Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie

Forumguru
Even tussen door (en misschien al vaker gevraagd, maar ik kon het niet vinden via de zoek): kan je het columbus navigatie systeem ook in een octavia O1 laten installeren?
Is volgens mij wel mogelijk, maar je hebt een adapter van can-bus 1.6 naar 2.0 nodig volgens mij, voor de oudere bouwjaren, plus geeft het problemen met je maxidot display (indien aanwezig)
Anders kijk hier even rond: http://www.navi-forum.net/board/viewforum.php?f=2&sid=3e29738a6c4861d0555de748c0571086,

Of hier: http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/index.php?f=79&sid=7e6e42d45d7695c6ab4b24fc6d1722e2

icemen

Nieuw lid
ongeveer alle nokia toestellen werken; voorwaarde sim access, windows mobile 6.1 vereist op anere toestellen, backberry vergeet het.. grts icemen

WillemJan

Forumguru
Ik ben er achter gekomen dat mijn telefoon niet meer goed werkt i.c.m. de nieuwe firmware 2664. In het verleden werd het telefoonboek gesynchroniseerd met mijn Columbus en ook had ik snelkeuzes op de Columbus.
Nu kan ik nog wel via de telefoon bellen en via de Columbus opnemen, maar verder niet. Het gaat om een HTC Touch Pro (WM6.1 5.2.20764
ROM 5.05.401.1 NLD).
In het scherm staat wel de naam van mijn provider, maar daaronder staat: "geen gebruiker verbonden"
Met mijn andere telefoon, een Samsung werkt alles wel nog steeds prima.

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem en wellicht een oplossing?
Het klinkt misschien vervelend, maar bij mij werkt deze wel goed.
Heb je de instructies op http://briskoda.net/superb-ii/howto...us-rns510-using-non-compatible-mobile/131709/ gevolgd?
Heel veel succes... Willem-Jan

upgrade probleempjes

Even terug komend op de upgrade firmware.
De upgrade verliep zonder problemen: toegang tot setup aangepast en file-namen verwisseld.

Mijn S2 op de weg vanaf maart, dus ik had al een aantal opties die zijn beschreven. Toch zeker de moeite waard. Ondanks de HD vind ik o.a. HDSD handig.

Enkele probleempjes waar ik graag jullie hulp voor wil vragen:
- de volume-bediening op stuur werkt niet meer, volgende-vorige nummer wel. Telefoon-bediening normaal door op het wiel te drukken.
- de klok krijg ik niet op display
- max snelheid alleen met kaart V5 en niet volledig dekkend.

Via hidden set-up zijn naast controle slechts enkele instellingen aan te passen, toch?

nomad

Senior Member
Even terug komend op de upgrade firmware.
De upgrade verliep zonder problemen: toegang tot setup aangepast en file-namen verwisseld.

Mijn S2 op de weg vanaf maart, dus ik had al een aantal opties die zijn beschreven. Toch zeker de moeite waard. Ondanks de HD vind ik o.a. HDSD handig.

Enkele probleempjes waar ik graag jullie hulp voor wil vragen:
- de volume-bediening op stuur werkt niet meer, volgende-vorige nummer wel. Telefoon-bediening normaal door op het wiel te drukken.
- de klok krijg ik niet op display
- max snelheid alleen met kaart V5 en niet volledig dekkend.

Via hidden set-up zijn naast controle slechts enkele instellingen aan te passen, toch?
Als je goed gelezen had, dan had je kunnen lezen dat je met een S2 niets hoefde aan te passen, dat is alleen voor de O2.
Klok moet je ergens in het system menu instellen en de snelheid word niet overal weergegeven. Dat is de schuld van de kaartmakers. Navteq in dit geval.

WillemJan

Forumguru
Als je fw 2664 hebt geinstalleerd met eerst de aanpassing in de "EURSKHDD.WSH" file, dan kan je gewoon de setup toets indrukken en vasthouden.

Reboot is niet nodig.

Als je hem vast houdt krijg je eerst het radio setup menu met FM en AM (géén DAB meer), als je hem dan nog langer vast houdt kom je in het hidden menu!

Hoi,

Als ik de SETUP vast houd, zie ik dit scherm ook. Hoe lang ik de SETUP knop ook vasthoud, ik kom nooit in het hidden menu...

Wat moet ik doen om in het hidden menu te komen? Het bestand EURSKHDD.WSH heb ik niet aagepast, ik dacht dat dat voor een S2 niet noodzakelijk was.

Thnx... Willem-Jan

nomad

Senior Member
Hoi,

Als ik de SETUP vast houd, zie ik dit scherm ook. Hoe lang ik de SETUP knop ook vasthoud, ik kom nooit in het hidden menu...

Wat moet ik doen om in het hidden menu te komen? Het bestand EURSKHDD.WSH heb ik niet aagepast, ik dacht dat dat voor een S2 niet noodzakelijk was.

Thnx... Willem-Jan

Het is voor elke columbus noodzakelijk, want standaard staat het uit.
Er zijn 3 opties:
- activeren met vcds
- laten activeren door je dealer
- opnieuw flashen (met alle risico's van dien) en de file aanpassen.

WillemJan

Forumguru
(...)- opnieuw flashen (met alle risico's van dien) en de file aanpassen.
Hoi Nomad,

Bedankt voor je antwoord. Als ik het bestand aanpas, kan ik dan de upgrade nogmaals draaien?
Omdat het de eerste keer goed ging, heb ik geen angst. Zeker niet omdat het een S2 betreft.

