Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Rallye

Forumguru
@DeNnZ Beide berichten hebben niets te maken met de MijnSkoda-app. Die geeft namelijk geen meldingen op de navigatie. De MijnSkoda-app (van Pon) stuurt enkel berichten naar je telefoon, afkomstig van een aparte door Pon ingebouwde module. Dat loopt sinds de vernieuwing van die app ook niet glad (zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/mijn-skoda-app-issues.35163/page-4#post-765112). Die module weet niets van de adressen die je invoert in je navigatie en kan daar dus niets melden.

Jij hebt het over een mail van Skoda Connect en meldingen op het scherm van je navi. Skoda Connect is het systeem van de fabriek, dat is ingebouwd in je navigatie en dus daar ook meldingen kan geven.

P.S. Skoda en Pon maken het ingewikkeld, niet ik. ;)

Spector

Forumguru
Kreeg net de update melding (ca. 536Mb via wi-fi), welke gelijk geprobeerd uit te voeren. Tech update + Nederland liepen vrij snel door, het systeem blijft alleen hangen op de update van Oostenrijk. Systeem na ca. 20 minuten maar uitgeschakeld en ga het zo nog maar eens proberen. Hebben meer mensen hier last van, of ben ik gewoon ongeduldig en moet ik het uitzitten?

GerritAl

Nieuw lid
Gisteren via de updatesite van skoda de 2018 versie gedownload. Ook bij Oostenrijk een foutmelding
Tweede keer ging goed doch duurde wel heel lang. Zal wel met een niet al te snelle internetverbinding te maken hebben.
Updaten in de auto duurde in totaal wel ruim twee uur, met onderbrekingen. Update was succesvol nu versie 2018.

MRNX

Forumguru
Ik heb de update ook gedaan. Even de versie van m'n 'nieuwe' O3C gecheckt, die stond op 2014. Via de updatesite de nieuwste versie gedownload, uitgepakt op sd en toen in de auto geladen. Duurde allemaal wel een tijdje. Download 2,5 uur of zo, uitpakken en op sd'tje misschien half uurtje en in de auto laden ook een 45 minuten. Eigenlijk verliep het zonder problemen. Daarna ook maar even de radiostationlogo's erop gezet.

Blij met dit systeem, beter dan de DVD uit de oude columbus wat mij betreft.

Frenkie

Forumguru
Is er al een nieuwe update beschikbaar voor de kaarten? Laatste (van November) waren versie P166, op de portal staat nu dat de nieuwe kaarten in augustus komen. Vind ik erg laat.

Spector

Forumguru
Iemand anders nog problemen met Carplay / smartlink. Vanuit de Columbus wordt na bijvoorbeeld een Flitsmeister melding (of andere niet Carplay app) op de telefoon (iPhone 8, iOS 11.3.1) de verbinding met Carplay verbroken en niet meer hersteld. De telefoon zit verbonden met een originele Apple kabel via de USB poort en wordt nog wel opgeladen na het verbreken van de verbinding. Ben al wel via Google aan het zoeken, maar kan nog geen passende oplossing vinden.

Mugjuh

Donateur
de 3 posts boven je Frenkie
Is er al een nieuwe update beschikbaar voor de kaarten? Laatste (van November) waren versie P166, op de portal staat nu dat de nieuwe kaarten in augustus komen. Vind ik erg laat.

Alleen is is het systeem nu even niet beschikbaar.

En alleen de vorige versie, klinkt beetje verwarrend dat ze 'm ECE 2018 noemen, terwijl het ECE 2017/2018 is.
En wat ik begrijp pas in het najaar de opvolger.

Laatst bewerkt:

Frenkie

Forumguru
3 posts boven me is een update die op mijn columbus (09-2015) niet zal binnen komen. Ik heb nog een iets oudere en zal iets van 22 GB moeten downloaden. Dat haal je niet met 500 Mb.
Maar zoals ik zei, op de update portal staat versie P166 beschikbaar, dat is de versie van November 2017. Een update voor dit najaar zou dus maar 1 in een jaar zijn. Dat zou wel erg zijn. De afgelopen jaren was het meestal mei - december.

Ben sinds kort trotse bezitter van een Karoq Style Business met Colombus navigatie. Daar inmiddels mbv info uit andere topics op dit forum netjes de flitspalen als POI kunnen toevoegen.

Zit nu alleen nog te stoeien met het krijgen van een waarschuwing bij het benaderen van een flitspaal. Is hier iemand in geslaagd en kan die uitleggen hoe dat in te stellen.

Ik ken flitsmeister en Apple CarPlay. Maar heb filtsmeister niet op het auto display zien komen. Hoe doe je dat. CarPlay ondersteunt volgens mij alleen Maps, muziek, whatsapp en wat andere apps.

robvv

Senior Member
Flitsmeister openen op je iphone. Eventuele alarmen van flitsmeister hoor je dan via de autospeakers.
Alternatief is jailbreak van je telefoon, maar vatbaar voor virussen.

Rallye

Forumguru
Dan loopt Flitsmeister dus niet via CarPlay. Dat is zoals TS zegt ook niet mogelijk (helaas). Via bluetooth is mijn oplossing (wel even diep de instellingen in op de iPhone).

herby1

Lid
het lijkt erop dat onze Duitse vrienden de site vernieuwd hebben.... krijg op de nieuwe site niet meer gevonden hoe je POI's moet importeren.

spikehome

Forumguru
Ik had er ook al naar gezocht voor mijn auto.
De discover pro vanaf 2015 is ook iets anders en kon mijn oude poi's ook niet meer daarop geïmporteerd krijgen.

herby1

Lid
balen is dat ze de link aangepast hebben. Heb ze een jaar geleden al eens gevraagd naar hoe de files zijn opgebouwd, kreeg ik geen antwoord op. Als ik weet hoe die poidatabase is opgebouwd kan ik wellicht zelf wat schrijven.

Bovenaan Onderaan