon bellen en via de Columbus opnemen, maar verder niet. Het gaat om een HTC Touch Pro (WM6.1 5.2.20764
ROM 5.05.401.1 NLD).
In het scherm staat wel de naam van mijn provider, maar daaronder staat: "geen gebruiker verbonden"
Met mijn andere telefoon, een Samsung werkt alles wel nog steeds prima.

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem en wellicht een oplossing?

WillemJan

Forumguru
Ik ben er achter gekomen dat mijn telefoon niet meer goed werkt i.c.m. de nieuwe firmware 2664. In het verleden werd het telefoonboek gesynchroniseerd met mijn Columbus en ook had ik snelkeuzes op de Columbus.
Nu kan ik nog wel via de telefoon bellen en via de Columbus opnemen, maar verder niet. Het gaat om een HTC Touch Pro (WM6.1 5.2.20764
ROM 5.05.401.1 NLD).
In het scherm staat wel de naam van mijn provider, maar daaronder staat: "geen gebruiker verbonden"(...)

Hoi,

Bedankt voor het delen van deze informatie. Ik heb bijna dezelfde versie (alleen is mijn ROM versie veel ouder) en ik ga nu dus niet upgraden naar de nieuwe firmware.
Een oplossing voor je probleem heb ik - helaas - niet.

Edit: misschien opnieuw pairen?

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

hekko

Lid
Even tussen door (en misschien al vaker gevraagd, maar ik kon het niet vinden via de zoek): kan je het columbus navigatie systeem ook in een octavia O1 laten installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan