Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het ook over een originele dvd.

Ik ga ook een RS bestellen met een Columbus erin. Het eerste wat ik dan wel graag wil is mijn eigen POI's erin zetten.

Begrijp wel dat de discussie de verkeerde kant op kan gaan maar dat is niet mijn intentie.

Kun je met de Columbus gewoon als een soort pc, een cd of sd erin stoppen en dan browsen met een soort explorer en data kopieren?

Is de ruimte op de harddisk waar de dvd geinstalleerd is te benaderen, dit is ongetwijfeld al eens geprobeerd.

Een collega van mij heeft een Peugeot met Navteq en hij heeft wel zijn eigen POI's erin gekregen.

!Škoda!

Actief lid
Ik heb het ook over een originele dvd.

Ik ga ook een RS bestellen met een Columbus erin. Het eerste wat ik dan wel graag wil is mijn eigen POI's erin zetten.

Begrijp wel dat de discussie de verkeerde kant op kan gaan maar dat is niet mijn intentie.

Kun je met de Columbus gewoon als een soort pc, een cd of sd erin stoppen en dan browsen met een soort explorer en data kopieren?

Is de ruimte op de harddisk waar de dvd geinstalleerd is te benaderen, dit is ongetwijfeld al eens geprobeerd.

Een collega van mij heeft een Peugeot met Navteq en hij heeft wel zijn eigen POI's erin gekregen.

er wordt aan gewerkt, maar het draadje vermeld in http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5360 is verdwenen. Verder zoeken, ging over een beamer (BMW) schijnt dezelfde navigatie in te zitten.
Het is mogelijk om een DVD te maken met je eigen POI's erbij [Thats all folks]

Steve

Senior Member
er wordt aan gewerkt, maar het draadje vermeld in http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5360 is verdwenen. Verder zoeken, ging over een beamer (BMW) schijnt dezelfde navigatie in te zitten.
Het is mogelijk om een DVD te maken met je eigen POI's erbij [Thats all folks]
De post waar ik naar verwees op dat forum is weggehaald ivm illegale praktijken (ook al gebruik je je eigen DVD).

De DVD van BMW schijnt vrijwel gelijk te zijn met als enige verschil dat BMW de DVD wel nodig heeft tijdens het navigeren en de Columbus niet.

Gieliovd

Forumguru
Dat zal dan dus komen door de aanwezigheid van een harde schijf waarop de route wordt gebufferd. Erg handig als je ook nog muziek wilt luisteren van een leuke MP3 compilatie DVD, uiteraard met je eigen geripte muziek.

Wat betreft illegale praktijken, ben ik het absoluut mee eens. Als je dit wilt weten zoek je het maar lekker ergens anders, alles is te krijgen maar niet hier. Higgy doet het dan ook heel goed.

Maar ik ben wel van mening dat mensen vaak een beetje doorschieten. Als ik een navigatiesysteem koop van 2000 euro, en wil mijn DVD'tje aanvullen met een paar POI bestanden, dan noem ik dat geen piraterij, maar slechts aanvulling voor privé doeleinden.

Tenzij je dus de intentie hebt om de source codes.... goed ik dwaal af :tongue:

Anyway, I rest my case.

Steve

Senior Member
Wat betreft illegale praktijken, ben ik het absoluut mee eens. Als je dit wilt weten zoek je het maar lekker ergens anders, alles is te krijgen maar niet hier. Higgy doet het dan ook heel goed.
Bedoelt je dat nu richting mij of ?
Is me namelijk niet helemaal duidelijk.

Heb de Navigatie DVD namelijk legaal aangeschaft en het was alleen mijn intentie om uit te leggen dat een werkende kopie maken niet mogelijk is tot nog toe.
Dit heb ik niet uit eigen ervaring maar van het cdfreaks forum.

Gieliovd

Forumguru
Bedoelt je dat nu richting mij of ?
Is me namelijk niet helemaal duidelijk.

Heb de Navigatie DVD namelijk legaal aangeschaft en het was alleen mijn intentie om uit te leggen dat een werkende kopie maken niet mogelijk is tot nog toe.
Dit heb ik niet uit eigen ervaring maar van het cdfreaks forum.
Nee, nee, don't get me wrong ;)

Ik bedoelde het in het algemeen, dit is geen forum voor die praktijken, gaf ik de mensen hier gelijk in.

Jouw contributie is hoogst waardevol denk ik!

