Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

rvanh

Lid
Beste mede skodaliefhebbers/rijders,

Als het goed is ga ik in december mijn O3 EBL combi krijgen en ben me aan het oriënteren op media mogelijkheden met de Columbus. Ik heb al veel gezocht hier, maar eigenlijk niet gevonden wat ik zoek.

De auto heeft Apple connectivity, betekend dit in combi met audio/video adapter dat je dan het beeld van m'n iPhone of iPad air op de Columbus kan weergeven? Kan ik bijv youtube filmpjes weergeven of bijv live tour de france streamen op de Columbus? Iemand daar ervaring mee?

CDK

Forumguru
@rvanh, nee helaas wordt streaming video niet ondersteund, muziek op je iPod en iPhone kan je bedraad én via bluetooth afspelen op de Columbus.

Rob1.8TSI

Forumguru
Hallo allemaal,
ik heb een Columbus navi met LED scherm in mijn Yeti in laten bouwen,
kanaal 50 is vrijgegeven en hier zie ik de volgende gegevens:

Delivery part number: 3t0035680a
HW-Version: H41
SW-Version: 2724
SV SW-Version C_EU_9.242_t500
HW Vehicle: 0xC801

Map version HDD: 8117

Kan deze nog verder geupdate worden?

Groet Rob

Gysman

Actief lid
Bij voorbaat mijn excuses... Ik heb niet alle pagina's doorgelezen. :itwasntme:

Heb sinds een maandje via mijn werkgever een O2 als voorloper. Hierin zit Columbus navigatie. En die deed het tot voor vorige week prima. Nu echter niet meer: hij is volledig de weg kwijt. Letterlijk. Hij weet niet waar ik ben. Vanmorgen reed ik in Rotterdam, en de auto dacht dat hij ergens in noord holland was. GPS lijkt dus niet goed te functioneren.

Code van de radio heb ik niet (of staat die wellicht ergens in een boekje?) dus ben angstig om de accu even los te halen voor een harde reset.

Kent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor? Of moet ik naar de dealer?

Baphi

Forumguru
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je meestal een code nodig hebt wanneer je de radio loskoppelt...
Denk dat @Sparkie het bij het goede eind heeft mbt vocht in de antenne.

Pendragon

Donateur
De code is alleen nodig wanneer de Columbus in een andere auto geplaatst wordt. Alleen loskoppelen van de auto waar hij al in zit/zat geeft dit niet.

Baphi

Forumguru
Nou @Pendragon, ik kan uit eigen (zeer recente) ervaring vertellen dat óók met een af-fabriek geleverde Columbus de code wordt gevraagd... Ben net vanmorgen bij de dealer op het vakantieadres geweest om de code op te vragen

Pendragon

Donateur
Ja als hij nieuw in de auto komt zeker, maar eenmaal in de auto zal hij bij het loshalen van de accu of loshalen en opnieuw plaatsen in dezelfde auto niet om de code vragen. Normaal bij een nieuwe Columbus krijg je er een code bij of hij is bij dr dealer op te vragen.

Pendragon

Donateur
Ok, apart. Heb dat al meerdere keren in een Octavia gedaan vanwege het leeglopen van de accu. Nog nooit hoeven doen. Misschien zit er verschil in de units of unit in de auto's.

Rob1.8TSI

Forumguru
Hallo allemaal,
ik heb een Columbus navi met LED scherm in mijn Yeti in laten bouwen,
kanaal 50 is vrijgegeven en hier zie ik de volgende gegevens:

Delivery part number: 3t0035680a
HW-Version: H41
SW-Version: 2724
SV SW-Version C_EU_9.242_t500
HW Vehicle: 0xC801

Map version HDD: 8117

Kan deze nog verder geupdate worden?

Groet Rob
op de vorige pagina had ik bovenstaande vraag gesteld, is een beetje ondergesneeuwd :tongue:

Pendragon

Donateur
Map versie is de laatste. Firmware 2724 is niet de laatste maar voor de eerste versie Columbus wel de beste. De eerste versies hebben als knop Traffic ipv TMC. Ik heb wel 1 met TMC, maar ook die is nog redelijk oud en heeft ook 2724. Zie ook niet echt een reden om hem te upgraden.

Rob1.8TSI

Forumguru
@Pendragon, bedankt voor je antwoord, kan ik er andere stemmen op zetten en zo ja, hoe?
Is hij ook geschikt voor voice controle?
Is het mogelijk om je gereden snelheid te zien?

Gr. Rob

wimpie33

Forumguru
Ik wil een 128Gb sd kaart in mijn nieuwe Columbus zetten, maar wie weet of die grootte ondersteund wordt. wil me muziek erop kwijt.

Bovenaan Onderaan