Volgens mij om op het icoontje te drukken, dan krijg je de zoom schaal te zien. In ieder geval dit is zo bij de wat oudere Columbus.
Dat was inderdaad zo bij de Columbus (de iV is mijn 5e superb, dus ik had mijn gewoontes al zo wat), en ik gebruikte dat altijd, omdat ik wat overzicht hield op die manier (en dan meer detail in het DIP).
Maar, de garage heeft bevestigd dat dit in de nieuwe versie niet meer kan (ze hadden gecheckt bij wat ze staan hadden, en die optie is er niet meer). Maar ik heb nog maar 50 km op de teller staan, dus nog ruim tijd om te ontdekken hoe alles werkt in het nieuwe type.
Overigens, de DVD speler, SD kaart lezers en SIM kaart lezer zijn ook weg uit het handschoenkastje. Ik dacht eerst dat ik een pack was vergeten aanvinken maar blijkbaar ook niet meer beschikbaar (in de iV of algemeen, dat weet ik niet).
Skoda Connect heeft nu wel gewoon data connectie aan boord (bvb voor updates, traffic data), en daarnaast kun je nog met een extra esim (vendor lock!) data bijkopen voor je hotspot in de auto, maar dat is pokke duur, dus no go voor mij.
Het linken van het profiel, app, inladen onboard was wel een dingetje, maar het is gelukt. Op een bepaald ogenblik vroeg de Columbus naar mijn S-PIN, en de app waarin ik mijn S-PIN kon aanmaken vroeg om mijn Connect op de columbus te activeren. Alles gewist, reset, en opnieuw. 2x. Het systeem is er niet gebruiksvriendleijker op geworden.