Bedankt voor het meedenken Octavia32. Op zich ben ik niet zo bang voor die 5xxx firmware modified. Met uitzondering van het volume scroll knopje werkt volgens mij alles uitstekend. Beschik nu ook over het hidden/secret menu.Dat ik geen DAB radio heb klopt.
Daar doet de firmware dus ook niks mee bij updaten. Heb al zoveel IT apparatuur van nieuwe firmware voorzien door de jaren heen dat ik niet zo gauw schrik heb van nieuwere versies-
Een logfile (backup) via VCDS heb ik niet. Ben het met je eens dat ik ook denk dat er iets van de coding m.b.t. het MF stuur is omgevallen. Aan de andere kant werd mij door de kenner op GPS undergound verteld dat de door mij gebruikte firmware alle codering in tact laat. Hij zei ook dat dan bijvoorbeeld de integratie tussen de navigatie van de Columbus en het Maxidot scherm dan verdwenen zou moeten zijn. Dit werkt bij mij echter nog uitstekend.
Mijn idee is. Ik laat de 5238 firmware er op staan en doe wat praktijkervaring op de komende tijd. Mocht deze versie toch beginnen te flippen op mijn Columbus dan ga ik downgraden naar de door jouw genoemde versie 4120. Ik heb zelf geen ervaring met VCDS, maar zou het iemand die die wel heeft, zonder dat ik een backup heb, de zaak m.b.t. codering nog eens kunnen nalopen? Of is dit onbegonnen werk?