TL@

Forumguru
ALs je er al eigen POI's op zou krijgen (op wat voor manier dan ook) dan kan je nog steeds geen gesproken waarschuwingen toevoegen (zoals voor flitspalen of zo), je kan ook geen eigen icoontjes toevoegen (of je kan ze wel toevoegen maar er kan maar maximaal 1 soort icoontje op het scherm getoond worden).
Ik heb mij er ook eens in verdiept want ik overwoog ook een Columbus. Maar door deze beperkingen heb ik mij bedacht. Zal wel een nieuwe TomTom (of pda met TT) kopen en monteren met een Brodit houder.
Ik heb ondertussen een paar set met POI's van klanten die ik zou kunnen missen (ongeveer 200 denk ik), sommige plaatsen hebben niet eens een adres maar liggen in "the middle of nowhere" (bepaalde voedingsstations voor de trein) en heb ik toegevoegd toen ik er de eerste maal was. Ik wil deze POI's dus altijd kunnen blijven gebruiken.
Ach ja dat is weer geld dat in mijn zak blijft dus.

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Wat betreft wel of geen illegale meuk: bij de forumregels is vorige week een toevoeging gedaan. Hierin wordt ook gesproken over wat wel en niet illegaal is (los van het gebruik van je eigen verstand). :grin:

Higgy voert uiteraard de forumregels :regels: uit als mod (en doet dat prima) maar jullie, als gebruiker zijnde, zal je daar ook gewoon aan moeten houden.
Alles wat riekt naar illegaal wordt door ons simpelweg verwijderd.[/moderatorbreak]

Steve

Senior Member
Er loopt op vwnavi site ook een draadje over het upgraden van de 30GB HDD.

Misschien is dat ook nog wel interessant om te volgen.
Ze zijn nog niet zo heel ver maar gaan het wel proberen om er een grotere HDD in te plaatsen zodat je meer MP3`s kwijt kunt.

!Škoda!

Actief lid
Zojuist op ebay een DVD v2 gekocht voor 90 Euro inclusief verzendkosten en kopersbescherming via ebay en paypal.
Dat zit dus wel snor :)

Verder vind ik de 20 Gb voor mp3 ruimte best wel groot, zeker als je de transferrate in nogenschouw neemt.
Dit is traaag.

Verder is de columbus een prima systeem, ondanks dat het op de eerste dag bleef hengen. (Ik was te snel, en iedere druk die ik probeerde makte het alleen maar erger.... :( ) Oplossing in een dergelijk geval: Contact uit, kwartiertje wachten, dan reset hij vanzelf :) Jammer genoeg geen reset funtie kunnen vinden, dus moet het op die manier.

Stuurbediening is goed. Split-screen is leuk, zeker voor de geinteresserden (je kunt een splitscreen met gps gegevens naar vooren halen, heir zie je ook de "elevatie" (hoogte)). Al met al zeer tevreden met het systeem, ondanks dat ik het "niet per se wilde" (ben in bezit van een PDA met TomTom).

Ik reed gisteren even met de nieuwe Audi A4 met navi erin.

Dit systeem gaf heel mooi tussen de tellers ook een soort 3D pijl weergave weer en ook de straatnaam kon ik zien.

Is dit ook het geval bij de Columbus icm maxi dot?

!Škoda!

Actief lid
Ik reed gisteren even met de nieuwe Audi A4 met navi erin.

Dit systeem gaf heel mooi tussen de tellers ook een soort 3D pijl weergave weer en ook de straatnaam kon ik zien.

Is dit ook het geval bij de Columbus icm maxi dot?
Tussen de tellers is 2D, met "split screen" kan men een 3D pijl op het columbus scherm krijgen.

Aaah ok thanks, das voldoende dus, ben nog aan het twijfelen of ik het neem nl. Als ik het niet neem en daarvoor in de plaats een Audence met Soundsystem neem dan scheelt het me 11 euro per maand.

Ik denk dat ik voor de 11 euro wel een Columbus wil hebben, ookal heb ik TT navi.

!Škoda!

Actief lid
Aaah ok thanks, das voldoende dus, ben nog aan het twijfelen of ik het neem nl. Als ik het niet neem en daarvoor in de plaats een Audence met Soundsystem neem dan scheelt het me 11 euro per maand.

Ik denk dat ik voor de 11 euro wel een Columbus wil hebben, ookal heb ik TT navi.

Dan heb je geen HDD waarop je 20Gb aan muziek (mp3 en WMA) kunt zetten :680:
DVD functionaliteit is natuurlijk "behelpen" :)
Navigatie is goed (wel Extra DVD nodig...) :super:
Geluid met 8 speakers is ook goed.:smirk:
Externe aux ingang in jumbobox is ook aanwezig.

Hier een mooie foto van de Columbus bij nacht:rockon::rockon:

b2f4d99e1d9cab33dbcf328e7c103992.jpg

Thanks voor de foto's, ik weet het nu zeker, ik neem hem erbij, nu alleen nog iets vinden op de flitspalen en variabele snelheidscontroles, want die krijg ik via mijn gsm mijn TomTom ingeschoten, dat zal ik wel missen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan