Bij mij is er nog veel onduidelijkheid wat betreft de Columbus. Bij voorbaat excuses als blijkt dat ik domme vragen stel, maar ik heb de
zoekfunctie wel gebruikt en zie zoveel termen voorbij komen dat ik het spoor een beetje bijster ben geraakt.
Ik heb een Superb uit 01-2011, dus volgens mij kan het dan geen MIB zijn, maar een RNS510. Klopt deze aanname? En als het inderdaad een RNS510 is, zitten er dus voor mij geen gratis updates in? Tot zover is het me (denk ik) duidelijk.
Maar wat me nog niet helemaal duidelijk is:
Kan ik mijn Columbus zelf updaten? Of kan dat alleen bij de MIB?
En zo ja, moet ik dan mijn dealer eerst vragen om één of ander kanaal vrij te geven? Of ging dat weer ergens anders over?
En om te zien welke kaartversie er opstaat, moet ik een "hidden menu" activeren? Of heb ik VSCD kabels nodig of iets dergelijks?
En dan kom ik op diverse fora ook nog dingen als VIM-update, MFA BAP, en dergelijke.
Zoals wellicht al wel duidelijk is, duizelt het me voor de ogen.
Hmm, als ik mijn eigen post zo teruglees, kan ik maar beter dat hele update-verhaal vergeten geloof ik
![wink2.gif ;) ;)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/wink2.gif)
*confused*
Dus eigenlijk is mijn concrete vraag: is er ook een plug-en-play oplossing, of moet ik maar gewoon genoegen nemen met verouderde kaarten?
(de reden dat ik de rest van de post laat staan, is dat het misschien duidelijk maakt, hoe onduidelijk één en ander voor een leek is, ondanks de
zoekfunctie)