Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Pendragon

Donateur
Ik gebruik altijd Verbatim met imgburn op laagste snelheid. Nog nooit problemen gehad. Kom je 6 september ook? Ik neem de dvd mee.

kansberg

Forumguru
@Darkside : Met Philips bedoel je de schijfjes? Hier Verbatim, ook als een vrouwelijk lichaamsdeel, bedoeld voor baby's maar waar grote mannen mee spelen.

kansberg

Forumguru
Helaas kan ik komende zaterdag niet aanwezig zijn in Nuenen.

Een volle agenda is daar debet aan, maar de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat er komende zaterdag op een popfestival in ons dorp één van mijn meest favoriete artiesten (Eric Vloeimans) optreed, daar wil ik absoluut bij zijn omdat ik hem afgelopen week ook al gemist heb, hij speelde in een nabijgelegen dorp maar ik had een dinertje met familie.

Daarnaast druk in huis met de interne renovatie, die weliswaar klaar is maar nu bezig met afwerken en inrichten. We lopen op schema en dat wil ik graag continueren.

Met dank aan @kansberg , @Pendragon en @Darkside voor het meedenken!
Ik had al twee Philips DVD+R DL gebrand mbv ImgBurn en twee met Nero. Alle vier gaven de klachten die ik eerder omschreef. Ik heb de laatste DVD uit het pakje gebruikt om te proberen te branden met PowerISO zoals kansberg aangaf. Wat gelijk duidelijk was, is dat het branden van de twee lagen anders is gegaan. De hele schijf is nu beschreven (zichtbaar door andere kleur), wat denk ik komt door een andere verdeling van data op de twee lagen van de DVD.
Dus zojuist de proef genomen, en............ De installatie ging blijkbaar verder waar hij afgebroken was. Binnen vijf minuten was de installatie klaar en het setup menu geeft aan dat de nieuwe versie (8117) op de harde schijf staat.

Wat handig is, om bij het installeren op de eject toets te drukken. De statusbalk geeft dan aan hoe ver de installatie is. In bovengenoemde situatie sprong deze na drie minuten naar grofweg 90% en was toen snel klaar.

Kan ik zo'n simpel kabeltje MDI naar iPod gewoon achterin de Columbus aansluiten?
Of heb je ook echt die interface nodig die vaak in de middensteun of handschoenenkastje ingebouwd is?

Ik krijg heel erg veel hits als ik zoek maar lees er waarschijnlijk toch overheen.

Reveb

Nieuw lid
Op mijn Skoda Superb II had ik weinig of geen problemen met mijn iPod connectie. Heel af en toe moest ik een reset doen of wist de Columbus niet meer waar ik gebleven was. Nu heb ik sinds kort een nieuwe Superb III, en het is eerder toeval wanneer de Columbus wél nog weet waar ik gebleven was of dat de iPod geen reset deed of moest krijgen. Iemand ervaring hiermee?

Baphi

Forumguru
Ik moet zeggen dat mijn MDI verbinding met de Columbus niet altijd even betrouwbaar is. Soms heb ik stuurwielbediening voor "skip track" en meestal niet. Ik vraag me af of de MDI m.b.t. firmware te updaten is?

Darkside

Forumguru
Op mijn Skoda Superb II had ik weinig of geen problemen met mijn iPod connectie. Heel af en toe moest ik een reset doen of wist de Columbus niet meer waar ik gebleven was. Nu heb ik sinds kort een nieuwe Superb III, en het is eerder toeval wanneer de Columbus wél nog weet waar ik gebleven was of dat de iPod geen reset deed of moest krijgen. Iemand ervaring hiermee?

Vertel vertel hoe bevalt je S3?

Verder op mijn O2 geen problemen met MDI. Mijn HDD wordt altijd herkend. En stuurbediening werkt ook altijd (behalve de eerste 30 seconden na het starten van de auto) Maar dat heeft niets met MDI te maken.

Reveb

Nieuw lid
Hij bevalt even goed als de S2 :) Prima wagen, zee van ruimte. Niet echt veel verschil als je het mij vraagt. De Columbus is wel wat sneller, maar evengoed toe aan vervanging zoals in de O2.

Bovenaan Onderaan