Thnx.... Willem-Jan

Heeft iemand hier die DVD al eens aangepast en zo ja hoe precies want ik heb het nou 2 keer geprobeerd maar de door mij aangepaste DVD's werken niet (melding CD\DVD Fout Controleer DVD) het origineel werkt uiteraard wel want daarmee heb ik de upgrade reeds met succes uitgevoerd.

Ik heb met behulp van UltraISO de file ( EURSKHDD.WSH ) van de DVD gehaald bewerkt ( SetRegDataHex(0x21,"00",0x0,0x1,0x1) naar SetRegDataHex(0x21,"01",0x0,0x1,0x1) veranderd ) en terug op de DVD geplaatst daarna heb ik de aangepaste DVD op Harddisk opgeslagen en daarna gebrand naar DVD op dezelfde manier als ik eerder gedaan had met de niet aangepast DVD die uiteraard wel werkt.

De door mij aangepaste DVD is ook iets groter dan de originele DVD misschien dat er een checksum uitgevoerd wordt door de Colombus..?

nomad

Senior Member
Hoi Nomad,

Bedankt voor je antwoord. Als ik het bestand aanpas, kan ik dan de upgrade nogmaals draaien?
Omdat het de eerste keer goed ging, heb ik geen angst. Zeker niet omdat het een S2 betreft.

Thnx.... Willem-Jan

Ik heb geen idee of dat gaat. Waarschijnlijk niet omdat er al een nieuwere versie in zit.
Wat je ook kan doen is de DVD erin doen en dan een reset doen. Dan gaat ie direct upgraden.
Maar ik persoonlijk zou het risico voor dat ene menuutje niet lopen en het gewoon even door de dealer aan laten passen.

WillemJan

Forumguru
(...)Maar ik persoonlijk zou het risico voor dat ene menuutje niet lopen en het gewoon even door de dealer aan laten passen.
Hoi Nomad,

Ik zal niet eigenwijs zijn, en het door de dealer laten aanpassen.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Torica

Lid
Heeft iemand hier die DVD al eens aangepast en zo ja hoe precies want ik heb het nou 2 keer geprobeerd maar de door mij aangepaste DVD's werken niet (melding CD\DVD Fout Controleer DVD) het origineel werkt uiteraard wel want daarmee heb ik de upgrade reeds met succes uitgevoerd.

Ik heb met behulp van UltraISO de file ( EURSKHDD.WSH ) van de DVD gehaald bewerkt ( SetRegDataHex(0x21,"00",0x0,0x1,0x1) naar SetRegDataHex(0x21,"01",0x0,0x1,0x1) veranderd ) en terug op de DVD geplaatst daarna heb ik de aangepaste DVD op Harddisk opgeslagen en daarna gebrand naar DVD op dezelfde manier als ik eerder gedaan had met de niet aangepast DVD die uiteraard wel werkt.

De door mij aangepaste DVD is ook iets groter dan de originele DVD misschien dat er een checksum uitgevoerd wordt door de Colombus..?
Ik heb het bestand aangepast. Hiervoor heb ik MagicIso gebruikt. De grootte van het bestand week iets af van het origineel maar de upgrade is zonder problemen verlopen.

nomad

Senior Member
Is dat zo??? Je kunt hier met name toch alleen maar informatie uitlezen?

Of heb ik iets gemist wat je kan aanpassen en de moeite waard is?
Het is meer een diagnosemenu en je kunt heel veel dingen zien en maar bijzonder weinig aanpassen.

Loudness on/of, en instellen snelheidsafh volume.
De laatste heb ik via setup al uit staan, ook bij hoge snelheid op Belgische snelweg hoeft geluid niet harder. Niet spannend dus, ik had meer opties verwacht.

Neptukker

Forumguru
firmware 2660 op 02 2009

Heb de firmware willen updaten naar 2660 volgens werkwijze op:
http://www.my-gti.com/1198/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-to-version-2660-2662-2664-2666-2668

Zoals aangegeven moet je voor Skoda een wisseltruc van bestanden uitvoeren om stuurbedienig werkend te houden. Dit heb ik gedaan en de boel liep hopeloos vast. Het systeem begon met updaten en aan het eind werkte niks meer en het systeem bleef aan en bleef vragen om SWL (software load?). :1884: :shocked: :mad:
Omdat ik bang werd voor een lege accu leek het mij verstandig om dan maar de originele (niet volledig werkende) versie te branden en installeren. Daarna zou ik wel verder zien.

Zo gezegd zo gedaan. Tot mijn grote vreugde bleek alles uitstekend te werken inclusief stuurwielbediening en bluetooth telefoon. Enkel voor voice control moet ik bij de dealer langs.
Ik vermoed dat bij mij wel alles werkt omdat ik een behoorlijk nieuwe auto bezit, een Skoda Octavia II uit 2009, dus die met facelift en "Superb stuur". Ik vermoed dat de wisseltruc dus niet nodig is als je zo'n nieuw stuurwiel bezit.

WillemJan heeft in zijn bericht van 2 september 2009, 21:43 dus gelijk!

Conclusie: bezit je een Octavia II modeljaar 2009 dan kun je de software ongewijzigd installeren! :yeah:

-

Mooi, dan ga ik dat ook eens proberen.
Om verrassingen te voorkomen, kan dat direct door de nieuwe CD met zelfde versie zonder de aanpassingen, of moet ik eerst "downdaten"?

WillemJan

Forumguru
Mooi, dan ga ik dat ook eens proberen.
Om verrassingen te voorkomen, kan dat direct door de nieuwe CD met zelfde versie zonder de aanpassingen, of moet ik eerst "downdaten"?

Bestanden downloaden van Rapidshare en op een DVD of CD branden. Let op het juiste formaat!!!!!!!!

Succes verzekerd.

Groetjes... Willem-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan