Dat is een soort pakketprijs (er zit ook maxidot bij).
Elke importeur bepaald zijn prijs- en modellen politiek zelf.
Zie in die prijslijst bijvoorbeeld ook dat de Ambiente daar oa ook LM velgen, een 6 CD wisselaar, 4 extra speakers, el ramen rondom en alarm heeft en dat die Ambiente begint met de 1.6 FSI motor. Dan zit er ook nog een Stream in en een achterruitenwisser op vanaf de Classic.
Heel wat verschillen dus.
De basisprijs voor deze veel completere Ambiente 1.6 FSI (zonder belastingen dus) is 10804 pond = 14503 euro
In NL (met veel minder opties op de ambiente dus) is de prijs zonder belastingen 15408 euro
Ik dacht dat binnen de EU deze basisprijs gelijk zou moeten.
Nee hoor die zakkenvullers bij PON moeten op dit model zeker weer 2000 extra vangen (=900 prijslijst + extra opties op Engelse model)
En dan denk ik dat de kostprijs voor een linksgestuurd model dat naar NL vervoerd moet worden nog wel lager zal liggen als die Engelse rechtsgestuurde versie die het kanaal over verscheept moet worden, dus nog meer vullen die zakken.
Verkoopprijs UK van dat model 17800 euro, kalere versie in NL 23260 euro, maar dat komt weer door die zakkenvullers in Den Haag.
De UK prijs is overigens ook nog inclusief afleveringskosten!
Kortom: wij wonen duidelijk in een land waar de zakken rijkelijk gevuld worden, zowel door de leverancier als door de fiscus. En de makke tolerante NL schapen pikken het allemaal.
Zorry, ik was het niet van plan, maar toch is deze post weer op het bekende onderwerp terecht gekomen.